Csatlakozz hozzánk

Blog

Kawasaki – erőmű, két keréken – negyedik rész

A teljesítménymotorok világában az a vezérelv, hogy „minél erősebb, annál jobb”, s nem számít honnan jön az erő

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Modell: ZRX 1200 R
Gyártási év: 2001
Teljesítmény: 122 LE
Lökettérfogat: 1164 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki ZRX 1200 R
    1997-ben hozta piacra a Kawasaki a ZRX-1100 modellt, Eddie Lawsons legendás „bikini-burkolatú” zöld monstrumának retro-változataként. A teljesítménymotorok világában pedig ez a vezérelv, hogy „minél erősebb, annál jobb”, s nem számít honnan jön az erő. Ennek megfelelően 2001-ben a ZRX 1100-ból ZRX 1200 lett, amely egy alumíniumhengerrel és főtengellyel épített motort kapott. A motor fejlesztésének további momentumai: a bütykös-tengely profiljának átalakítása, a könnyebb sebességváltás, tökéletesebb kuplungműködés, új forgattyústengely és rozsdamentes kipufogócsövek.

Modell: ZRX 1200 S
Gyártási év: 2001
Teljesítmény: 122 LE
Lökettérfogat: 1164 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki ZRX 1200 S
    A ZRX 1200 R modellt továbbfejlesztve 2001-ben a Kawa az S-változattal jelentkezett, egy hasonlóképpen „hiányos ruházatú” géppel, amellyel a gyár – saját bevallása szerint – egy új kategóriát hozott létre: teljesítmény-túramotorokat. A félig burkolt S változat szintén hosszúra nyújtott, nagy szilárdságú, háromszög-zártszelvényes hátsó lengőkarral épült. A lengőkar felfüggesztési pontjának megváltoztatása, a szélesebb hátsó felni, a szélesebb gumiabroncsok, és az első villa rugózásának átalakítása a gép könnyebb kezelhetőségét szolgálja. A ZRX modellsorozatban az R- és S-változat mellett egy burkolat nélküli változat is szerepel.

Modell: Ninja ZX 6R
Gyártási év: 2002
Teljesítmény: 113 LE
Lökettérfogat: 636 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki Ninja ZX 6R
    A sportmotorok modellsorozatait az utóbbi évtizedekben már kétévente átdolgozzák, s ilyenkor is érvényes az a vezérelv, hogy „gyorsabbat, könnyebbet, pontosabbat” kell építeni. A ZX 6R 2002-es változata természetesen ennek jegyében született, de 636 cm3-es lökettérfogatával átlépte a géposztály határait. A hengerűrtartalmának „másfél kupicányi” bővítése azt eredményezte, hogy saját kategóriájában e motor vonóereje lett a legnagyobb. A kis Ninja új formája és vonalvezetése a legapróbb részletekig megegyezik a ZX-9R modellnél alkalmazott megoldásokkal.

Modell: ZZ-R 1200
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 152 LE
Lökettérfogat: 1164 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki ZZ-R 1200
    A dinamikus menettulajdonságokról szólva a Kawasaki ZZ-R „erőmű” áll az első helyen. Gyors túragép, amelyet hagyományos, nagy lökettérfogatú, négyhengeres motor hajt, rendkívül jó menettulajdonságokkal és megfelelő erővel rendelkezik, s így bármilyen élethelyzetben használható. 275 km/óra sebességnél éri el teljesítőképességének határait, addig a motor ereje korlátlanul érvényesül. Egy ilyen vulkánszerű erőgépen lovagolva nem árt tudni, hogy a felépítmény is elsőrendű: a ZZ-R minden köríven – ide értve a hajtűkanyarokat is – teljesen simán és előírásszerűen fordul, s megfelelő sebességgel. Természetesen csomagokkal és utassal is egyaránt.

Modell: Ninja ZX-9R
Gyártási év: 2002
Teljesítmény: 143 LE
Lökettérfogat: 899 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki Ninja ZX-9R
    Nagyobb súlya és kisebb lökettérfogata ellenére – a japán szupersportmotorok között – a Kawasaki Ninja ZX-9R 2000-ben sok területen a legjobbnak bizonyult. A finomított Ram-Air rendszernek köszönhetően a motor elérte az 1000 cm3-es gépek teljesítményét. A szupersport kategóriához képest a pilóta meglehetősen kényelmesen ülhet a motoron, s néhány órás motorozás után sem szorul ortopédiai kezelésre. A burkolat jó védelmet nyújt az agresszív menetszél ellen, a vezető még 180 km/órás sebességnél is egyenes tartásban vezetheti a gépet. Emellett az utas is kényelmesebben szállítható, így (második) imádott kedvesünk nem csak az első fagyizóig bírja elviselni a motorozás örömeit. 🙂

Modell: KX 250
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 56 LE
Lökettérfogat: 249 cm3
Motortípus: egyhengeres, kétütemű

  • Kawasaki KX 250
    A KX 250-es 1999-ben került piacra, s a 250-es géposztály legsikeresebb crossmotorjaként csak 2003-ban esett át az első frissítésen. Ekkor a henger krómbevonatot és új szívó- és kipufogó-réseket kapott. Módosult az égőtér, továbbá a membránok és kipufogódob átalakítása is jelentékenyen hozzájárult a teljesítmény növekedéséhez. Az új csőprofilok növelték a váz szilárdságát, változott a kormány geometriája, mélyebbre került a súlypont, s ezzel könnyebben kezelhetővé vált a motor. A hátsó rugózást elsősorban a jobb terheléseloszlást biztosító kónuszos alumínium lengőkar javította. A 48 milliméteres teleszkópos villát, a kerekeket, a fékrendszert is átalakították, s ezzel megváltozott a pilóta testhelyzete is.

Modell: Z 1000
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 127 LE
Lökettérfogat: 953 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki Z 1000
    A Z 1000 modell receptje a következő: vedd a Ninja ZX-9R motorját, és szereld egy könnyű felépítménybe amelyhez a Ninja tartozékait építed, mindezt helyezd el egy burkolatlan motorkerékpárban, s máris kész is a lélegzetelállító megjelenésű Z 1000-es! Azért még messzemenően meghatározó jegyként hozzátartozik a modellhez a négy eloxált fémből készült hangtompító, a LED-es hátsó lámpa, és a meghökkentő vonalvezetés. A vezetőt csak a forgatónyomaték alakulása zavarhatja a 6000/perc alatti fordulatszám-tartományban.

Modell: ZX-10R
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 175 LE
Lökettérfogat: 998 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres

  • Kawasaki ZX-10R
    Más Kawa-modellekkel ellentétben a Ninja ZX-10R fejlesztése felépítmény-kísérletekkel kezdődött. A fejlesztőmérnökök egy rendkívül könnyű, kompakt felépítmény kialakításának lehetőségét vizsgálták. Ezt csak a rövid keréktávolság és hosszú lengőkar kombinációja teszi lehetővé, s ennek eredményeként a ZX-10R egy hihetetlenül könnyen kezelhető modell lett. A konkáv tankfelület, az ergonómiailag pontosan kimért lábtartó-kormány-ülés háromszög biztosítja a legmegfelelőbb testhelyzetet a pilótának. Radiál-fékpofák elől, fogazott féktárcsák és állítható rugózás hátul, mindez a versenyképességet szolgáló fejlesztés eredményének tekinthető. A nagy teljesítményű soros elrendezésű, négyhengeres motorral hajtva ez a konstrukció a 2000-es évek versenypályáin legyőzhetetlennek bizonyult.

Modell: VN 1600 Classic
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 67 LE
Lökettérfogat: 1552 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Kawasaki VN 1600
    Ha a cruiserek dögösségét hosszúságuk és alacsony építésük határozza meg, akkor a VN 1600-ról állítható, hogy nagyon dögös darab. Olyan vázzal épült, amelynek keréktávolsága nagyobb, ülése alacsonyabb mint korábban, emellett a VN 1500-as megnövelt lökethosszúságú változatát kapta. E modellel a Kawasaki igazolta, hogy nemcsak a sportmotorok világában képes nagy teljesítményekre.

Modell: VN 2000
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 103 LE
Lökettérfogat: 2053 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Kawasaki VN 2000
    A Kawa cruiserflottájának zászlóshajója túlmegy minden határon: a lökettérfogat 2053 cm3, s ezzel a VN 2000-est hajtja a legnagyobb hengerűrtartalmú kéthengeres V-motor a motorkerékpárok történetében. A motor mérete és figyelemreméltó teljesítménye nagyon jól illeszkedik a konstrukció sajátos formatervezéséhez, amely a tradicionális és divatosan újszerű elemek szerves egységére épül, mintegy áramvonalas egészet alkotva. A legfeltűnőbb stílusjegyet az áramvonalas lámpafej jelenti, amelybe egy „messzehordó fényvetőt” építettek.

Modell: KLE 500
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 48 LE
Lökettérfogat: 498 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, kéthengeres, négyütemű

  • Kawasaki KLE 500
    A KLE már a kilencvenes évek óta szerepel a Kawa modellprogramjában, 2005-re viszont alaposan átdolgozták a modellt. A motor félig burkolt formában született újjá, a Z 1000-es szélterelő lemezével és fényszórójával. Ezzel kicsit agresszívebb benyomást kelt, s így szervesen illeszkedik a Kawasaki sportmodelljeinek sorába. A kipufogócsőben elhelyezett két katalizátor, s a közös hangtompítóba épített harmadik katalizátor garanciát jelent az Euro II emissziós normák betartására.

Modell: VN 1600 Classic Tourer
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 67 LE
Lökettérfogat: 1552 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Kawasaki VN 1600 Classic Tourer
    A Kawa egyéves késéssel hozta naprakész állapotba a VN modell-sorozat Classic Tourer változatát. Ez a változat is az 1600-as V2-es motort kapta, de az egész felépítményt korszerűsítették, például erősebb lett a váz. A Classic Tourer szériatartozékaként szerepelnek az oldalsó csomagtartó dobozok, a szélterelő és az utas kényelmét szolgáló háttámla.

Modell: Z 750 S
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 110 LE
Lökettérfogat: 748 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki Z 750 
    A burkolat nélküli – „szuperpőre” – Z 1000-es jelentős piaci sikereit követően a Kawasaki a 2004-es szezonra kifejlesztette annak 750 cm3-es változatát. Jóllehet a Z 750-es sokat megtartott az 1000-es változat agresszív vonalvezetéséből, néhány elemről azonban le kellett mondania, pl. a két közös hangtompítóban végződő négy kipufogócsőről. 2005-re a Kawasaki a képen látható S-változatot némi burkolattal ellátva is megjelentette.

Modell: Ninja ZX-6R
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 130 LE
Lökettérfogat: 636 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki Ninja ZX-6R
    A 2003-ban bemutatott Ninja ZX 6R modell építésekor a Kawa nem kötött kompromisszumot. A fejlesztés célja egy abszolút „harcra kész” motor kialakítása volt, s a csaknem szenzációs teljesítményadatok azt bizonyítják, hogy e szándékot sikerült a gyakorlatban is megvalósítani. Ennek ellenére már két évvel később sor került a modell átépítésére. A motor új hengereket és hengerfejet kapott, két ovális pillangószelepet és hengerenként két befecskendező fúvókát a hatékonyabb üzemanyag-ellátás érdekében. A kipufogótorokba épített powerszelep biztosítja a teljesítmény optimalizálását az első és középső fordulatszám-tartományban. Mindez együttesen 130 LE-s teljesítményt jelent.

Forrás: 1000 motorkerékpár

– Az Adler története
– Az Aermacchi története
– Az AJS története
– Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
– Ariel – tradíció és extravagancia
– AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
– Benelli – egy legenda visszatér
– Betamotor – versenygépek Toscanából
– Bianchi – egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
– Bimota – különlegességek Itáliából
– BMW – egy német sikertörténet – első rész
– BMW – egy német sikertörténet – második rész
– BMW – egy német sikertörténet – harmadik rész
– BMW – egy német sikertörténet – negyedik rész
– BMW – egy német sikertörténet –ötödik rész
– Brough Superior – mindenből a legjobbat
– BSA – a birminghami legnagyobbak
– Buell – amerikai sportgépek Harley-szívvel
– Bultaco – mindent a sportért
– Cagiva – a Castiglionik öröksége
– CCM – a Clews-féle versenygépek műhelye
– CZ – a cseh „népmotorok”
– DKW – a kis csoda
– Ducati – az olasz sportszellem – első rész
– Ducati – az olasz sportszellem – második rész
– FN – a belgák között a legnagyobb
– Gilera – világbajnokok Olaszországból
– Harley Davidson – egy amerikai legenda – első rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – második rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – harmadik rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – negyedik rész
– Henderson – négyhengeres monstrumok az USA-ból
– Hercules – a motorkerékpárok évszázados története Németországban
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – első rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – második rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – harmadik rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – negyedik, egyben utolsó rész
– Horex – az egyszemélyesek királynője
– Husaberg – svéd terepmotorok Ausztriából
– Husqvarna – a svéd terepmotor
– Hyosung – a koreai újonc
– Indian – Winnetou és Old Shatterhand nyomában
– Jawa – világraszóló mérnöki bravúr Csehországban
– Kawasaki – erőmű, két keréken – első rész
– Kawasaki – erőmű, két keréken – második rész
– Kawasaki – erőmű, két keréken – harmadik rész

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending