Csatlakozz hozzánk
MPS SC Vintage

Hírek

Kettő az egyben: gyorsasági motor krosszgépből

Átalakító kit Spanyolországból, hogy dupla legyen az élvezet.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Gyorsasági motor krosszgépből? A recept nem új, a spanyol BeOn Automotive nem találta fel a spanyolviaszt. De amit alkottak, az nagyon is vonzó.

A motorversenyzés hőskorában sok profi pályagép egyhengeres volt, s bár idővel a többhengeresek kerültek túlsúlyba, az „egyke” konstrukciókkal való versenyzés még 10-15 éve is népszerű volt. Nem véletlen, hogy a Ducati 1993 és ’97 között pénzt és energiát ölt a gyönyörű Supermono gyártásába (igaz, mindössze 67 példány készült belőle).

Az utóbbi időben – nagyjából azóta, hogy elkezdtek szállingózni a hírek a GP125 és 250 „négyütemesítéséről” – egyre több gyártó fedezi fel magának ezt az elfeledett kategóriát. Igaz, nem a nagyok, inkább a kis tuningcégek, s a legtöbb esetben modern, négyütemű off-road motoroktól kölcsönzik a műszaki hozzávalókat. A japán Moriwaki csak a blokkot emelte át a Honda CRF250X-ből az MD250H megalkotásakor. Az amerikai dizájnguru, Roland Sands a Honda CRF450X-ből, a Kawasaki KX450F-ből és a Yamaha WR450F-ből is épített gyorsasági gépet 450 SuperSingle néven, de ő az erőforrás mellett a donorok fő- és segédvázát, valamint hátsó lengőkarját is felhasználta.

Hasonló úton jár a spanyol BeOn Automotive is a 450 GP programmal. Tavaly december óta árusítják azt a kitet, amelynek segítségével krosszmotorokat lehet pályagéppé alakítani. A BeOn öt különböző típushoz – Honda CRF450R (‘08), Kawasaki KX450F (’06, ’07, ’08), KTM 450 SX-F (’08, ’09), Suzuki RM-Z450 (’08, ’09), Yamaha YZ450F (’08, ’09) – készítette el a szettet.

A csomag a következőket tartalmazza: 43 mm-es fordított teleszkópok a Marzocchitól, villahidak, átalakító kit az eredeti hátsó rugóstaghoz, 320 mm-es első féktárcsa Brembo radiális főfékhengerrel és nyereggel, kormány, lábtartók, váltó- és fékkar, idomszett, digitális műszerfal adatgyűjtővel, szekunder lánc és hátsó lánckerék, 17 colos felnik, valamint 120/70 és 155/60 méretű Dunlop slickek. A végeredmény egy vérbeli pályamotor 105 kg körüli súllyal és úgy 55 lóerővel – e két adat természetesen az alapgéptől függ. Ja, igen, a pakkban találunk egy szerelési útmutatót és egy rakás csavart is. Mintha csak az Ikeában lennénk…

A masinák szépek, a műszaki adatok meggyőzőek, lelki szemeinkkel már látjuk, amint a  pályanapokon ezek a hihetetlenül könnyű, jól manőverezhető motorok a kanyarokban kikerülik a hozzájuk képest nehézkes hatkilósokat és ezreseket. De, ahogy lenni szokott, ezúttal sem stimmel minden. Persze, hogy a költségekről van szó…

A spanyolok szerint a nettó 4000 euró „gazdaságos” ár, hiszen ennyiből kétfunkcióssá tehető a motor, ráadásul el lehet indulni vele a helyi, még csak tervezett 450-es gyorsasági bajnokságban. Nálunk ma valószínűleg kevesen tehetik meg, hogy bő 1,2 millió forintot költsenek ilyesmire. És akkor a moci alapárát még nem is számoltuk: mindent összeadva könnyen 3 millió fölé ugorhat az összeg.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending