Tesztek

Portré (2008): Kecskeméti Márk

Márk egy igazi Super(moto)Srác. Nagy dolgokat láthatunk még tőle.
Euromotor2
MotoStar

Márk egy igazi Super(moto)Srác. Nagy dolgokat láthatunk még tőle.

Akit fiatalon rabul ejt a motorozás, annak egészen biztosan megfordul a fejében, hogy milyen jó lenne versenyezni. Ilyenkor általában ábrándozunk egy kicsit, majd elkezdjük magunkat racionálisnak tűnő érvekkel nyugtatgatni, hogy “a szülők úgysem engednék”, vagy hogy “nem kezdtem elég korán, hiszen Rossi és Talma is előbb tudott motorozni, mint járni”. Ez azonban nem így van srácok! Álljon itt előttetek egy ellenpélda, akire fel lehet nézni, aki erőt tud adni Nektek. Kecskeméti Márk ma az egyik legjobb magyar supermoto versenyző, aki korához és rövid pályafutásához képest kiemelkedő sikereket ért el, pedig nem 3 éves korában ült először motoron.

Márk sokáig keményen BMX-ezett, de eljött az az idő, amikor a félcső már nem volt elég. Márk története úgy kezdődött, mint a legtöbb fiatalé aki motorozni kezd. Először a BMX-e pedálját taposta, majd szerelembe esett a motorokkal. Márk története azonban nem úgy végződött, mint a legtöbb fiatalé aki motorozni kezd: hallatlan kitartással és számtalan akadályt leküzdve kiemelkedő supermoto versenyző vált belőle. Valami másra, izgalmasabbra vágyott.

Először 15 éves korában ült motoron. Ekkor értette meg igazán, mi is az ő igazi útja. Első motorja egy 50-es SM Aprilia volt. A versenyszellem már ekkor megcsillant, hiszen az SM-et kétszer is kivégezte. Először két hónap után aszfalton, majd a motorgenerál után terepen forgatta halálra a kis blokkot. Következő motorja egy 250-es Yamaha, egy utcai enduro, mindössze három hónapot bírt alatta. Harmadik motorjával sem volt szerencséje, ugyanis egy Aprilia RS 125-el történt első komoly balesete egy túra alkalmával. Ez az egész családot megrázta, ugyanis édesapja szeme láttára Márk előtt hirtelen befékeztek és ő már nem tudta elkapni a kormányt. Agyrázkódás, kulcscsonttörés és kórház lett a túra vége.

Miután felépült, visszament a terepre motorozni egy KTM EXC 250-nel. Itt kapott rá igazán a motorozás és a verseny ízére, ugyanis amíg a többiekkel, túrákon motoroztak addig nem lelte akkora örömét az egészben. A terepen viszont magára talált, a maga ura volt és rájött, hogy nem csak az életét jelenti a motor, de tehetsége is van hozzá. Nem vágyott többé vissza az utcára. Nem sokkal ezután azonban ismét baleset érte. Egy dupla ugrató rosszul adta ki magát és eltörte a másik kulcscsontját is.

A családnál betelt a pohár és hivatalosan is kijelentették, hogy itt a motoros pályafutás vége, Márk azonban nem fogadta ezt el. Vérbeli motoros lévén nem rázták meg az események és ekkor a motor már annyira az élete részévé vált, hogy kitartóan addig győzködte a családot, mígnem a baleset után két-három hónappal egy kompromisszumos megoldásra tudott jutni a szülőkkel: motorozhat, de csak terepen és profi edzővel.

Márk edzője Kuncz Richárd lett, és a Motomax Motorsport egyesülethez igazolt. Először motocrossozni és endurozni kezdett, de bebizonyosodott, hogy ez nem az ő stílusa, ezért kipróbálta a supermotot. És ez bejött neki. Furcsa balesetek sorozatán és kemény elszántság árán végre megtalálta igazi oldalát a motorsportban, s tehetségét nem is rejtette véka alá. 2006-ban élete első versenyén a KTM Junior Kupán összetettben a 4. helyet érte el. Ez azért volt nagy szó, mivel ezen a versenyen 10 fő ugyanolyan motorral és technikával indult, így csak a tehetség döntött.

Az első sikert hamar követte a többi. 2006-ban újabb versenyeken, többek között a Magyar, Cseh, Osztrák, Szlovák SM bajnokságokon jeleskedett futamgyőzelmekkel. Ahogy egyre jobban fejlődött egyre kevesebbet versenyzett itthon, ugyanis a Magyar supermoto helyzete és a szakág vezetése által kreált lehetetlen helyzetek miatt kénytelen volt külföldre fókuszálni. Ez azonban inspirálni kezdte, hiszen odakint sokkal színvonalasabb versenyeken vehetett részt, s nem utolsó sorban pedig a nemzetközi mezőnyben jobban tudott fejlődni.

Márk bebizonyította, hogy nem csak itthon, de európai viszonylatban is van létjogosultsága versenyzőként. 2008-ban a Cseh Bajnokság 450 Open kategóriájában 2. lett, az Osztrák Bajnokságban (Motorrad Magazin Kupa) pedig az 5. helyezést érte el év végén. Ez utóbbi eléggé bántotta, hiszen esélye lett volna a dobogóra, ha technikai malőrök sorozata nem csavarja ki a kezéből a megérdemelt kupát.

2009 Márk reménye szerint azonban az Ő szezonja lesz. Minden nap keményen edz, hogy bebizonyíthassa jövőre, hogy igen is képes bármire. Rövid, de annál sikeresebb versenyzői pályafutása alatt több, mint 10 motort nyúzott el. Új motorja egy KTM 450 SMR, WP futóművel, Brembo fékekkel, dupla Akrapovic csővel, Öhlins kormánygátlóval és még nagyon sok finom technikával fűszerezve. Márk az új motorral méltó ellenfele lehet 2009-ben bárkinek és azért küzd, hogy 2010-ben az EB S1 kategóriájában állhasson rajthoz.

Márkról bárki példát vehet, hiszen kivételes egyéniség. Kitartásával és akaraterejével bebizonyította, hogy fiatalon is bárki elérheti céljait és ha kellő támogatást kap, szárnyalni képes. Persze ehhez elengedhetetlen a tehetség és a kellő háttér, de Márk azzal szerezte meg a szponzorok bizalmát, hogy bizonyított. Olyan versenyző, aki nem áll meg a csúcsig és a legkisebb támogatásból is a legtöbbet hozza ki. Tessék Őt szeretni, támogatni, de legfőképpen elmenni a versenyekre és szurkolni, mert megérdemli.

Névjegy

Név: Kecskeméti Márk
Született: 1988
Motozással töltött évek száma: 5 (ebből 3 év verseny)
Egyesület: Motomax Motorsport Egyesület
Edző: Kunzc Richárd
Páldakép: az Édesapja
Kedvenc motor: Aprilia Touno Factory
Miért KTM: Azzal kezdett motorozni és bevált. Kiforrott versenymotorjai vannak és az egyesület szerelője is KTM szakértő.
Kedvenc étele: bármi, amiben hús van
Kedvenc zene: motorozáskor metál, egyébként hangulatfüggő
Kedvenc színész: Al Pacino
Hobby: póker (de kevés szabadideje miatt ritkán tud játszani)

Legjobb Eredmények:
2006 SM Magyar Bajnokság UP 125 2.hely
2007 SM Magyar Bajnokság UP 125 3.hely
2007 SM Magyar Bajnokság UP Open 50% részvétel mellett 4.hely
2007 Osztár Bajnokság Dunlop kupa 50% részvétel mellett 4.hely
2008 Cseh Bajnokság Open 2.hely

Comments

comments

Cimkék

Specifications

  • No specification found :(