Csatlakozz hozzánk

Hírek

Kérdezz-felelek Talmával

A MotoGPhirek.hu tett fel hat kérdést Talmának, íme hát a rövid interjú

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

A MotoGPhirek.hu tett fel hat kérdést Talmának, íme hát a rövid interjú

Az idei első teszteket követően kérdeztük világbajnok motorosunkat, Talmácsi Gábort a jerezi és valenciai gyakorlásról, a motorról, gyógyúló kezéről és az előtte álló szezonról.

1. Kérlek, értékeld néhány mondatban, hogy milyen volt a Jerezben és Valenciában lezajlott tesztelés. Hol tartotok most az Aprilia fejlesztésében, tudjátok-e már, hogy mi az, amin változtatni kell a következő tesztre és mik azok a beállítások, amik már most olyanok, hogy a futamokon is használni fogod.

“Mindkét tesztet sikeresen zártuk, a legutóbbi valenciai tesztelés nem is sikerülhetett volna jobban, hiszen összetettben az első helyen végeztem. Mindig találtunk újabb beállítási lehetőségeket, próbáltuk a leginkább rám formálni, hogy a vezetés minél jobban és könnyedebben menjen. Sokat próbálgattuk a kipörgésgátlót, hiszen ez az egyik leginkább sarkalatos pontja a vezetésnek. Két hónap után már nagyon hiányzott, hogy újra motorra ülhessek, hiszen a 250-es kategória nekem is újabb kihívásokat jelent, nem árt mindenre felkészülnöm. Ezért is örülök annyira, hogy a tesztek ilyen jól sikerültek!”


Volt tavaly ilyen is, meg olyan is

2. A következő tesztig kell valami extra kezelésen részt venned a csuklód miatt, illetve mit fogsz csinálni addig?

“Igen, úgy néz ki, hogy jövő héten egy hetet Olaszországban töltök, egy kifejezetten motorosokra specializálódott klinikán, ahol további kezeléseket kapok a csuklómra. Addig is gyógytornázom minden nap, ezen kívül továbbra is használom a Viofor JPS System fizioterápiás gépét, ami már eddig is sokat segített a gyógyulásban. A tesztek alatt is azt vettem észre, például Valenciában, hogy a hosszú féktávok miatt, ahol egyébként is nagyobb terhelésnek van kitéve a csuklóm, már lényegesen kevésbé érzékeny. Testedzés szempontjából pedig azt mondhatom, hogy fizikálisan abszolút felkészültnek érzem magam, most inkább a kardio edzésekre fektetjük a hangsúlyt.”

3. Miben más egy 250-es motort vezetni, mint egy 125-öst?

“Szinte mindenben – Mások a technikai paraméterek, dupla akkora erővel bír a motor, mint az előző, éppen ezért más vezetési stílust és technikát igényel. Ugyanúgy, ahogy fizikálisan is másképpen kell felkészülni, aminek még örülök is, most kicsit többet engedhetek meg magamnak az étkezések terén, ami kifejezetten jót tett nekem.”


Idén már a 250-esen bizonyít

4. Mit jelent a sikeres valenciai teszt a világbajnokságra nézve? Hogyan látod/látjátok most az esélyeidet?

“Nem szabad és nem is szeretnék felelőtlen kijelentésekbe bocsátkozni, hogy mit jelenthet ez a világbajnokság végkimenetelét illetően. Amit tudok az, hogy nagyon jó formában érzem magam, és az utolsó tesztek sikeres eredményei nagyon sokat jelentenek számomra és rengeteg energiát ugyanúgy a hétköznapokra, mint a következő tesztekre. Sokkal kiegyensúlyozottabb vagyok, nem gondolkodom annyit azon, hogy vajon mire számíthatok, hanem arra összpontosítok, hogy jó úton járunk, amiről nem szabad letérni.”

5. Idén új kategória, új riválisok. Kitől tartasz leginkább?

“Semmiképpen nem mondanám, hogy bárkitől is tartanék. Inkább nagyon tisztelem az ellenfeleimet, ami egyben azt is jelenti, hogy folyamatosan figyelemmel kísérem a felkészülésüket, amivel felmérem a lehetőségeket. Ha neveket kellene említenem arra vonatkozóan, hogy kiket tartok esélyesnek, akkor az Marco Simoncelli és Alvaro Bautista lennének.”

6. Ha minden az elképzelések szerint alakul és a technika is jó lesz alattad, akkor reálisan hova várod magad?

“Ha a technika és a körülmények adottak és ezeket jól tudom használni, a megfelelő helyen, akkor minden lehetőségem megvan arra, hogy a legjobbak közé tartozhassak.”

Forrás: www.motogphirek.hu

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending