Csatlakozz hozzánk

Hírek

Kawasaki, Milánó: Z1000 és J300

A zöldek EICMA-standján az új robogót kisebb kíváncsisággal várta a közönség, mint a vad Z1000-es bemutatását: vajon tényleg olyan durva lesz az eleje, mint a nemrég kiszivárgott fotókon?! Igen, olyan lett…

Közzétéve

ekkor

kawasaki 2014 eicma
Euromotor3

A lepel lehullása után megosztotta a Fiera Milanóban összegyűlt tömeget az új Z1000-es valóban agresszív és futurisztikus fejidomja. Lehet szeretni vagy utálni, de emlékeim szerint a Z800-as “harcos” formáival is hasonló volt a helyzet egy évvel ezelőtt, mostanra meg már mindenkinek tetszik, vagy csak megszokta a nép. Valószínűleg ezzel sem lesz másképp, de a dizájn helyett mostantól beszéljenek inkább a számok: az új nagy Z változatlanul 1043 köbcentis maradt, de a blokk és a vezérlő-elektronika apróbb módosításainak köszönhetően 4 lóerővel erősebb lett (142LE @10.000), és a maximális nyomaték is nőtt, egy egész Nm-rel (111Nm @7.300).

A brutálisan lapos, igazi streetfighter-stílusú fejidom uralja az összképet

A futómű és a fékek terén is történtek változások: az új Z megkapta a Showa “nagydugattyús” BPF villáját (külön állítható csillapítással és előfeszítéssel), melyekre monobloc Tokico féknyergeket szereltek, radiálisan (a hullámos tárcsák átmérője egy centivel nőtt). A Kawasaki vadállata 20 kilóval több 2 mázsánál, a blokkolásgátló nem széria, de az ABS-es verzió csak egyetlen kilóval nehezebb (221kg). Az ülésmagasság változatlanul 815mm-es, az üzemanyagtank térfogata viszont 17 literre nőtt – az árát még nem tudni, mennyivel…

Az új, vagyis az első Kawasaki robogó külseje nem robbant bombaként az EICMA-n, hiszen kaptunk már képeket korábban róla. Mostanra azonban már azt is tudjuk, hogy a 299 köbcentis egyhengeres 28 lóerős (@7.750) és legfeljebb ugyennyi Nm-nyi nyomatékkal bír (@6.250). Arra is fény derült, hogy ez az erőforrás tulajdonképpen a Kymco Downtown 300i blokkja – a zöldeknek úgy tűnik, elkélt némi segítség és tapasztalat első robeszük megalkotásakor, és tajvani közreműködéssel mentek biztosra.

A kényelemmel nem lesz gond, az üléspróbán mi is túl vagyunk…

A 191 kilós robogó első kereke 14, míg a hátsó 13 collos, míg az első hullámos tárcsa 260, a hátsó pedig 240 milliméter átmérőjű. Az első villa belső csöve 37mm “vastag”, a hátsó rugóstagok előfeszítése pedig 5 pozícióban állítható. A – gyártó szerint sportosan feszes hangolású – futómű egyébként szemre meglehetősen egyszerű konstrukciónak tűnt, de nem is biztos, hogy kell ide több – tavasszal kiderül. Állítólag nagyobb “döntési szabadságot” is kapunk, már ami a gép kanyarodását illeti, a hasonló kategóriájú és méretű konkurenciához képest.

A dizájn ninjás, de egy kicsit több zöld még jót tett volna neki, ha már az első Kawasaki robogóról beszélünk

Mivel robogóról beszélünk, fontos kérdés, hogy mi van az ülés alatt, és a Kawasaki teljesítette a kötelezőt: a zárt sisak mellé még némi motyó is elfér. Sőt, a belső világítással túl is teljesítette azt, arról nem is beszélve, hogy a – szintén zárható – kesztyűtartóban 12V-os csatlakozót is találunk – és ha már az ülés alatt jártunk: az üzemanyagtank 13 literes. Napjaink maxirobogós divatjának megfelelően csőbe bújtatott mutatós műszerek figyelnek a kormány előtt, amelyen állíthatóak a fékkarok. Kíváncsian várjuk az árát, a tesztmotort nemkülönben…

Idén végre sikerült: a friss WSBK-győztes Tom Sykes a ZX-10R-t dicsérte – ami 2014-re változatlan maradt
Természetesen a frissített, immáron kipörgésgátlós Z1000SX sem hiányozhatott a Kawa standjáról
Vonzzák a szemet a dizájnos dobozok – kérdés, hogy mennyire pakolhatók

– még több Z1000SX 2014 ITT

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending