Műhely

Kérdezz-felelünk: kipufogó-kérdés

Kérdezz-felelünk: milyen megoldásra cserélhető a LeoVince sportdob a CBR-en?
Euromotor2
MotoStar

Keressetek bennünket bátran bármilyen jellegű kérdéssel, aminek köze van a motorozáshoz. A most következő nagyon is ilyen, hiszen a kipufogó-kérdés az egyik leggyakoribb beszédtéma motoros körökben, különösen, ha valakinek olyan határozott elképzelései vannak, mint levélíró Olvasónknak. Gondodat-bajodat, óhajodat-sóhajodat a kerdezzfelelunk@tesztmotor.hu e-mail címen tárhatod elénk, illetve motoros társiad elé. Ubi kérdéseire Kmetty Ágostont, az Ago Motors vezetőjét kértük meg, hogy szakértelme és tapasztalatai segítségével válaszoljon.

Sziasztok!

Nem tudok aludni, és nekiálltam böngészni a motoros oldalakat, fórumokat, de egy dologra az istenért se bukkanok rá.

Tulajdonosa vagyok egy 954-es CBR-nek. Van rajta egy szép és jó hangzású LeoVince dob, de nekem nem az igazi. Sok szempont van, amiért lecserélném, de inkább azt írom le, amire cserélném. Jártam hondás tesztnapon és az új 1000RR alatt láttam egy, az idom alól éppen csak kilógó Bódis dupla kipu-szettet. Na, ez az egyik változat ami tetszik, de nem találtam sehol leírást, hogy ezt miként lehetne az enyémre szerkeszteni.

A másik az, hogy a Leovince ormótlanul hosszú, viszont ha már marad “kívül”, akkor szeretnék valami rövid, jó hangzásút. Javasolták, hogy a gyári dobot vágassam és rövidítsem meg, majd egy újratömetéssel és krómozással kiküszöbölhető minden.

A harmadik verzió, ami szintén rettenetesen tetszik – de talán a legdrágább lenne -, az a kétoldali kipufogó (lásd: Aprilia RSV, Honda VTR SP1). Na, ez az amit végképp nem tudom, hogyan és mennyiért lehetne kivitelezni.

Segítsetek nekem (ha tudtok), hogy melyik verzió használható és árban mennyi lenne.

Ja, és ami még nem elhanyagolható, hogy ezek az átalakítások járnak-e bármilyen teljesítményromlással (a javulás persze előny, de nem fő cél), vagy át kéne-e bármit alakítani a motoron is az új kipufogó miatt?

Előre is köszi:

Ubi

Kedves Ubi!

A Bódis dobokat tekintve: ezeket meg lehet vásárolni, de nem a Te motorodra. Innentől kezdve, ha van egy ügyes kipufogós ismerősőd, az meghajlítja a bekötő csövet úgy, hogy a Te gépedre is jó legyen, készít hozzá egy konzolt a felfogatáshoz, stb… Ezt sokan csinálják így.

A mostani LeoVince dobodat is le lehet rövidíteni. Szét kell szedni, a palástból le kell vágni, újratömni és összerakni. Ezt is meg tudja csinálni egy jó kipufogós.

A kétkipufogós megoldás is lehetséges, amihez ismét csak egy jó kipufogó-szakira van szükséged, bár ehhez a megoldáshoz kicsivel több helyre van szükség a lengővilla és a motor között, meg persze lehet, hogy az idomot is kicsit át kell alakítani miatta…

Bármelyik megoldás esetében szükséges lenne a motor hangolása is a megfelelő működéshez. Feltehetőleg a LeoVince megrövidítésénél lesz a motorodon érezhető a változás, míg a kétkipufogós verziónál lesz a legérzékelhetőbb a motorod “butulása”, beállítás nélkül.

Üdv.:

Ago Motors

1097 Budapest, Illatos út 9.
Tel.: 20-44-44-AGO
E-mail: info@agomotors.hu
Web: www.agomotors.hu


Íme az egyik lehetséges variáció, itt még a ezres CBR-en


Itt pedig a 954-es a “túl hosszú” LeoVince dobbal

CBR954RR & LeoVince

Comments

comments