Csatlakozz hozzánk

Blog

Kawasaki – erőmű, két keréken – harmadik rész

„gyorsabbat erősebbet, jobbat”

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Modell: ZXR 400
Gyártási év: 1992
Teljesítmény: 65 LE
Lökettérfogat: 398 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki ZXR 400
    A Bonsai-fácskákat a japán kertkultúra részeként ismerjük. A ZXR 400 modell a „Bonsai-Bike” nevet kapta, mivel e modell a 750 cm3-es változat kicsinyített mása. A gyors motor percenkénti fordulatszáma 13 ezer, s ezzel 65 LE-t ad le. A 185 kilós nehéz sportmotort versenygépekhez hasonlóan kell kezelni, s óránként 210 km-es csúcssebességre képes.

Modell: Zephyr 1100
Gyártási év: 1992
Teljesítmény: 93 LE
Lökettérfogat: 1062 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki Zephyr 1100
    Az új Zephyr-modellsorozat megjelenése a kilencvenes évek kezdetén bombaként hatott. Így igazán logikus volt, hogy 1992-ben a Kawa e sorozat folytatásaként jelentkezzen egy új, 1100-as változattal. A japánok fantasztikusan értenek ahhoz, hogy valamely modell köré egész mítoszt alakítsanak ki, s azt fenntartsák, táplálják. Ez történt a Zephyr 1100 esetében is. A motor konstrukciója (eltekintve a nagyobb hengerűrtartalomtól) semmit sem változott, egy burkolat nélküli gép, amelyen minden jól látható.

Modell: VN 750
Gyártási év: 1993
Teljesítmény: 68 LE
Lökettérfogat: 749 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki VN 750
    Az, hogy mit is várunk el elsősorban egy igazi choppertől, nem képezi vita tárgyát: egy póznaszerűen hosszú első villa végére tűzött kormányt. A szelídített chopperekben viszont alapvetően fontos kellékek az olyan műszaki újdonságok, mint pl. egy vízhűtéses, kettős felsővezérlésű négyszelepes motor, hidraulikus szelepműködés-kiegyenlítővel és kettős gyújtással, esetleg kardántengellyel. Aki kényelmes, nyugodt „Easy Rider” stílusú motorozásra vágyik, annak a VN 750-es szelíd chopper nagyon jól beválik.

Modell: ZXR 750
Gyártási év: 1993
Teljesítmény: 100 LE
Lökettérfogat: 749 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki ZXR 750
    Az 1993-as szezon végén emelkedett hangulat uralkodott a Kawasakinál. Az egyesült államokbeli Scott Russel 750 cm3-es gyári versenygépével megnyerte a szuperbike-világbajnokságot. Hasonlóan alkalmas volt a versenyzésre a ZXR 750-es standard változata is. A nagy Ram-Air nyílás, a kettős fényszóró alatt rejtőzött a 93-as modell markáns újdonsága. A gép menettulajdonságait a sportosság határozta meg, s a hobbiversenyzőknek ideális megoldást jelent.

Modell: ZZ-R 600
Gyártási év: 1994
Teljesítmény: 98 LE
Lökettérfogat: 599 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki ZZ-R 600
    Amikor a kilencvenes évek elején a Kawa a ZZ-R 600-zal jelentkezett, senki nem gondolta volna, hogy a kis sportos túragép még 2005-ben is szerepelni fog a modellprogramban. Akkoriban a 98 LE-s teljesítményével a szupersportmotorok kategóriájába tartozott, később persze fokozatosan lemaradt ifjabb konkurenseitől.

Modell: ZZ-R 1100
Gyártási év: 1995
Teljesítmény: 146 LE
Lökettérfogat: 1052 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki ZZ-R 1100
    A ZZ-R 1100 1990 elején jelent meg, s tökéletesen átültette a műszaki valóságba a „gyorsabbat erősebbet, jobbat” vezérelvet. 146 lóerejével, 280 km/órás csúcssebességével a kilencvenes években ez volt a világ legerősebb szériagépe.

Modell: EN 500
Gyártási év: 1996
Teljesítmény: 27 LE
Lökettérfogat: 498 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, kéthengeres, négyütemű

  • Kawasaki EN 500
    Az EN 500-as modellel a Kawa végképp szakított a dagályos chopper-vonalvezetéssel. Viszont elég sok stíluselemet gátlás nélkül „átemelt” a Harley Dyna és Softail modelljeiből. A motorral már más a helyzet: nyoma sincs a klasszikus V2-eseknek, inkább a GPZ, KLE típusokból ismert soros elrendezésű kéthengereseket épít a gyár az új chopperekbe.

Modell: 1000 GTR
Gyártási év: 1997
Teljesítmény: 98 LE
Lökettérfogat: 998 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres

  • Kawasaki 1000 GTR
    1987 és 2003 között szerepeltette a Kawa ezt a különösebb látványosságot nem kínáló túragépet. Bár 1994-ben kisebb mértékben módosították a konstrukciót, főbb vonalaiban az egész időszak alatt változatlan maradt. 98 LE-s teljesítményével motorizáltsága megfelelőnek minősíthető, széltől és időjárási viszontagságoktól egyaránt védő borításának, kardántengelyének és szériatartozékként tekintett oldal-csomagtartójának köszönhetően hosszabb túrákra is alkalmas.

Modell: Estrella 250
Gyártási év: 1998
Teljesítmény: 17 LE
Lökettérfogat: 250 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki Estrella
    A Kawasaki Estrella az úgynevezett retrogépek egyike. Az egyszerű, 250-es egyhengeres, kis 17 LE-s modell 120 km/órás csúcssebességet ér el. A klasszikus vonalvezetésű modellen motorozva egy kicsit belekóstolhatunk a régi motorkerékpárok életérzésbe.

Modell: Ninja ZX-6R
Gyártási év: 1998
Teljesítmény: 107 LE
Lökettérfogat: 599 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres

  • Kawasaki Ninja ZX-6R
    Az 1988-ban piacra hozott Ninja ZX 6R-rel a Kawa ismét csúcsokat hódított meg a szupersport kategóriában. Az 599 cm3-es, 107 LE-s motort egy szilárd, könnyűfém vázra építették, a felépítmény pedig mindenben megfelelt a szupersport követelményeinek. Ilyen körülmények között a Ninjának nem kellett ellenfelektől tartania.

Modell: Ninja ZX-7R
Gyártási év: 1998
Teljesítmény: 9122 LE
Lökettérfogat: 748 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres

  • Kawasaki Ninja ZX-7R
    A ZX-7R a tisztafajú versenygépek közé tartozik. Végeredményben a ZX-7RR szuper kategóriájú versenygép „civil” változatáról van szó, s csupán jelentéktelen részekben különbözik attól. 122 lóerejével és 260 km/órás csúcssebességével a diadalmas Ninja csúcsot jelentette azokban az években. A kőkemény sportos felépítményt azonban csak igen gyakorlott cowboyok lovagolhatták.

Modell: Ninja ZX-9R
Gyártási év: 1998
Teljesítmény: 143 LE
Lökettérfogat: 889 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres

  • Kawasaki Ninja ZX-9R
    A 90-es évek végén a ZX-9R a legkeményebb Ninja volt, amihez hozzá lehetett jutni, jóllehet első pillantásra nem nagyon különbözött 600-as elődjétől. A 900-as soros elrendezésű négyhengeres 143 LE-t teljesített, s ezzel éppen csak a második helyre szorult a Yamaha kiváló R1-ese mögött, de lényegesen erősebb volt, mint a Honda Fireblade, amely „csak” 128 LE-t tudott.

Modell: KLX 650 R
Gyártási év: 1998
Teljesítmény: 26 LE
Lökettérfogat: 652 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki KLX 650 R
    1999-ben a Kawa végül is lépett az éppen konjunkturális csúcson lévő négyütemű, négyhengeres endurók piacán, és a KLX 650 R-rel egy versenyképes konstrukcióval jelentkezett e területen. Bár a kereskedelmi forgalomban értékesíthető változat csak 26 LE-t teljesített, a gyakorlott amatőr szerelők számára azonban készült egy tuningoláshoz használható egységcsomag, amellyel 45 LE-sre lehetett növelni a teljesítményt.

Modell: ER-5 Twister
Gyártási év: 1999
Teljesítmény: 50 LE
Lökettérfogat: 498 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, kéthengeres, négyütemű

  • Kawasaki ER-5 Twister
    Azt, hogy a Kawasaki a kezdők lehetőségeinek és képességeinek megfelelő motorokat is készít, már a KLE és a GPZ, valamint az EN-modellsorozatok, illetve az ezekbe épített 500-as ikerhengeres motorok egyértelműen bizonyítják. A robusztus hajtómű a puritán formatervezésű ER-5-be szerelve az új modellt kiváló, előnyös áron beszerezhető és olcsón fenntartható motorkerékpárrá tette.

Modell: W 650
Gyártási év: 1999
Teljesítmény: 50 LE
Lökettérfogat: 676 cm3
Motortípus: párhuzamos üzemű kéthengeres, kétütemű

  • Kawasaki W 650
    A W 650-essel a Kawasaki egy teljesen korszerű (de retro jellegű) modellsorozatára tette fel a koronát. Amíg a Zephyr modellekkel inkább saját régebbi gépeiket „koppintották”, a W 650-es egyértelműen a brit motorkerékpárok híveinek készült. A motor vibrációját kiegyenlítővel tompították, s a nagy lökethosszúságú, királytengelyes, párhuzamos üzemű ikerhengeres gép igen finoman működő meghajtást biztosít.

Modell: ZR-7
Gyártási év: 2000
Teljesítmény: 76 LE
Lökettérfogat: 739 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki ZR-7
    Sportos menettulajdonságú, de univerzálisan használható motorkerékpárként, a ZR-7 Németországban azonnal a legnépszerűbb Kawasaki modell lett. A motor eredetileg a 750-es Zephyr-hajtóművel volt, amelyet jelentősen módosítottak. A kétszálas csőváz nagyobb csőátmérővel készült, s ennek eredményeként javult a gép stabilitása. A hosszúra nyújtott lengőkar optimális súlyelosztást biztosít. 2001-ben a Kawa elkészítette az S-változatot is, amely kiválóan védi a pilótát a menetszél és az időjárás ellen.

Modell: VN 1500 Difter
Gyártási év: 2001
Teljesítmény: 65 LE
Lökettérfogat: 1471 cm3
Motortípus: kéthengeres, kétütemű V-motor

  • Kawasaki VN 1500 Difter
    A VN 1500 Difter egy olyan modell volt, amellyel a Kawasaki egy múltbéli hőstörténetet kívánt életre kelteni. A Harley- és az Indian-motorok formai elemeit felhasználó konstrukció sikeréhez komoly reményeket fűztek, de csalódtak: a szélsőséges reto-stílus nem jött be. Már 2001-ben alaposan átdolgozták a konstrukciót. A két leginkább feltűnő változtatás: az egyszemélyes ülés új formája és a megsokasodó krómdíszítések.

Modell: Ninja ZX-12R
Gyártási év: 2001
Teljesítmény: 178 LE
Lökettérfogat: 1199 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres, négyütemű

  • Kawasaki Ninja Zx-12R
    A Zx-12R 2000 elején a legnagyobb teljesítményű szériamotor volt a piacon. Az 1200 cm3-es négyhengeres, folyadékhűtésű, két felsőfekvésű bütyköstengellyel vezérelt és üzemanyag-befecskendezéssel épített motor 178 LE-t teljesített, s ezzel 303 km/órás csúcssebességre gyorsította fel a motorkerékpárt. Eltekintve a rekordteljesítménytől: a Kawasakinak először e modellnél sikerült megoldania az igen nagy teljesítményű sportgép csúcssebességben történő tökéletes stabilizálását. Ez, többek között a szériagépeken először alkalmazott egyhéjas burkolatnak is köszönhető.

Forrás: 1000 motorkerékpár

– Az Adler története
– Az Aermacchi története
– Az AJS története
– Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
– Ariel – tradíció és extravagancia
– AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
– Benelli – egy legenda visszatér
– Betamotor – versenygépek Toscanából
– Bianchi – egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
– Bimota – különlegességek Itáliából
– BMW – egy német sikertörténet – első rész
– BMW – egy német sikertörténet – második rész
– BMW – egy német sikertörténet – harmadik rész
– BMW – egy német sikertörténet – negyedik rész
– BMW – egy német sikertörténet –ötödik rész
– Brough Superior – mindenből a legjobbat
– BSA – a birminghami legnagyobbak
– Buell – amerikai sportgépek Harley-szívvel
– Bultaco – mindent a sportért
– Cagiva – a Castiglionik öröksége
– CCM – a Clews-féle versenygépek műhelye
– CZ – a cseh „népmotorok”
– DKW – a kis csoda
– Ducati – az olasz sportszellem – első rész
– Ducati – az olasz sportszellem – második rész
– FN – a belgák között a legnagyobb
– Gilera – világbajnokok Olaszországból
– Harley Davidson – egy amerikai legenda – első rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – második rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – harmadik rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – negyedik rész
– Henderson – négyhengeres monstrumok az USA-ból
– Hercules – a motorkerékpárok évszázados története Németországban
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – első rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – második rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – harmadik rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – negyedik, egyben utolsó rész
– Horex – az egyszemélyesek királynője
– Husaberg – svéd terepmotorok Ausztriából
– Husqvarna – a svéd terepmotor
– Hyosung – a koreai újonc
– Indian – Winnetou és Old Shatterhand nyomában
– Jawa – világraszóló mérnöki bravúr Csehországban
– Kawasaki – erőmű, két keréken – első rész
– Kawasaki – erőmű, két keréken – második rész

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending