Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

Késik a KTM Venom

Lassan érik a narancs Ausztriában, egyelőre a superbike versenymotorra koncentrálnak.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A gazdasági válság hatása vagy csak józan megfontolás? Akár mindkettő állhat a KTM döntésének hátterében, a lényeg, hogy egyelőre jegelik az 1190 RC8 csupasz változatának, a Venomnak a fejlesztését.

Az angol Motorcycle News értesülése szerint a naked gép tervét nem vetették el, csak mellékvágányra tették, mert most az RC8 Superbike-vb-s bemutatkozására koncentrálnak.

„A motor ott áll Kiska (a KTM formatervét készítő Gerald Kiska) irodájában, de egyelőre nem kerül sorozatgyártásba. A Venomot eredetileg csupasz superbike-nak szántuk, és bár most is úgy gondoljuk, hogy a koncepció életképes, egy kicsit még várunk vele.”

– mondta Thomas Kuttruf, az osztrák gyár sajtósa az MCN-nek. Kuttruf szerint személyesen Stefan Pierer, a KTM nagyfőnöke kérte, hogy egy időre tegyék félre a Venomot:

„Legyen előbb egy igazi, sikeres superbike-unk, aztán jöhet a csupasz változat!”

A KTM feltűnő óvatossággal közelíti meg ezt a témát, ellentétben a BMW-vel és az Apriliával, akik rögtön a mély vízbe dobták új sportmotorjaikat. Ennek egyik oka talán az, hogy az osztrákok a MotoGP-ben nem lettek annyira sikeresek, mint várták, a számos futamgyőzelem ellenére sem a 125-ben, sem a 250-ben nem tudtak még világbajnoki címet szerezni. Az RC8-assal nem csaptak a lecsó közepébe: a 2007 őszén bemutatott, 1148 cm3-es alapváltozattal tavaly a Superstock 1000 világkupán nyomultak, idén viszont már a Nemzetközi Német Bajnokság (IDM) SBK kategóriájában is rajthoz állnak az 1195 cm3-es RC8 R-rel.

A narancssárga motorok a tervek szerint 2010-ben debütálnak a Superbike-világbajnokságon.

Az utcai változatot már kipróbáltuk, a tesztet itt olvashatjátok.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending