Csatlakozz hozzánk
LOTUS TALMA

Hírek

Kérdezz-felelek: 125-ös rendszám nélkül?

Kérdés: megéri rendszám nélkül venni 125-öst, majd lepapíroztatni, vagy csak a szívás van vele?

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Kedves Dénes!

Ahogyan egyre többet látogatom a TesztMotor.hu-t, láttam”buzdítást” arra nézve, hogyha valamilyen kérdésünk lenne, írjuk meg bátran! Élnék ezzel a lehetőséggel, hisz felmerült bennem egy-két kérdés, amire szívesen várom szakértői válaszodat.

Megpróbálom tehát összefoglalni: 19 éves vagyok, egyelőre A1-es jogosítvánnyal rendelkezem, viszont anyagiakban most tudnék csak egy 125ös motort vásárolni. A motort egyaránt szeretném túrázásra, ide-oda szaladgálásra illetve iskolába járásra is használni. Három típust néztem ki magamnak (Yamaha TDR, Cagiva Super City, Cagiva Planet), amik tetszenek is és az áruk is úgy mozog, ahogy nekem megfelel.

Első kérdésem tehát, hogy mit gondolsz ezekről a motorokról megbízhatóság, kényelem, dinamika (stb.) szempontjából?

A második pedig, hogy mivel rengeteg kismotoros papírokkal rendelkező 125-öst hirdetnek, mennyibe kerülne egy ilyen motort rendszámmal illetve minden, a hatóságoknak megfelelő papírral ellátni. Melyikkel járok jobban, ha várok míg lesz valamilyen rendszámos meghirdetve, vagy ha ugyanazt a típust olcsóbban megveszem és én csináltatom meg rá a szükséges papírokat meg miegymást?

Válaszod epekedve várom és előre is nagyon szépen köszönöm!

Üdv: Áron

Kedves Áron!

A motorral kapcsolatban először azt kellene eldöntened, hogy enduró, vagy naked. Ugyanis a TDR és a SuperCity (elég sok tejszínhabbal, de) inkább az előbbi, a Planet pedig egyértelműen az utóbbi kategória játékosa. Gyorsan hozzátenném, hogy a TDR-ék azért nem teljesen endurók, mint például a Honda kis Varadero-ja, de eléggé hasonlítanak rá. Ugyan a gumiaik közútra és nem terepre valóak, de a kicsit magasabb, túraendurós ülés, a hosszú rugóutak, a magasra hozott kormány, és az egész motor geometriája az előbbi állításom igazolják. A SuperCity egyébként valamelyest közelebb áll a supermotókhoz, és kicsit ritkább típus a Yamahánál.


A gumiktól eltekintve a TDR igazi kis túraendúró.
A Cagiva szintúgy, ám mintha lenne némi supermotós beütése

A 125-ös kétütemű motorok nagyon jók, akár 2,5-szer erősebbek, dinamikusabbak tudnak lenni, mint az ugyanilyen hengerűrtartalmú négyüteműek, de vétel esetén nagyon hitetlen szemmel kell rájuk nézni. A kétütemű motorok egyszerűbbek, könnyebb őket szerelni, nehezebben hibásodnak meg, de odafigyelést igényelnek! Ezzel pedig az a baj, hogy ezeket a motorokat általában kezdő motorosok veszik, akiknek még kevés ilyen irányú tapasztalataik vannak, ha vannak egyáltalán, és csak a gázt húzzák. Pár év alatt könnyen le lehet lakni az ilyen gépeket, nem tudom hogyan, de ez a tapasztalatom. A lényeg, hogy semmiképpen se egyedül, hanem egy hozzá értő társaságában közelítsd meg a kiszemelteket.


Najó, mégis van ötletem, hogyan lehet lelakni egy amúgy szétüthetetlen TDR-t.

Na jó, de melyik is legyen? A három általad kérdezett modell közül szűkítsük le a kérdést arra, hogy olasz vagy japán. Ugyanis a két Cagiva a maga pályáján ugyanazt a színvonalat nyújtja, a stílusodtól függjön, hogy melyiket választod. Ha engem kérdezel, akkor részemről a Planet felé dőlne a mérleg, nekem az jobban bejön (nem szeretem az enduró szerű motorokat). Bár sohasem vezettem, de van egy Cagiva Mito Evo-m, ami vázra, futóműre, fékrendszerre és blokkra is ugyanaz. Világbajnok egy motor, szó szerint, ugyanis a Mito a versenysportban nagyon szép eredményeket ért a ’90-es évek elején. Még Valentino Rossi is húzta olyanon a gázt a Cagiva gyári csapatában még 1994-ben.

Ha pedig a a TDR és a SuperCity közül kell választani.. nehéz ügy, valaki erre, valaki arra esküszik. A japánokról azt szokták mondani, hogy megbízhatóbbak, kiegyensúlyozottabbak, de egyben unalmasabbak is. Az olaszok többet adnak az embernek, de nagyon kényesek tudnak lenni, és szerelés, illetve alkatrész szempontjából is macerásabbak. Egyébként pedig én szerintem mindkét típusból ki lehet fogni nagyon jót, de nagyon rosszat is, szóval az elsődleges szempont -ha mindkét modell tetszik- az állapot legyen! Mint motor én a SuperCity-re voksolnék, már csak azért is mert Cagiva, és róluk tudvalevő, hogy nem spórolnak le semmit a motorról. Nekem ez a márka a szerelmem, így kicsit elfogult vagyok! 🙂


Rendben, ez egy fiatal darab, de nem gyönyörű? Ráadásul ritka és
emellett rettenetesen jó motor. A váz, futómű, blokk, fék, mind-mind versenytechnika

Ami a rendszám nélküli motorokat illeti… hát szerintem ultra szívás. Ahhoz, hogy rendszámot kapjon, a motor részéről a következők kellenek az okmányirodába: igazolás a regisztrációs adó befizetéséről, műszaki alkalmasságot igazoló papír, illetve a jármű eredeti papírjai (járműkísérő lap, megfelelőségi nyilatkozat, legalább is a magyar motorok mellé ezek járnak). Tehát első körben az eladótól meg kell kapnod az eredeti iratokat a motorhoz, sokan már itt el szoktak vérezni. Utána indulhatsz befizetni a regisztrációs adót, ami egy 125 köbcentis motorkerékpárnál 95.000 Ft, cserébe kapsz egy A4-es, zöld igazoló lapot.

Ezután, vagy előtt még lesz (legalább) egy köröd valamelyik műszaki vizsgaállomáson is. Én úgy tudom, a külföldről behozott motorokra (hiába volt 50-esként használva, az nem számít regisztrációnak) nem csak az általános műszaki, hanem egy egyedi vizsga is kell, ezeket persze egyszerre megcsinálják. Előbbi 5.000Ft körül mozog, utóbbi pedig 27.000Ft, de nem szeretnék esküdni rá, lehet nem pontosak a számok. Vizsgaügyileg egyébként tudunk segíteni! Tehát csak itt összesen 30ezren felül vagyunk, feltéve ha minden rendben van a motorral és nem kell repetázni belőle. Aztán ocsmányiroda, ahol már csak kb. 15.000Ft-ot kell kiszurkolni a rendszámért és vége.


Jól hangzik az ár, de sanszos, hogy nem lehet lerendszámozni. A 40LE-t pedig nem kell elhinni!

Mindennel együtt számolj legalább 150.000Ft-ot, de a szívás nem is ez. Ezt az egészet nem egy nap elintézni, rengeteg idő, sorban állás és várakozás, és garantálom neked, hogy nem lesz zökkenőmentes a történet. Egyes hivatalokat többször is meg fogsz látogatni, és olyan szavakat is a szádra fogsz venni, amiket amúgy eddig még sohasem. Ha ilyen motort veszel, én ezt az egész hercehurcát egy kereskedésre, szervizre bíznám, akiknek már megvannak a bejáratott útjaik, és tudják mihez mi kell. Épp ezért még a motorvásárlás előtt megkérdezném őket, miket kell a kezükbe nyomni ahhoz, hogy biztos rendszám legyen a vége. Nem fogják ingyen csinálni, de hidd el, megéri az a -hasamra ütök- 20.000Ft.


A 27LE reális, kornak megfelelő az ár, de jó lenne tudni, mennyit futott. Illetve, hogy ennek fényében mit jelent a bontatlan blokk. Viszont vannak olasz papírjai, ez már jó hír! Kicsit rendbetéve a gépet, úgy 350-400ezer Ft között lehet a rendszámozott végára.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Trending