Csatlakozz hozzánk

Hírek

Kawasaki újdonságok, 2. felvonás

Érkezik a vadonatúj Z1000 és az átdolgozott Versys.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Újabb 2010-es modelleket leplezett le a Kawasaki, a korábban bemutatott 125-ösök mellé érkezik a vadonatúj Z1000 és a modellfrissítésen átesett Versys.

Épp itt volt az ideje, hogy a zöldek ‘literes csupasz gépéből megszülessen a második modern generáció, hiszen a kifutó masina csupán a 2003-ban piacra dobott Z1000 ráncfelvarrott változata volt. A mérnökök a vásárlók visszajezéseit is felhasználták a minden porcikájában új modell tervezésénél. A blokk maradt soros négyhengeres felépítésű, viszont 953-ról 1043 cm3-esre hízott (a furat 77,2 mm-ről 77 mm-re csökkent, a löket 50,9-ről 56 mm-re nőtt). Az üzemanyagot természetesen befecskendező juttatja a rendeltetési helyére, a torokátmérő 38 mm a korábbi 36 helyett. A kipufogódobok végén két-két nyíláson át távoznak az égéstermékek, de a rendszer valójában 4-2-2 felépítésű. Az új Z1000 legnagyobb teljesítménye 138 lóerő 9600-nál, vagyis 13 pacival erősebb közvetlen elődjénél; lehetett volna nagyobb is a különbség, de a Kawasaki inkább az alsó és a középső fordulatszám-tartomány izmosítására koncentrált. A nyomatékmaximum 110 Nm a korábbi 98,7 helyett, a hozzá tartozó percenkénti fordulatszám 7800.

A kigyúrt blokk teljesen új, acél helyett alumíniumból készített vázban kapott helyet, a hátsó rugóstag közel vízszintesen helyezkedik el, a 41 mm-es fordított teleszkópokat pedig furcsa műanyagtokba rejtették, ami kimondottan agresszívvé, ugyanakkor kissé BMW-szerűvé teszi a gép elejét. Az első futómű minden irányban állítható, hátul csak a rugó-előfeszítést és a húzófokozatot módosíthatjuk. A tengelytáv 5 mm-rel csökkent, most 1440 mm-re van egymástól a két kerék középpontja. A Z1000 továbbra hullámos féktárcsák segítségével lassul, elöl két 300 mm-es, hátul egy 250 mm-es dolgozik. Elöl maradtak a négydugattyús, radiális nyergek, de valószínűleg komolyabbak, mint a korábbiak: látszólag pont ugyanolyanok, mint a ZX-10R superbike satui. Az újdonság teli tankkal, menetkészen 218 kg-os, a blokkolásgátlóval felszerelt változat 3 kg-mal nehezebb.

A Kawasaki középkategóriás túraendurója, a Versys csak kozmetikai beavatkozáson esett át 2010-re, ennek legszembetűnőbb jele az új – de továbbra is kissé szokatlan formájú – fényszóró. Emellett megváltozott a kipufogó, a hűtőborítás, a fejidom, a sárvédő, a visszapillantó tükrök, a faridom és a blokk deklijeinek formatevre, a teleszkópokat pedig ezentúl feketére fényezik. A gyár szerint a módosított Versys jobb szélvédelmet és nagyobb kényelmet biztosít a nyergében utazóknak.

Galéria: 2010-es Kawasaki Z1000 és Versys

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending