Csatlakozz hozzánk

Hírek

Jön az MV Agusta F3?

Kémfotókon az új háromhengeres. De lehet, hogy csak a Yamaha szórakozik velünk.

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Régi, nagyon régi pletyka, hogy az MV Agusta egy kisebb, soros háromhengeres sportmotorral bővítené kínálatát. Most ismét zörög a haraszt, a Motociclismo kémfotókat közölt a tesztelés alatt álló prototípusról.

Az olasz magazin értesülései szerint az MV a Triumph receptjét követi, a sajtóban F3-ként emlegetett modell blokkja ugyanúgy 675 cm3-es lesz, mint a Daytonáé. A brit gép 128 lóerejével szemben az olasz masina állítólag 140 lovat teljesít majd 14 ezres percenkénti fordulaton (a Triumph 12 600-nál ér el a csúcsra). A pörgési kedvet kis tömegű lendkerék biztosítja majd, az optimális teljesítményről változtatható hosszúságú szívócsövek gondoskodnak, a rezgéseket pedig nem csillapítja kiegyensúlyozó-tengely – mondják a jól értesültek.

A formatervről egyelőre semmit nem lehet tudni, a képekről csupán annyi derül ki, hogy az új modell méretben is kisebb lesz az F4-es sorozatnál. A prototípus idomai az F4 R312-ről származnak, de ez minden bizonnyal csak álca. Súly tekintetében nagyjából a Daytona szintjén lesz az új MV, a magnézium és a karbon kiterjedt használatának köszönhetően szárazon körülbelül 160 kg-ot nyom majd.

A nemes anyagok alkalmazása ellenére az F3 elérhetőbb áron kerül a kereskedésekbe, mint a meglehetősen drága F4. A spórolás jegyében valószínűleg egyszerűbb, kisebb átmérőjű teleszkópokat kap a gép (persze biztosan mindenfele állítható lesz ez is), hátul pedig a gyönyörű egykaros motyó helyett hagyományos lengőkar vezeti a kereket.

Na, ez az a pont, ahol szerintünk némileg megbicsaklik a történet, ugyanis a fotókon látható motor hátsó futóműve, kereke, sőt a kipufogója is szinte egészen biztosan a Yamaha R6-osról származik. Tessék csak összehasonlítani a modellfrissítésen átesett japán géppel! Ugye?

Úgy véljük, ez két dolgot jelenthet. Az egyik, hogy az MV Agusta még a fejlesztés korai szakaszában tart (a bemutató állítólag egy év múlva esedékes), és mivel nem akarják utcára küldeni a végleges formájú motort, egy öszvérbe szerelve tesztelik a háromhengeres blokkot. A másik lehetséges magyarázat, hogy valójában a Yamaha próbálgatja a 2010-es R6 európai verzióját, de átverték a kukkolókat: más teleszkópokat és fékeket szereltek elölre, illetve beszereztek néhány MV-s idomot és egy első felnit. Ja, meg egy bukót, hogy tökéletes legyen az illúzió!

Variációk egy témára: MV Agusta F3 rajzokon

MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending