Csatlakozz hozzánk

Vezetéstechnika

Kezdjünk el motorozni, 0. rész

Csábít a motorozás, de nem tudod, hogyan kezdj neki? Segítünk

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Csábít a motorozás, de nem tudod, hogyan kezdj neki? Segítünk.

Amikor annó kigyulladt a fejemben a lámpakörte, és kitaláltam, hogy motorozni kellene, rögtön elkezdtem keresni az álmaimhoz vezető ingoványos utat. Nem igazán tudtam merre is menjek, nem volt se barátom, se ismerősöm, se rokonom, se kutyám, se macskám, aki érdemben tudott volna tanácsot adni. Így maradt a mindenre jó internet, az ember legjobb digitális barátja. A magam példájából kiindulva arra gondoltam, mivel immár a másik oldalról szemlélem ezt a világot, megpróbálok sarokpontokat adni és segítséget nyújtani egyes témákban, amikben a kezdők, újrakezdők bizonytalanok lehetnek az elején. Akár csak én.

Hogy mikről is lesz szó? Rögtön az elején kezdem majd, hogyan is dönthetjük el, milyen kategóriájú motor lesz nekünk megfelelő. Nem úgy működik ez, mint az autóknál, amik jellegükben többé kevésbé hasonlóak. Persze azokból is van kisebb, nagyobb, két személyes, családi, sportosabb vagy éppen városiasabb darab, de a vezetés és a kényelem szempontjából egész hasonlóak, inkább csak a felhasználás jellegében különböznek. Motoroknál azért más a leányzó fekvése, egy robogó, egy sportmotor, egy enduró vagy éppen egy nagy túramotor más technikai tudást, vezetési stílust igényel, amellett hogy a célterületük többnyire eltérő. Úgy, hogy még sosem ültünk motoron, vagy csak egy féléhez volt közünk, nehéz eldönteni melyiket válasszuk. Nem igaz?


Melyiket is válasszam… komoly döntés ez az elején.

A motor persze egy dolog, felszerelés is kell. Milyet, mennyiért, honnan? Rengeteg féle választási lehetőségünk van, és mivel itt a szórakozásunkról és a divatról, hanem a védelmünkről van szó, komoly döntés előtt állunk. Sok mindent érdemes szem előtt tartani, amikor bevásárlunk, amikre általában inkább utólag, mint időben jön rá az ember. Ez egy ilyen dolog. Természetesen a kereskedések mindig szívesen segítenek ezekben a témákban, de ne lepődjünk meg, ha mindenkinek kicsit maga felé hajlik a keze. Jó esetben ez nem azt jelenti, hogy ránk beszélnek bármit, ámbár ha határozatlanok és még hozzá nem értőek vagyunk, könnyen rábólintunk akár olyanra is, amit később megbánhatunk. Megpróbálok tehát pár tippet adni, hogy mikben gondolkodjatok az elején és hogy szerezzétek be a legolcsóbban a megfelelő szettet.


Érdemes inkább előbb kitalálni, hol és mivel akarunk motorozni 🙂

Aztán ne feledjük a tanulást. Ott van először a jogosítvány kötelező megszerzése, ami után a többség szeret megállni és az időre, valamint a megtett kilóméterekre bízni a tapasztalatot. Olyan ez, mintha az alapműveletek megtanulása után saját magunk akarnánk felfedezni a matematika további rejtelmeit, ami önmagában még nem is lenne baj, ha csak a számokról lenne szó. Motoron viszont sokkal nagyobb a tét. Persze ne dramatizáljuk túl, ez nem egy olyan műfaj, amiből a gyengék biztosan kihullanak, nem olyan veszélyes a motorozás, mint aminek sokan beállítják és aminek a rokonok általában gondolják. Ettől függetlenül nem célszerű bebizonyítani “az igazi motoros már biztosan esett egyszer” tézist. Ezt felejtsük el, és inkább tanuljuk meg kezelni a motorunk és elkerülni az olyan helyzeteket, amikből baj lehet.


A megfelelő felszerelés is nagyon fontos, hiszen bármikor felborulhat a szánkó.
A Mikulásnak amúgy meg dádá az egykerékért meg a ruházatért! Így sose!!!

A három alapvető téma tehát, amivel mindenképp foglalkoznia kell a kezdő motorosnak, az a motorválasztás, a felszerelés beszerzése és önmagának véget nem érő képzése. Mindegyik nagyon fontos, és ha nem vagytok biztosak a helyes irányban, mindenképp kérjetek segítséget. Én most pár cikken keresztül azon leszek, hogy adjak némi szellemi alapot, bízva abban, hogy tudok némi fényt gyújtani a sötétségben. Szeretnék buzdítani mindenkit, hogy a hozzászólásokban, vagy közvetlenül e-mailen, tegyétek fel azokat a kérdéseket, amikre a választ keresitek, vagy amiben nem vagytok biztosak. Ha bármiben tudunk segíteni nektek, számíthattok ránk, de szerintem akár a többi olvasóra is.

Nos tehát, nemsokára belekezdünk. Addig írjátok meg, mi az a téma még, amit ezen a téren mindenképp érintsünk.


Így motorozni körülbelül olyan, mintha orosz rulettet játszanánk Uri Gellerrel. Eszetekbe ne jusson! 

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending