A tavalyi tesztnap óta vártam ezt a napot. Tavaly még nem volt jogsim motorra, de már tudtam, hogy szeretném, ha lenne. Hetek óta figyeltem, hogy mikor lesz az idei tesztnap, és amikor megtudtam, azonnal szabadságot kértem a munkahelyemen, egy hónappal előtte. Tűkön ülve néztem minden nap az időjárást, “csak aznap ne essen az eső”! És végre eljött, felébredtem péntek reggel.
9 óra után érkeztünk, és épp indulni készült egy kör közútra. Egy perc múlva – a papírok leadása után – már motoron ültem. Furcsa volt, mert tavaly ősz óta nem ültem motoron, és hirtelen azt sem tudtam, melyik kezem a jobb és a bal. Ráadásul viszonylag friss jogsival, nulla motoros rutinnal indultam neki. Pár napja már nézegettem a felhozatalt, a listát, hogy miket lehet, és miket szeretnék kipróbálni. Kiválasztottam három modellt, és szerencsémre már a legelső körben tesztelhettem is az egyiket, a W800-ast. Klasszikus stílus és “komfort”, nekem kissé instabil volt, főleg amikor elhagytuk a “Kakucs település vége” táblát. Örülök, hogy kipróbálhattam!
A kép címe: mindenki keresi a lábtartót…
Rögtön mehettem is következő körre, sikerült a Z800e-t elcsípnem, az volt a legfontosabb, hogy ezt a modellt tesztelhessem (jó választás, mi is azzal mentünk :) – a szerk.). Mikor belegondoltam, hogy egy sornégyes 800-as motoron ülök, nagyon kevés motoros tapasztalattal, akkor kicsit megugrott az adrenalinom… Mikor felültem rá, éppen hogy leért a lábam spiccben. Elindult a kör, és hát … szerelem első érzésre! Könnyen kezelhető és könnyű motor – meg természetesen gyönyörű is.
Az tény, hogy nehéz vele a sebességkorlátozást betartani. A magasságom, illetve a rövid lábam a visszaérkezéskor, megálláskor okozott némi problémát. Jeleztem, hogy nem tudok betolatni a sorba, rögtön ketten is oda ugrottak segíteni, megfogták a motort, amíg leszálltam, és a helyére is vitték. Nem akartam “parkoláskor” eldőlni vele. Hihetetlen érzés volt kipróbálni ezt a gépet!
Nyolcféle modellt lehetett kipróbálni, az időjárás pont kitartott a rendezvény végégig – szerencsés nap!
A következő körben az ER-6f- re ülhettem. Kissé megzavart, mikor a kormány fordításánál nem mozdult az idom. Teljesen más érzés volt gurulni vele, mint az előző kettővel. Kicsivel maradt csak le a Z800e mögött az ER-6f által nyújtott vezetési élmény. Igaz, hogy az “n” verzió jobban bejön külsőre, a kevesebb sokszor több, és itt ez igaz is. Vonzóbbnak hat a kevesebb burkolat, a naked-fazon. Szintén nagyon örülök, hogy tesztelhettem! Másodszor már egészen hozzám nőtt. Az első három körben sikerült tesztelnem mindhárom kiválasztottamat!
Három különböző motoron ülve már kapisgálom, hogy mi a különbség a motorok felépítése, meghajtása és egyéb jellemzőik között. És ezt csak próba után tapasztalja/érzi az ember, frissnek számító jogsival, minimál motoros vezetési tapasztalattal. Én javasolnám minden kezdőnek, hogy látogasson el ilyen tesztnapokra, mert így lehet igazán megtapasztalni a különbségeket, és talán a megvásárolandó motort is könnyebb kiválasztani, felmérni, dönteni teljesítményben, nyomatékban, kezelhetőségben, kényelemben. Én már tudom, mit szeretnék!
Úgyhogy köszönöm a tesztnapot Kawasaki Magyarország és Kakucs(Ring).
– egy szerencsés Kawasaki tesztelő
– még több kép a kakucsi tesztnapról ITT – Z800 premier teszt ITT