Connect with us
just1 mx
Suzuki

Blog

Kawasaki – erőmű, két keréken – második rész

A nyolcvanas évek végén a motorkerékpárok piacán már csaknem minden fogyasztói igényre megszületett a válasz.

Published

on

jgpr
RST AIRBAG

Modell: Z 1000 LTD
Gyártási év: 1981
Teljesítmény: 95 LE
Lökettérfogat: 999 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki Z 1000 LTD
    1977-es megjelenése óta a Z 1000 nagyteljesítményű sportgépként szerepelt a piacon, a Kawasaki gyárnak így nem okozott különösebb nehézséget, hogy e modellből néhány apróbb kézmozdulattal egy szelíd choppert építsen. A recept átgondolása sem igényelt sok fejtörést: hosszú villa, magasra tűzött kormány, cseppformájú 15 literes tank, lépcsőzetes ülés, 16 colos hátsó kerék és bőséges krómdíszítés. Unalomról e motoron szó sem lehet: a motor 210 km/óra csúcssebességgel képes végigsöpörni az országúton.

Modell: GT 750
Gyártási év: 1982
Teljesítmény: 78 LE
Lökettérfogat: 739 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki GT 750
    A hosszú túrákra a kardánhajtás ideális. A lánc a folyamatos igénybevételtől súrlódik, kopik, végül elszakad. A Kawasaki már 1978-ban karbantartást alig igénylő kardánnal építette a Z 100 DT és a Z 1300-as modelleket. Középkategóriában a cég 1982-ben jelentette meg a kardánhajtásos GT 750-est. Az utazási komfort növelése érdekében a motort gumibakokra fektették.

Modell: GPZ 750
Gyártási év: 1982
Teljesítmény: 80 LE
Lökettérfogat: 739 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki GPZ 750
    A nyolcvanas évek végén a motorkerékpárok piacán már csaknem minden fogyasztói igényre megszületett a válasz. Az enduro-, túra-, sport-, szupersport-, és choppermodellek a legkülönbözőbb géposztályokban és változatokban készültek. A 750-es géposztályban 1981-ben jelentette meg a Kawa a GPZ 750-est. Az akkori sportgépek „kötelező” tartozékának számított a nem teljes burkolás és az öntvényből készült kerék. A mélyfekete lakkozású kétszelepes gép 80 LE-t teljesített, és 210 km/óra sebességre gyorsította fel a motort.

Modell: GPZ 1100
Gyártási év: 1982
Teljesítmény: 100 LE
Lökettérfogat: 1090 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki GPZ 1100
    A GPZ 1100 a 80-as évek elején, messze megelőzte korát.
    A Kawasaki mérnökei a 100 LE-s gépet üzemanyag-befecskendezéssel építették. Ez a modern műszaki megoldás a motorkerékpárok világában teljesen újnak számított. A fekete színű motor, a fekete kipufogócsövek, a műszerfal kis védőburkolata pontosan tükrözik azt a képet, amely akkoriban egy sportgéptől elvárható volt.

Modell: GPZ 305
Gyártási év: 1983
Teljesítmény: 34 LE
Lökettérfogat: 306 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű

  • Kawasaki GPZ 305
    Aki korábban úgy gondolta, hogy a Kawa csak nagy hengerűrtartalmú sportgépeket épít, annak a GPZ 305 megjelenését követően be kellett látnia, hogy tévedett. A 34-LE-s, négyütemű ikerhengeres motor percenkénti fordulatszáma 10 ezer volt, a gép csúcssebessége 160 km/óra. A műszerfalat védő burkolat akkoriban a Kawasakinál a sportgépek szériatartozékának számított.

Modell: Z 750 Turbo
Gyártási év: 1983
Teljesítmény: 100 LE
Lökettérfogat: 739 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki Z 750 Turbo
    A motorok régóta ismerik a bölcsességet, mely szerint: a lökettérfogat és a teljesítmény semmivel sem pótolható. De mi a teendő akkor, ha egy 750 cm3-es motorból 100 LE-t akarunk kipréselni? A válasz: turbófeltöltés. A 112 LE-s teljesítmény szenzációsnak minősült, Németországban csak 100 LE-s változatban ismerik e modellt.

Modell: GPZ 550
Gyártási év: 1984
Teljesítmény: 65 LE
Lökettérfogat: 554 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki GPZ 550
    A nyolcvanas évek közepén a Kawasaki GPZ 550-es volt a róka a tyúkólban. Az elegáns felső borítással készült, fotogén motorkerékpár szokatlan formájú üzemanyagtankjával és oldallemezeivel igen rafinált kis gépnek tűnt. A 200 kilós sportgép 65 lóerejét combunk között érezve, s az utcán ácsorgókat nézve valahogy elviselhetőbbnek tűnik az élet.

Modell: Z 1300
Gyártási év: 1983
Teljesítmény: 120 LE
Lökettérfogat: 1288 cm3
Motortípus: hathengeres, négyütemű

  • Kawasaki Z 1300
    1978-ban az IFMA kiállításon a Kawa bemutatta a Z 1300-ast, s a világ a fejéhez kapott. A japán cég ismét tökéletesen eleget tett a jelmondatának: „gyorsabbat és erősebbet, mint mások”. A 320 kilós sportgép hathengeres, vízhűtéses motorral 120 LE-s teljesítményt nyújt. Ehhez képest a Honda CBX 1000 gyengécske a 105 LE-jével. Csakhogy a korlátlan teljesítmény hívei nem örülhettek sokáig és maradéktalanul. Hamarosan komoly vita indult, hogy egyáltalán van-e értelme az ilyen nagy teljesítményű motorok kifejlesztésének.

Modell: LTD 450
Gyártási év: 1985
Teljesítmény: 50 LE
Lökettérfogat: 545 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű

  • Kawasaki LTD 450
    Az évek folyamán a szelídített choppermodellek bizonyos változáson mentek keresztül. Ennek legjobb példája az LTD 450-es. A teljesen új fejlesztésű ikerhengeres motor vízhűtéses volt és modern négyszelepes rendszerrel dolgozott. A hátsó kerekek meghajtása egy karbantartást alig igénylő bordás szíjjal történt. A magasra emelt kormány, a csepp alakú tank, a lépcsőzetes ülés, s a messze előretolt lábtartók továbbra is a szelídített chopperek tipikus ismertetőjegyei maradtak.

Modell: GPZ 1000 RX
Gyártási év: 1985
Teljesítmény: 100 LE
Lökettérfogat: 998 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki GPZ 1000 RX
    A GPZ 900 R továbbfejlesztésének eredménye a GPZ 1000 RX, amelyet a Kawasaki 1985-ben hozott piacra. A hihetetlen erejű hajtómű eredeti kiadásában 125 LE-t teljesített, amely 250 km/óra sebességre gyorsította fel a gépet. A két keréken guruló erőmű Németországban csak korlátozott mértékben mutathatta meg képességeit: itt csak 100 LE-s változatban került piacra.

Modell: GPZ 500 S
Gyártási év: 1987
Teljesítmény: 60 LE
Lökettérfogat: 499 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű

  • Kawasaki GPZ 500 S
    Az 500 cm3-es géposztályt sokan középszerűnek gondolták, de ezt a Kawasaki a GPZ 500-assal látványosan cáfolta. A felső és első burkolattal ellátott ikerhengeres sportgép 60 LE-t teljesített és 190 km/óra volt a végsebessége. Kezelése rendkívül egyszerű volt,  „lefojtott” változatban 27 LE-t tudott, így ideális motor volt kezdők számára. Hogy a japánok e modellel ismét telibe találtak, annak a legjobb bizonyítéka, hogy 1987-ben ebből a Kawasakiból adták el a legtöbbet Németországban.

Modell: KLR 650
Gyártási év: 1987
Teljesítmény: 48 LE
Lökettérfogat: 652 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki KLR 650
    Aki a Kawasakira szavaz, a japán vállalattól mindent megkaphat, ideértve az endurókat is. A KLR 650-est 1986-ban az IFMA kiállításon mutatták be, s hamar utat talált a terepmotorosok szívéhez. De nemcsak a kietlen vidéket kedvelők szerették meg az együléses modellt, hanem a túrázók is nagyra értékelték a 23 literes üzemanyagtankot, a kényelmes testhelyzetet vezetés közben, a kiváló menettulajdonságokat, azaz a jól használható túraendurót.

Modell: Voyager
Gyártási év: 1987
Teljesítmény: 100 LE
Lökettérfogat: 1286 cm3
Motortípus: hathengeres, négyütemű

  • Kawasaki Voyager
    Az igazi világutazók számára hosszú ideig EGY, csak egy elfogadható motorkerékpár létezett: a BMW. Amikor a Honda a hetvenes évek közepén a GL 1000 GoldWing-modellel megjelent, a helyzet hirtelen megváltozott, új perspektívák nyíltak a piaci terület előtt. A Kawasaki csak 1987 után szállt be a túragépek versenyébe, attól kezdve viszont megdöntött minden rekordot. A Z 1330-as teljes burkolatot kapott, két oldalsó és egy hátsó csomagtartót, emellett számtalan kisebb-nagyobb elektronikus kütyüvel szerelték fel. A luxus kategóriájú túragép súlya 320 kg, s úgy utazhatunk vele, mint egy amerikai luxusautóval.

Modell: GPX 600 R
Gyártási év: 1989
Teljesítmény: 85 LE
Lökettérfogat: 593 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki GPX 600 R
    A nyolcvanas évek közepén a 750-es sportgépek mellett a 600-as géposztályba tartozó modelleket lehetett különösen jól értékesíteni. A kb. 200 kilós motorkerékpárok teljesítménye 85 LE volt, csúcssebességük pedig 220 km/óra körül mozgott. Aki egy ilyen 750-es géppel szándékozott útnak indulni, annak ugyancsak jártasnak kellett lennie a motorozásban. Az autópályáktól távoli vidékeken viszont a Kawa GPX 600-asa egyeduralkodó volt.

Modell: KLR 650 Tengai
Gyártási év: 1989
Teljesítmény: 48 LE
Lökettérfogat: 651 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki KLR 650 Tengai
    Az endurók iszapban, kavicson és sivatagi homokon használhatók elsősorban. De lényegében e magasra épített alkalmatosságok egészen jól boldogulnak a városban, jól irányíthatóak az országutakon, s elutazhatunk velük akár a világ végére is. A Kawa a „Tengai”(jelentése: látóhatárig) fantázianevet adta az 1989-ben piacra dobott túra-endurójának, a KLR 650-esnek. Aki viszont az odáig vezető úton egy kis terepmotorozásra kényszerül, az nyugodtan hagyatkozhat a KLR hagyományos enduró-sajátosságaira.

Modell: 550 Zephyr
Gyártási év: 1991
Teljesítmény: 50 LE
Lökettérfogat: 554 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki 550 Zephyr
    Teljesen mindegy hogy miként, de a Kawasaki mindenhol és mindenkor képes meglepetést okozni. 1990-ben ezt a meglepetést a Zephyr-modellsorozat jelentette, amelynek első tagja 550 cm3-es, a második pedig 750 cm3-es változatban jelent meg. A kis Zephyr egy csupasz, burkolat nélküli gép, két hangtompítóban végződő négy kipufogócsővel. Alacsony ülésmagassága kiválóan alkalmassá teszi kezdők számára is. A neoklasszikus stílusban épített gépet 50 és 27 LE-s változatban lehetett megvásárolni.

Forrás: 1000 motorkerékpár

– Az Adler története
– Az Aermacchi története
– Az AJS története
– Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
– Ariel – tradíció és extravagancia
– AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
– Benelli – egy legenda visszatér
– Betamotor – versenygépek Toscanából
– Bianchi – egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
– Bimota – különlegességek Itáliából
– BMW – egy német sikertörténet – első rész
– BMW – egy német sikertörténet – második rész
– BMW – egy német sikertörténet – harmadik rész
– BMW – egy német sikertörténet – negyedik rész
– BMW – egy német sikertörténet –ötödik rész
– Brough Superior – mindenből a legjobbat
– BSA – a birminghami legnagyobbak
– Buell – amerikai sportgépek Harley-szívvel
– Bultaco – mindent a sportért
– Cagiva – a Castiglionik öröksége
– CCM – a Clews-féle versenygépek műhelye
– CZ – a cseh „népmotorok”
– DKW – a kis csoda
– Ducati – az olasz sportszellem – első rész
– Ducati – az olasz sportszellem – második rész
– FN – a belgák között a legnagyobb
– Gilera – világbajnokok Olaszországból
– Harley Davidson – egy amerikai legenda – első rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – második rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – harmadik rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – negyedik rész
– Henderson – négyhengeres monstrumok az USA-ból
– Hercules – a motorkerékpárok évszázados története Németországban
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – első rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – második rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – harmadik rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – negyedik, egyben utolsó rész
– Horex – az egyszemélyesek királynője
– Husaberg – svéd terepmotorok Ausztriából
– Husqvarna – a svéd terepmotor
– Hyosung – a koreai újonc
– Indian – Winnetou és Old Shatterhand nyomában
– Jawa – világraszóló mérnöki bravúr Csehországban
– Kawasaki – erőmű, két keréken – első rész

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Sportster

Facebook

INSTAGRAM

MPS AIRFORM
caballero

Trending