Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Két-három nap Skóciában

Az Anglia-Skócia körút skót részével kezdődtek a kalandok…

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Szöveg, képek: Nádas Melinda

Hölgy Olvasónk és párja idén júniusban kéthetes motoros kirándulást ejtett meg, Skócia, illetve Anglia célállomással, Ausztria-Németország-Hollandia útvonalon. Az utazók a beszámoló első részében a Skóciában szerzett élményeket mutatják be, ami után az angliai kalandokról mesélnek, végül pedig a túragéppel kapcsolatban is – ami egy BMW R1200GS – megosztják Veletek véleményüket.

2011 nyarán barátommal, Gáborral (aki már másodszorra tette meg ezt az utat) nekiindultunk egy 2009-es BMW R1200GS Adventure nyergében egy Anglia-Skócia körútra. Este 7-kor startoltunk és másnap délután 2-kor érkeztünk meg Hollandiába, az ijmuideni kikötőbe. Körülbelül 1400 kilométert mentünk egy lélegzetvétellel és alig vártuk, hogy aludhassunk egy nagyot a kompon. A mosonmagyaróvári Mol kút után az első megállás 500 kilométer után volt.

Németország rettenetesen hosszú volt, sosem akart vége lenni. Ahogy közeledtünk a kikötő felé, belekeveredtünk egy dugóba. Nyári meleg, motorosruha, autópálya, egész éjjel motorozás és így araszolgattunk a dugóban. Balra nézve láttam, hogy egy nő nagyon bámul, már éppen illendően megszólítottam volna, amikor megszólalt magyarul. Éppen jókor, mert kedvesen megmutatta, merre kell menni, hogy a kikötőbe jussunk. Még volt egy óránk a becsekkolásig.

Leszálltunk a motorról, levettem a bukósisakom és abban a pillanatban „tisztelte meg” egy sirály a fejem tetejét. Ekkor már tudtam, hogy igazán szerencsés utunk lesz, rohantam is a mosdóba hajat mosni és először életemben örültem annak, hogy nem kéztörlő papír, hanem kézszárító gép volt a kézmosónál.  Miután felhajtottunk a járgánnyal, mindenki saját maga rögzítette le a saját motorját. Beestünk a szobába és majdhogynem ruhástul elaludtunk.

Elröppent az éjszaka, másnap délelőtt motorra szálltunk Newcaste-ban, és ahogy kell, rögtön el is tévedtünk. Rettentően figyeltünk arra, hogy mindig jó sávba kanyarodjunk, csupán egyszer szúrtuk el, de a szembejövő németrendszámos autó nagyon megértő volt és csöppet sem csodálkozott. Edinbourgh felé az autópályán rettenetesen csodálkoztunk, hogy senki sem tartja be a sebességhatárokat. Jó pár órát letekertünk megvető pillantásokat szórva a minket kielőző helyi felé, mire rádöbbentünk, hogy ők nem km/h-ban, hanem mérföldben adják meg a sebességhatárokat. A felismerés nagyon mulattató volt.

Megérkeztünk Edinbourgh-ba a szálláshoz, szinte egyszerre a család többi részével, akik repülővel jöttek és kisbuszt béreltek a közlekedéshez. Gyorsan lepakoltunk és már alig vártuk, hogy leöblítsük az út porát a torkunkról igazi helyi sörkülönlegességekkel, így egy pub felé vettük az irányt. Remek sörözők vannak Skóciában, nagyon hangulatosak és rengeteg féle csapolt sör van a kisebb kocsmákban is. Ettünk egy hatalmas hamburgert, ittunk egy sört és megnéztük a Britannica nevezetű hajtót, ami az angol királynő sajátja volt, ma már csak turistalátványosság. Skóciát nagyjából a motor nélkül jártuk be. Az időjárás rendkívül változatos volt és a természet gyönyörű.

A vendéglátónk mondta, ha Skóciában süt a nap, amikor elindulsz valahova, akkor végy magadhoz egy esernyőt. És tényleg. Hatalmas esők és gyönyörű napsütés váltogatta egymást. Rengeteg helyen játunk, sok szép régi kastélyt megnéztünk, és ha Skócia, akkor whiskey. Számtalan helyen kóstolhatunk ezerféle nedűt. Muszáj, hogy egy helyi főzdében kóstolókörutat tegyen az erre járó.

A fizika kedvelőinek melegen ajánlom, hogy a Falkirk kerékhez látogassanak el, amely egy hajólift két csatorna között (a Falkirk és Edinburgh között húzódó Union-csatornát, valamint a Falkirk és Glasgow közötti Forth- és Clyde-csatornát köti össze). Kifejezetten érdekes megoldás a szintkülönbségek áthidalására.

Érdekességek Skóciáról

– A hajléktalanok főképp a 30-as korosztályból kerülnek ki
Saját pénzük van (persze az angol font mellett), amit az angolok nem fogadnak el, úgyhogy célszerű az ott kapott pénzt helyben elkölteni
A buszmegállók nagyon tetszettek, mivel náluk nem a buszmegálló hátuljánál van egy plexi fal, hanem a várakozókat választja el az úttesttől, ami a sok eső miatt is igen célszerű

A Skóciában töltött 2-3 nap bőven elég volt ahhoz, hogy kipihenje a fenekünk a hosszú motorozást, és már vártuk, hogy nyeregbe pattanjunk és folytassuk az utunkat az angliai Lake District felé, ami remek motoros kirándulásokat ígért.

A következő epizódban tehát Angliában folytatódnak a kalandok..

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending