Csatlakozz hozzánk

Hírek

Kész: Talma abbahagyja

Legalábbis a motorversenyzést – ralizni fog, a motorozásban pedig “átpozicionálja” magát

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Talmácsi Gábor 2001-től 2010-ig a Gyorsaságimotoros Világbajnokságon, tehát a MotoGP sorozatban versenyzett, ahol pályafutása csúcsaként világbajnoki címet szerzett a 2007-es esztendőben. A 2011-es évet kihagyta, de most újra versenyezni fog – igaz, nem ott, ahol számítottunk rá, vagy inkább reméltük a részvételét.

Talma a Szilveszter ralin szerzett élmények és az elért nagyszerű eredmény után döntötte el, hogy a négykerekűek világában folytatja a karrierjét. A motoros sikerei mellett évről évre lehetőségeket kapott az autósportban, és mindig kiemelkedő eredményt ért el. Versenyzett a Renault Clio kupában, a Porsche Kupában, hosszú távú 24 órás GT versenyen, tereprali futamon, továbbá vezetett Forma1-es autót és legutóbb a ralit próbálta ki: a tesztek, edzések alatt azonnal beleszeretett a számára új sportba.

Talmácsinak a MotoGP és a Superbike motoros versenysorozatokban is van lehetősége folytatni, de ezek nem olyan technikai háttérrel rendelkező csapatok, amelyekkel nyerni lehetne, vagy a győzelemért küzdeni. A top csapatok befizetős helyek, melyekhez jelenleg nagyon nehéz megfelelő anyagi hátteret szerezni.

Talmácsi Gábor inkább a ralit választja. A rali a legismertebb technikai sport Magyarországon, és szeretne itthon versenyezni. 2012-ben indul a magas színvonalú és népszerű Magyar Bajnokságban, melynek egyik futama az IRC-sorozatba (Intercontinental Rally Challange) tartozó Mecsek Rally.

Talmácsi a rallyversenyzés mellett saját motoros csapatot is szeretne indítani a Magyar Bajnokságban és hosszú távú célja egy világszintű magyar motoros csapat irányítása, melynek első lépése a 2012. évi tervek teljesítése.


Talmának nagyon megtetszett a ralizás, és első versenye alapján érzi is a sportot…

Talmácsi Gábor nyilakozta a “váltásról”

„A motorsportban mindent elértem, amit szerettem volna, és bár most is vannak ajánlataim, de ezekkel a lehetőségekkel és hozzá tartozó technikai háttérrel nem lehetne a legjobbak közé tartozni. A technikai sportok alapja az erős anyagi háttér, és a legkiválóbb MotoGP csapatokhoz is magas összegeket kellene fizetni, amely a nehéz gazdasági helyzetben nehezen teljesíthető.

Most hogy belekóstoltam a rali világába, határozottan nagyobb motivációt érzek magamban, hogy négy keréken versenyezzek.  Célom, hogy versenyről versenyre előrébb lépjek, és tapasztalatot gyűjtsek. A rali nagyon változatos, és izgalmas. A körülmények folyamatosan változnak, és egyfolytában improvizálni kell. Egyszerre kell gyorsnak lenni az aszfalton és a murvás gyorsasági szakaszokon is.

A Szilveszter Rally nagy sikert hozott számomra. 140 indulóból az abszolút 5. helyet értem el navigátorommal, Répa Katával. Ez egy erős eredmény és bár tudom, hogy a szezon alatt még sokat kell tanulnom, de a célom hogy a kategóriámban a legjobbak között legyek.

Persze a motorozást sem lehet abbahagyni, nem is fogom, de ebben a sportban átpozícionálom magam. 4 évesen kezdtem motorozni és rengeteg tapasztalatom van. Szívügyemnek tekintem a fiatal tehetségek képzését, éppen ezért saját csapatot kívánok létrehozni, amelynek két versenyzője ebben az évben a hazai bajnoki futamokon versenyezne. Céljaim között szerepel a fiataloknak teljes körű felkészítése. Ezen program kapcsán egy stratégiai szövetség kialakítására kerül sor. A MAMI (Magyar Motorkerékpár Szakközép- és Szakiskola) egyik speciális tantárgya a versenyszerelő képzés, így a legügyesebb diákok segítik majd az alakulatot, ezzel lehetőséget biztosítok számukra is a fejlődésre, a tapasztalatszerzésre. Tervezem, hogy együttműködünk a Testnevelési Egyetemmel, ahol most folytatom tanulmányaimat. A pszichológia tanszék segít felkészíteni a versenyzőket, mert a fizikai felkészülés mellett ebben a sportban nagyon fontos a helyes gondolkodás, továbbá az iskola segít a fizikai felkészülésben is. Fontosnak tartom, hogy  az alapoknál kezdjem el a munkát a fiatal versenyzőkkel, próbálok számukra megfelelő hátteret biztosítani a versenyzéshez, a fejlődéshez, a felkészüléshez”


Pedig de jó lett volna még pár ilyet látni…
Mi fán terem a rali?

A ralit az autósportok királynőjeként is gyakran emlegetik, amely a hazai autósport több mint 40 éves tradícióval rendelkező legnépszerűbb ága. Története több mint 80 évre nyúlik vissza. A rallysport varázsa abban rejlik, hogy a rajongók olyan autómárkák olyan típusait láthatják versenyezni a természetes környezetben lévő pályákon, melyekkel a hétköznapokban saját maguk is közlekednek (ezek szerint a WSBK varázsa is ebben rejlik – a szerk.). A sportág élversenyzői különleges egyéniségű sportemberek, de a szakág jellegénél fogva mégis “testközelből” elérhetőek a rajongók számára. Az izgalmas versenyeket az érdeklődők ingyenesen látogathatják és népszerűségéből valamint az elérhető potenciális fogyasztók, ügyfelek rendkívül széles köréből adódóan a támogatók figyelmét is egyre inkább felkelti a szakág.

Forrás: Talmácsi Gábor Média

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending