Csatlakozz hozzánk

Hírek

Két ütem, három henger, 250 lóerő

Kétütemű Kawasaki ZX-10R, avagy hogyan tegyük a durvát még durvábbá.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Az ausztrálok ereiben valószínűleg benzin folyik vér helyett. Más magyarázat nincs arra, hogy a fenébe termelnek ki annyi zseniális motorost, és hogyan képesek időről időre meghökkenteni a világot valamilyen érdekes, egyedi konstrukcióval. Ezúttal a Two Stroke Shop (TSS) legújabb alkotásával ismerkedhettek meg.

Az északkelet-ausztráliai Cairns-ban található a TSS műhelye, ott készült a fénykép erről a Kawasaki ZX-10R-ről. A most futó, nálunk is kapható modellt látjuk, úgy tűnik, semmi különös nincs benne. Valamit szerelhetnek rajta, mert a blokk nincs a helyén. És pontosan ez itt a lényeg! A TSS-es srácoknak ugyanis meggyőződésük, hogy a modern, négyütemű sportmotorok erőforrásai egy fabatkát sem érnek: erősek ugyan, de nehezek, utóbbi tulajdonságuk miatt negatívan hatnak a kezelhetőségre, és túl sokáig kell forgatni őket, túl lassan jutnak el abba a tartományba, ahol történik is valami. És egyszerűen nem elég izgalmasak.

Hogy szerinted ezeknek elment az eszük? Azt gondolod, teljesen hülyék, nem tudják, miről beszélnek? Nos, nem ez a helyzet, egyszerűen csak megrögzött hívei a kétütemű technikának, amelynek segítségével robbanékony, ultraerős, villámgyorsan felpörgő, agresszív erőforrások építhetők. Ők is készítettek egyet, és azt tervezik, hogy berámolják a ZX-10R vázába. A modell neve TSS1100GP lesz.

Az inspirációt az 1970-es években gyártott kétütemű Kawasakik adták, azok mintájára háromhengeres blokkot építettek a TSS emberei. A hengerek 366 cm3-esek, vagyis az összlökettérfogat 1098 cm3. Az előzetes becslések szerint a masina 250 lóerős lesz a hátsó keréken mérve, ez a bődületes erő 9500-as fordulatnál jelentkezik majd. A forgatónyomaték állítólag közel kétszerese lesz a négyütemű ZX-10-esének, ami nagyjából 200 Nm-t jelentene. Fogalmunk sincs, ezt a bestiális teljesítményt hogyan akarják átvinni az aszfaltra, mindenesetre az adatok alapján ez lesz a világ egyik legvadabb egykerekező- és driftelőgépe. Ráadásként a blokk révén megspórolnak 25 kg-ot is, szóval tényleg elképesztő lesz a zöld szörnyeteg.

Félelmetesen hangzik, de azért kipróbálnánk!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending