Csatlakozz hozzánk

Hírek

Kawasaki 2013: 300, 636, 800

A zöldek jövő évi újdonságai: a kisNinja, a nagyobb Zé és a reinkarnálódott 636

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

300, 636, 800 – ezek közül csak a középső számkombináció ismerős, ha az elmúlt évek Kawa-típusaira gondolunk. Pár éve 636 köbcentis ZX-6R sincs a kínálatban, de a zöldek visszatértek a bevált recepthez. A köbcenti-növelés népszerű filozófiáját vallja a Kawasaki másik két 2013-as újdonsága is: a túrasport Ninja 300 és az izomnaked Z800 is nagyobb és erősebb lett, mint elődeik.

Ugyan bemutatásukkor prezentáltuk már Nektek itt a TesztMotoron a legkisebb japán gyártó három jövő évi újdonságát, mostanra azonban még többet tudunk róluk. A gyártó hivatalos információkat is közölt arról, hogy milyen fejlesztéseknek köszönhetően igyekeznek az új modellek kategóriájuk élére törni. Ugyanakkor a köbcenti-növeléssel ezeknek a kategóriáknak a határait is kitolták valamelyest az új zöldségek – kíváncsian várjuk, ez kell-e a sikerhez.

Az új Ninja 300 nagyobb, 296 köbcentis motorral büszkélkedhet, amely erejének és nyomatékának köszönhetően “osztályelsővé” lépett elő, ha a 250-eseket tekintjük iskolatársainak. A blokk üzemanyag-befecskendezéses és soros kéthengeres konstrukció, dupla fojtószeleppel, amelynek (és az egész motornak?) az aduja a megnövelt hengerűrtartalom – ami a már említett “eminens” teljesítmény és nyomaték záloga.

Ennek fényében a Kawasaki relatíve kimagasló gyorsulást és csúcssebességet ígér, sőt emellett nem kevesebbet, mint “versenypályára való karosszéria tulajdonságokat”! Az új váz nagyfokú stabilitást biztosít, ahogy a szélesebb, 140 millis hátsó gumi is. Csökkentették rezonanciákat a 250-es kivitelhez a képest és a megfelelőbb hőelvezetésen is dolgoztak a mérnökök: a változtatásoknak köszönhetően kevesebb hő éri a vezetőt. Nagyméretű nyílásokat “vágtak” a borítóelemen és (burkolt) hűtőventilátort is kapott a vas.


A 300-as kapható a legújabb kompakt ABS-szel, aminek paraméterei megegyeznek a nagyobb Ninjákon alkalmazott egységekkel – a Kawasaki szerint a vezetési élmény felülmúlja a 250-es osztályt

Kisebb géposztályát tekintve talán meglepő lehet, hogy fejlett, versenypályáról származó technológiát, az F.C.C. csúszókuplung kapott a legkisebb Ninja is – nyomatékhatároló funkciójával könnyű tengelykapcsolást és sportos érzést kínál. Hogy mennyire van szükség erre egy ekkora gépen, arra a – hamarosan nálunk is olvasható – teszt ad választ.

A 300-as stílusa viszont nem meglepő módon közvetlenül emlékeztet a nagyobb Ninjákra és még a nagy ZZR-re (idom és kerék) is. A szélvédőt például az aktuális ZX-10R inspirálta, a mutatós ikerfényszórókat pedig a legújabb, jövő évi ZX-6R (lásd lentebb). Sportos alumínium lábtartókat és összetett formájú kipufogódobot kapott a vas – akár a nagyobb zöld sportmotorokon.

Idén is lesz tesztnap Kakucson, ahol többek között a 300-as Ninját is ki lehet próbálni (ami pont ideális a ringre…)


Szép, letisztult analóg sebességmérő és multifunkciós LCD kijelző – utóbbi üzemanyag szintjelzőt, kettős kilométer számlálót, órát és a gazdaságos használat kijelzést (ECO) foglal magába

A 300-as Ninjához hasonlóan még nagyobb blokk és teljesítmény jellemzi a Z750-est leváltó Z800-ast is: a henger nagyobb furata a motor űrtartalmát 748-ról 806 köbcentire növelte. A gyártó már alacsony fordulatról nagy rendelkezésre álló nyomatékot ígér, magas fordulatszám-maximummal együtt. A soros négyhengeres emellett állítólag rendkívül egyenletes teljesítményleadású lesz, ami ez elmúlt időszak új Kawái fényében hihetően hangzik…


Európa számára lesz Z800 ‘e’ változat, vagy csökkentett teljesítményű kivitel is: a 70kW-os változat megfelel a korlátozott jogsi követelményeinek

A Z800 népszerű elődjének, a Z750-es stílusa sem volt “szégyellős”, de az új modell mellett még majdnem visszafogottnak tűnik! A 800-as Z tervezői ugyanis szabad kezet kaptak a tervezéskor (ami látszik is a végeredményen…), és a mérnökök szintén korlátozások nélkül láthattak az erőforrás és a “körítés” kitalálásához .

A blokk hengerűrtartalmának és a rugózó elemek teljesítményének növelése vélhetően tovább fokozza a “streetfighter-es” élményt: “a Z800 egy olyan izgalmas és emlékezetes motorozás lehetőségét kínálja, amellyel összehasonlítva minden más tapasztalat elhalványul” – magabiztos álláspont a Kawasaki részéről, meglátjuk.


“40 évvel az eredeti Z születése után a Z800 a Z stílust aggresszív, új irányba fordítja”

A 800-as esetében – “vad” kinézetével ellentétben könnyű és vezetőbarát karakterrel számolhatunk. A megnövelt tartalékú teleszkópok és az erősebb első fékteljesítmény, valamint a karcsúbb, ergonómikusabb kivitel mind a jobb és biztonságosabb vezethetőséget segítik elő.

Az előbb említett “vad” kifejezést egyébként az új fejidom stílusa magyarázza: a naked motor eleje kulcseleme a Z800 agresszívebb megjelenésének.  A Kawasaki szerint “az idomok és az alsó lemez mintha csak megmarkolnák a motort: mindez olyan látványt nyújt, mint amikor egy éhes ragadozó megragadja a zsákmányát”


Az új műszerfal illik a motor kiforrott stílusához: többfunkciós LCD képernyőket és grafikon-stílusú fordulatszámmérőt tartalmaz

A kisNinjához és az új “szupernakedhez” hasonlóan a 2013-as ZX-6R-nek is “megnőtt” a blokkja: a hengerűrtartalom (újra) 636 köbcentire növelésével a zöldek szerint az új motor minden fordulaton nagyobb teljesítményt ad le és emellett a mindennapi közlekedésben is jobban használható. Mindemellett “a futómű beállításainak kanyargó utakra hangolásával” az új Hatos még élvezetesebben terelgethető, legyen szó versenypályáról, hegyi utakról, autópályáról, vagy városi közlekedésről.

Az új ZX-6R-t, mint a Kawasaki által valaha gyártott legfejlettebb 600-as sportmotort élvonalbeli technológiákkal szerelték: a jövő évi modellben található három üzemmódú KTRC kipörgésgátló, teljesítménymód választó és az ABS közvetlenül a hajógyáriak zászlóshajóiról (ZZR, ZX-10R) származnak.


37cc előnye: a hosszabb löketű motor 599-ről 636 köbcentire növelte a blokkot: nagyobb nyomaték az alsó-közép fordulatszám tartományban…

A futómű fejlesztés területén új generációs első egység mutatkozik be a 636-oson: az ún. SFF-BP villa egyesíti a Showa SFF (szétválasztott funkciójú) és BPF (nagydugattyús) technológiáit. A versenypályára való megfelelő teljesítmény mellett jó mindennapi használhatóságot ez (is) eredményezi.

A 300-as kistesó mellett a közepes Ninja is ún. F.C.C. nyomatékhatárolós csúszókuplunggal érkezik, tehát a kuplung működtetése valószínűsíthetően könnyű és sportos: a tengelykapcsoló nagyobb nyomatékot ad át a súly megnövekedése nélkül.


A Kawa legújabb kipörgésgátló rendszere, a három állású KTRC a két választható teljesítménymóddal együtt összesen nyolc motorbeállítási lehetőséget nyújt

A már említett KIBS nevű (Kawasaki Intelligent anti-lock Braking System) szupersport-ABS kemény fékezésnél segít a hátsó kerék elemelkedésének megakadályozásában – a gyártó ígérete szerint minimális a külső befolyás sportos vezetésnél, visszaváltásnál határolja a nyomatékot.

Végül pár szó az elmaradhatatlan és kimondva-kimondatlanul is fontos Ninja stílusról: a Hatos a márka legújabb, aggresszív Ninja-identitását helyezi előtérbe: “a forma mintha folyna a motor elejétől a hátuljáig…” A stíluselemek alapjául természetesen a ZX-10R szolgált, az erős családi hasonlóság megteremtése érdekében.


“Még több teljesítmény, kiemelkedő gyorsulás…”

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending