A korábbi S4 modellek után ismét vízhűtéses blokkal támad a Monster, méghozzá a már több modellből is ismert Testastretta 11° elnevezésű erőforrással. Azonban nem csupán a gép szívét cserélte le a gyártó, új vázat is kapott. Habár a felhasznált anyag a márkahívők által megszokott csőváz maradt, annak kialakítása már a Panigale elgondolásai alapján készült el. Az erőforrás itt is lényeges teherviselő elem, a váz pedig a hengerfejekhez csatlakozik.
Külsőleg és belsőleg is megújult a Monster – új váz a Panigale nyomdokain, és kimagasló teljesítmény
A valaha volt legnagyobb üzemanyagtank és teljesítmény párosul az új modellhez – 17,5 liter valamint 135 lóerő, melyhez kimagasló nyomaték is párosul. Érdekesség, hogy az új vas új, banán formájú ülést is kapott, melynek magassága állítható, és ezen felül megkapta a Panigale LCD kijelzőjét.
Azonnal kaptunk stúdióképet egy magasabb árszínvonalú modellről is, az 1200S Öhlins futóművet és komolyabb fékeket is kapott. Azoknak, akik mégis az alapmodellt választanák, megemlítendő, hogy az S modell további 10 lóerőt biztosít a magasabb árcédula mellé, így a gyengécske léghűtéses Monsterek után egy teljesen új, 145 lóerős modern Szörnyeteg született meg.
Az új Monster hivatalos filmje:
Egy kis meglepetés a végére az EICMA-ról: ebben a filmben szinte az összes gyártó új motorjai modellekkel együtt láthatóak: