Csatlakozz hozzánk
MPS AIRFORM

Hírek

Kawasaki 2013: 300, 636, 800

A zöldek jövő évi újdonságai: a kisNinja, a nagyobb Zé és a reinkarnálódott 636

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

300, 636, 800 – ezek közül csak a középső számkombináció ismerős, ha az elmúlt évek Kawa-típusaira gondolunk. Pár éve 636 köbcentis ZX-6R sincs a kínálatban, de a zöldek visszatértek a bevált recepthez. A köbcenti-növelés népszerű filozófiáját vallja a Kawasaki másik két 2013-as újdonsága is: a túrasport Ninja 300 és az izomnaked Z800 is nagyobb és erősebb lett, mint elődeik.

Ugyan bemutatásukkor prezentáltuk már Nektek itt a TesztMotoron a legkisebb japán gyártó három jövő évi újdonságát, mostanra azonban még többet tudunk róluk. A gyártó hivatalos információkat is közölt arról, hogy milyen fejlesztéseknek köszönhetően igyekeznek az új modellek kategóriájuk élére törni. Ugyanakkor a köbcenti-növeléssel ezeknek a kategóriáknak a határait is kitolták valamelyest az új zöldségek – kíváncsian várjuk, ez kell-e a sikerhez.

Az új Ninja 300 nagyobb, 296 köbcentis motorral büszkélkedhet, amely erejének és nyomatékának köszönhetően “osztályelsővé” lépett elő, ha a 250-eseket tekintjük iskolatársainak. A blokk üzemanyag-befecskendezéses és soros kéthengeres konstrukció, dupla fojtószeleppel, amelynek (és az egész motornak?) az aduja a megnövelt hengerűrtartalom – ami a már említett “eminens” teljesítmény és nyomaték záloga.

Ennek fényében a Kawasaki relatíve kimagasló gyorsulást és csúcssebességet ígér, sőt emellett nem kevesebbet, mint “versenypályára való karosszéria tulajdonságokat”! Az új váz nagyfokú stabilitást biztosít, ahogy a szélesebb, 140 millis hátsó gumi is. Csökkentették rezonanciákat a 250-es kivitelhez a képest és a megfelelőbb hőelvezetésen is dolgoztak a mérnökök: a változtatásoknak köszönhetően kevesebb hő éri a vezetőt. Nagyméretű nyílásokat “vágtak” a borítóelemen és (burkolt) hűtőventilátort is kapott a vas.


A 300-as kapható a legújabb kompakt ABS-szel, aminek paraméterei megegyeznek a nagyobb Ninjákon alkalmazott egységekkel – a Kawasaki szerint a vezetési élmény felülmúlja a 250-es osztályt

Kisebb géposztályát tekintve talán meglepő lehet, hogy fejlett, versenypályáról származó technológiát, az F.C.C. csúszókuplung kapott a legkisebb Ninja is – nyomatékhatároló funkciójával könnyű tengelykapcsolást és sportos érzést kínál. Hogy mennyire van szükség erre egy ekkora gépen, arra a – hamarosan nálunk is olvasható – teszt ad választ.

A 300-as stílusa viszont nem meglepő módon közvetlenül emlékeztet a nagyobb Ninjákra és még a nagy ZZR-re (idom és kerék) is. A szélvédőt például az aktuális ZX-10R inspirálta, a mutatós ikerfényszórókat pedig a legújabb, jövő évi ZX-6R (lásd lentebb). Sportos alumínium lábtartókat és összetett formájú kipufogódobot kapott a vas – akár a nagyobb zöld sportmotorokon.

Idén is lesz tesztnap Kakucson, ahol többek között a 300-as Ninját is ki lehet próbálni (ami pont ideális a ringre…)


Szép, letisztult analóg sebességmérő és multifunkciós LCD kijelző – utóbbi üzemanyag szintjelzőt, kettős kilométer számlálót, órát és a gazdaságos használat kijelzést (ECO) foglal magába

A 300-as Ninjához hasonlóan még nagyobb blokk és teljesítmény jellemzi a Z750-est leváltó Z800-ast is: a henger nagyobb furata a motor űrtartalmát 748-ról 806 köbcentire növelte. A gyártó már alacsony fordulatról nagy rendelkezésre álló nyomatékot ígér, magas fordulatszám-maximummal együtt. A soros négyhengeres emellett állítólag rendkívül egyenletes teljesítményleadású lesz, ami ez elmúlt időszak új Kawái fényében hihetően hangzik…


Európa számára lesz Z800 ‘e’ változat, vagy csökkentett teljesítményű kivitel is: a 70kW-os változat megfelel a korlátozott jogsi követelményeinek

A Z800 népszerű elődjének, a Z750-es stílusa sem volt “szégyellős”, de az új modell mellett még majdnem visszafogottnak tűnik! A 800-as Z tervezői ugyanis szabad kezet kaptak a tervezéskor (ami látszik is a végeredményen…), és a mérnökök szintén korlátozások nélkül láthattak az erőforrás és a “körítés” kitalálásához .

A blokk hengerűrtartalmának és a rugózó elemek teljesítményének növelése vélhetően tovább fokozza a “streetfighter-es” élményt: “a Z800 egy olyan izgalmas és emlékezetes motorozás lehetőségét kínálja, amellyel összehasonlítva minden más tapasztalat elhalványul” – magabiztos álláspont a Kawasaki részéről, meglátjuk.


“40 évvel az eredeti Z születése után a Z800 a Z stílust aggresszív, új irányba fordítja”

A 800-as esetében – “vad” kinézetével ellentétben könnyű és vezetőbarát karakterrel számolhatunk. A megnövelt tartalékú teleszkópok és az erősebb első fékteljesítmény, valamint a karcsúbb, ergonómikusabb kivitel mind a jobb és biztonságosabb vezethetőséget segítik elő.

Az előbb említett “vad” kifejezést egyébként az új fejidom stílusa magyarázza: a naked motor eleje kulcseleme a Z800 agresszívebb megjelenésének.  A Kawasaki szerint “az idomok és az alsó lemez mintha csak megmarkolnák a motort: mindez olyan látványt nyújt, mint amikor egy éhes ragadozó megragadja a zsákmányát”


Az új műszerfal illik a motor kiforrott stílusához: többfunkciós LCD képernyőket és grafikon-stílusú fordulatszámmérőt tartalmaz

A kisNinjához és az új “szupernakedhez” hasonlóan a 2013-as ZX-6R-nek is “megnőtt” a blokkja: a hengerűrtartalom (újra) 636 köbcentire növelésével a zöldek szerint az új motor minden fordulaton nagyobb teljesítményt ad le és emellett a mindennapi közlekedésben is jobban használható. Mindemellett “a futómű beállításainak kanyargó utakra hangolásával” az új Hatos még élvezetesebben terelgethető, legyen szó versenypályáról, hegyi utakról, autópályáról, vagy városi közlekedésről.

Az új ZX-6R-t, mint a Kawasaki által valaha gyártott legfejlettebb 600-as sportmotort élvonalbeli technológiákkal szerelték: a jövő évi modellben található három üzemmódú KTRC kipörgésgátló, teljesítménymód választó és az ABS közvetlenül a hajógyáriak zászlóshajóiról (ZZR, ZX-10R) származnak.


37cc előnye: a hosszabb löketű motor 599-ről 636 köbcentire növelte a blokkot: nagyobb nyomaték az alsó-közép fordulatszám tartományban…

A futómű fejlesztés területén új generációs első egység mutatkozik be a 636-oson: az ún. SFF-BP villa egyesíti a Showa SFF (szétválasztott funkciójú) és BPF (nagydugattyús) technológiáit. A versenypályára való megfelelő teljesítmény mellett jó mindennapi használhatóságot ez (is) eredményezi.

A 300-as kistesó mellett a közepes Ninja is ún. F.C.C. nyomatékhatárolós csúszókuplunggal érkezik, tehát a kuplung működtetése valószínűsíthetően könnyű és sportos: a tengelykapcsoló nagyobb nyomatékot ad át a súly megnövekedése nélkül.


A Kawa legújabb kipörgésgátló rendszere, a három állású KTRC a két választható teljesítménymóddal együtt összesen nyolc motorbeállítási lehetőséget nyújt

A már említett KIBS nevű (Kawasaki Intelligent anti-lock Braking System) szupersport-ABS kemény fékezésnél segít a hátsó kerék elemelkedésének megakadályozásában – a gyártó ígérete szerint minimális a külső befolyás sportos vezetésnél, visszaváltásnál határolja a nyomatékot.

Végül pár szó az elmaradhatatlan és kimondva-kimondatlanul is fontos Ninja stílusról: a Hatos a márka legújabb, aggresszív Ninja-identitását helyezi előtérbe: “a forma mintha folyna a motor elejétől a hátuljáig…” A stíluselemek alapjául természetesen a ZX-10R szolgált, az erős családi hasonlóság megteremtése érdekében.


“Még több teljesítmény, kiemelkedő gyorsulás…”

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending