Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Kiskunlacháza összefoglaló

Motocross Európa-bajnokság EMX Open, és EMX 65cc-85cc Délkelet-európai Zóna
Kiskunlacháza, 2018. április 28-29.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Első nap

Kiválóan belocsolt pálya. Pontosan előkészített depó. Az európai mezőnynek megfelelő színvonalat mi sem bizonyítja jobban, minthogy a FIM Europe (Európai Motorsport Szövetség) zsűri elnök mindössze 20 perc alatt bejárta és átvette az 1800 m hosszú motocross pályát, minden kiegészítésével együtt, pénteken, majd 10 perc alatt lezajlott a hivatalos rendezői értekezlet. A szakvélemény: kiváló előkészítő munka.

A 2018-as évre óriásit fejlődött a kiskunlacházi motocross aréna. A ’17-es, kezdő MX EB alapokra építve most szebb és még élvezhetőbb, „készebb” körülményeket biztosított a résztvevőknek. A területen látszott, hogy a belvíz és korábbi sok eső okozta ártalmak elhárításán felül is rengeteg munka van benne.

Az időjárás a rendezvény elején igen kedvező, meleg, napsütéses tavasszal kedvezett a bemelegítő hangulatú szabadedzéseknek. A junior mezőny láthatóan sokat fejlődött tavaly óta. Az EMX 85cc versenyzői rendesen meglepetést okoztak a profi teljesítményükkel, az őket követő EMX 65cc-sek pedig felhőtlenül száguldoztak a pályán. Az akció sorozatokat minden esetben az EMX Open zárta, ahol – a nézők legnagyobb szórakoztatására –széles palettán sorakoztak fel a motorosok, sebességben és nációban egyaránt. A sok magyar kiválóság mellett köztük volt a cseh Martin Michek (#232, CZE, KTM), aki sokszoros cseh bajnok, jó eredményeket ért el a német ADAC sorozatban és több MX VB futamon is megfordult. Ez a géposztály már a program elején pedzegette, hogy mit lehet komoly crossos tudománnyal kihozni a lacházi terepből.

Az időmérő edzéseken már sokkal élesebbre fordult a helyzet. A viszonyrendszer szigorodott azzal, hogy a pre-kvali edzésen elért legjobb eredménnyel a kvalifikációs futam rajtsorrendjét lehet beállítani. Ezen a szombati edzésen már eltűnnek a barátságok, stratégiák épülnek és a feszültség körről körre nő, majd a rajtgép lecsapódásával a vasárnapi éles viadalok néző-kényeztető főpróbája zajlik. Az egyik legszebb példa erre, hogy az EMX Open pre-kvalifikációs edzésének legjobb köridejét egészen az utolsó előtti körig Martin Michek vezette, Volodymir Tarasovval (#471, UKR, KTM) és Evgeny Mikhaylovval (#595, RUS, Husqvarna) váltakozva, mígnem a harmadik pozíciót tartó Hugyecz Erik (#141, HUN, KTM) az edzés finisében a Pit Lane-ből kihajtva, mindent egy lap-ra feltéve, egy századmásodperccel javította meg az addig top köridőt, és elvitte a Pole Pozíciót a vetélytársak elől. A felnőttek előtt az EMX 85cc-ben Técsi László Márk (#40, HUN, KTM) és Pergel Bence (#21, HUN, KTM)voltak azok, akik körről-körre javítottak és húzták el az egész társaságot maguk után, míg végül a kettejük párharcából Pergel rövidített bő egy másodperccel jobbat Técsinél.

Az EMX 65cc kvalifikációs futamában meglepetést okozott a télen Amerikában edző Grósz Gergő (#2, HUN, KTM), aki a rivális Ördög Zoltánt (#11, ROU, Husqvarna) simán maga mögé utasította és tetemes előnnyel ért célba. Az EMX 85cc kategóriában Técsi László egy rontott rajt után másodikként tudott elfordulni az első kanyarban, és a hatalmas tempót diktáló Pergel Bence – aki a magyar bajnokságban rendszerint mögötte szokott végezni – ezúttal nem engedte magát megközelíteni. Técsi akárhogyan erőlködött, a futam végére bele kellett nyugodnia a második pozícióba, és visszavett a sebességből. Zanócz Noel László (#71, HUN, Husqvarna) végig a harmadik helyen motorozott, szorosan mögötte a negyedik helyen üldözte őt Liszka Roland (#78, HUN, KTM). Az utolsó körben végül túl nagy volt a nyomás Zanóczon és Liszka megelőzte.

Szombati záró futamként következett a verseny király kategóriája, az EMX Open, ahol minden néző a hazai sztár Hugyecz Eriknek szurkolhatott. A nézők ujjongása mellett elvitte a rajtot és teljes rohamban, körről-körre távolodott a mezőnytől, esélyt sem adva a többieknek. Egyszer csak viszont a különbség az első és második pozíció között csökkenni kezdett: a cseh Michek tartalékait begyújtva, lassan közelítette Hugyeczet. Szinte csak pár méterre volt az élen haladó KTM-estől, amikor nem világos okokból a távolság újra nőni kezdett köztük. Az előnyét bőven beállítva, Hugyeczet intették le végül elsőként. A két éllovas harcához csak messziről asszisztált az ukrán, orosz, szlovén, cseh, horvát és magyar válogatott többi tagja. A kis közjáték viszont sokat sejtető momentum volt a vasárnap várhatóakhoz…

Második nap

Amikor Szabó Károly, a Kiskunlacházi Községi Motoros Klub elnöke kitalálta a tavaszi verseny időpontot, valószínűleg nem az volt a célja, hogy komoly szövetségi, sportdiplomáciai lobbizás után bemutathassa, Magyarországon áprilisban is lehet a 30 °C-kal és csontszárazsággal küzdeni egy MotocrossEB-n. Pedig, ha így akarja, akkor se sikerült volna jobban. A fairplay jegyében mindent, ami mozgott, legyen az ember vagy gép, egyaránt megütött év első hősokkja. A helyzet iróniája, hogy a pálya egyes lejjebb fekvő, belső foltjain még térdig érő belvíz melegedett, de extra locsolási szünetet kellett beiktatni az EMX Open második futama előtt a nyomvonalról felvert túl nagy por miatt.

A juniorok 85cc-s géposztályának első futamában Pergel Bence (#21, HUN, KTM) hozta el a rajtot, nyomában szorosan Técsi László Márkkal (#40, HUN, KTM). A két ifjú KTM-es küzdelme az egész 20 perc + 2 körön át zajlott, Técsi folyton beszurkált Pergelnek, végül sikerült megelőznie. A kakaskodásban több mint egy perccel elhúztak a mezőnytől. A második futam ismét a Pergel-Técsi párharcról szólt, ám ekkor Técsi rajt-cél győzelmet aratott. Mindkét futamban Varró Viktor (#14, HUN, Husqvarna) lett a harmadik, így az összetett Európa-bajnoki dobogón a három magyar versenyzőnek egyszerre szólt a himnusz. A bajnokság állását egyelőre két horvát motoros, Partik Ujcic (#6, CRO, KTM) és Luka Kunic (#9, CRO, Yamaha) vezeti, mert annak ellenére, hogy Lacházán csak a hatodik és nyolcadik helyen végeztek, az 2018-as első, görögországi fordulóban már gyűjtöttek pontot.

Az EMX 65cc kategória változatosabb erőviszonyokat mutatott. Az első futam meglepetéseként a kvalifikációban csak hetedik Simun Ivandic (#88, CRO, KTM) a rajt után az élre tört, és pozícióját a kockás zászlóig állhatatosan védte az őt végig keményen támadó Grósz Gergőtől (#2, HUN, KTM). A második futamot nem bízta Grósz a véletlenre, a rajtgép lecsapódásakor rögtön az élre tört és a célig hajtotta elől a kis KTM-et. Mögötte viszont ádáz harc alakult ki a második pozícióért Ivandic, Ördög Zoltán (#11, ROU, Husqvarna) és Horváth Ádám (#26, HUN, KTM) között. A meccset a horvát crossozó nyerte és harmadik lett Horváth Ádám, amivel ugyanerre a sorrendre beállították az EB forduló 65cc-s végeredményét is: győztes Grósz, második Ivandic, harmadik Horváth. A 85c-hez hasonlóan Görögországból kezdődő EB tabellán Ördög még megőrizte az első helyét, de a lacházi pódiummal nagyon megközelítette őt Simun Ivandic.

A profi EMX Open szombati edzéseit és a kvalifikációs futamot elemezve Hugyecz Erik (#141, HUN, KTM) teljesítménye sok reményre adott okot. Az EMX 65cc-hez hasonlóan, a csúcskategória első futamában is két versenyző vált ki a mezőnyből: Hugyecz Erik és Martin Michek (#232, CZE, KTM) óriásit motorozott az első helyért. A magyar fiú tökéletes reflexszel hozta el a rajtot, de a cseh hamar a nyakára futott és egy pillanatig sem engedte ki a szorításból. Hajmeresztő akciók után, mindössze két körrel a befutó előtt, a sokat próbált Michek megelőzte Hugyeczet és megnyerte a futamot. Harmadikként Dmytro Asmanov (#2, UKR, Yamaha) gurult át a célon. A második futamban Petr Bartos (#111, CZE, KTM) fordult elsőnek a start után, de két kör múlva már megint Michek vezetett. Hamarosan viszont Hugyecz összekapta magát, és két bravúrral mindkét csehet maga mögé utasította. A KTM-ek uralkodását Asmanov igyekezett megtörni Yamahájával loholva Hugyecz nyomában. Ám a 30 perc + 2 körös versenytáv előrehaladtával sajnos azt kellett látni, hogy Michek ugyanazt a koreográfiát játszotta, mint korábban, és kifárasztásos vadászatban, ismét kevés körrel a vége előtt levette a magyar hőst a győztes posztról.A végső csapással épp jól kalkulált, mert egy bukás miatt piros zászlóval, 4 perccel a hivatalos táv letelte előtt intették le a futamot. A „békés” harmadik hely újra Asmanovnak járt. Mindeközben részben ellopta a show-t Matija Kelava (#97, CRO, KTM), aki kb. féltávnál besokallt egy visszafordítóban és megmártózott a korábban emlegetett egyik belvizes tavacskában, a KTM-et fülig elmerítette,aztán egy kör hátránnyal, gond nélkül célba ért.

EMX Openben tudták csak tehát megverni a magyarokat: a lacházi MX EB dobogó legfelső fokára Martin Michek, a második és harmadik fokra Hugyecz Erik és Dmytro Asmanov állhatott fel. A hétvége második legeredményesebb felnőtt magyar crossosa Kiss Márk (#515, HUN, KTM) lett, aki összetettben a 14. helyen végzett a különösen erős ukrán, cseh, orosz, horvát, szlovén és szlovák versenyzők mögött.

Összefoglalásul, minden magyar induló kiválóan helytállt a Motocross Európa-bajnokság kiskunlacházi fordulóján, és remélhetően hasonló lendülettel folytatják a 2018-as kontinens viadal junior és felnőtt Open sorozatát. Az EMX 65-85cc délkelet-európai zóna következő megmérettetése rögtön május 5-6-án lesz, Bulgária világbajnoki motocross centrumában, Sevlievoban. Az EMX Open mezőnye május 12-13-án a nem kevésbé neves Kovelben áll majd legközelebb rajthoz, Ukrajnában.

Szöveg & infó: Lukácsy Fanni , fastlane@fastlanesnc.hu , www.emxhungary.hu
Fotó: Kékesi Zoltán / Keke Fotó , kekefoto13@gmail.com , https://www.flickr.com/photos/kekesizoltan/albums/72157668399240578
Eredmények: Chronomoto , http://www.chronomoto.hu/livetiming/pdf/?eventid=20180428_29_mx_kiskunlachaza

Bajnokság állása:
EMX 65-85cc Délkelet-Európa Zóna: http://www.fim-europe.eu/events/513
EMX Open: http://www.fim-europe.eu/events/516

 

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending