Forrás: Kawasaki
A jövő Kawasaki KX-ei nem csak egy egyszerű modellfrissítés eredményei. A zöldek 2012-es bütykös gumisait olyan újításokkal vértezték fel, amik eddig csak az ugratóktól távol, az aszfaltos versenypályákon hasító sportgépekről voltak ismerősek…
Számos újdonsággal – mint például az MX kategória első széria rajtelektronikája, egy új ECU, három könnyen kiválasztható gyújtástérképpel és a motoros igényei szerint beállítható vezetési pozíció – egy lépéssel a konkurencia előtt jár a Kawasaki az új KX450F-et illetően.
A KX450F alapcsomagja kiváló platformot biztosíthat a tapasztalt versenyzők számára, hogy esélyesként induljanak a versenyeken. A tervezők leginkább a merev alumínium vázra, a felfüggesztés elemeire és a motorbeállításokra összpontosítottak, annak érdekében, hogy a motoros végig ellenőrzése alatt tarthassa a motort egy nagy sebességű versenyzés során.
A 2012-es KX450F az új, kormányról vezérelhető, szabályozható rajtelektronikával (Indítás Ellenőrző Mód) komoly esélyese lehet a Holeshot megnyerésének (aki a rajtot követő első kigyorsításkor az első helyen van), ami döntően befolyásolja a verseny végső kimenetelét. Ehhez jön még az újratervezett vázgeometria és az erős, négyütemű motor széles teljesítmény- és nyomatéksávja.
A KX250F sem maradt világszenzáció nélkül: a kategóriában elsőként kapott dupla injektort, amitől minden fordulatszám tartományban erősebb, ugyanakkor egyenletes teljesítményleadású gép lett az új zöld negyedliteres. Az új Showa SFF “nagydugattyús” első villának köszönhetően a futómű is kifinomultabbá vált, ráadásul az ideális beállítást is könnyebb megtalálni. Az erősebb motor mellett az átdolgozott váltómű is jobban bírja a versenyzés megpróbáltatásait.

KX450F: elektronikus rajtprogram a krosszban (is) oly’ fontos jó startért

KX250F: 2012-től dupla befecskendezővel