Csatlakozz hozzánk

Hírek

Jön az MV Agusta F3?

Kémfotókon az új háromhengeres. De lehet, hogy csak a Yamaha szórakozik velünk.

Közzétéve

ekkor

ISSIMO
GRINGO Kicsi
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Régi, nagyon régi pletyka, hogy az MV Agusta egy kisebb, soros háromhengeres sportmotorral bővítené kínálatát. Most ismét zörög a haraszt, a Motociclismo kémfotókat közölt a tesztelés alatt álló prototípusról.

Az olasz magazin értesülései szerint az MV a Triumph receptjét követi, a sajtóban F3-ként emlegetett modell blokkja ugyanúgy 675 cm3-es lesz, mint a Daytonáé. A brit gép 128 lóerejével szemben az olasz masina állítólag 140 lovat teljesít majd 14 ezres percenkénti fordulaton (a Triumph 12 600-nál ér el a csúcsra). A pörgési kedvet kis tömegű lendkerék biztosítja majd, az optimális teljesítményről változtatható hosszúságú szívócsövek gondoskodnak, a rezgéseket pedig nem csillapítja kiegyensúlyozó-tengely – mondják a jól értesültek.

A formatervről egyelőre semmit nem lehet tudni, a képekről csupán annyi derül ki, hogy az új modell méretben is kisebb lesz az F4-es sorozatnál. A prototípus idomai az F4 R312-ről származnak, de ez minden bizonnyal csak álca. Súly tekintetében nagyjából a Daytona szintjén lesz az új MV, a magnézium és a karbon kiterjedt használatának köszönhetően szárazon körülbelül 160 kg-ot nyom majd.

A nemes anyagok alkalmazása ellenére az F3 elérhetőbb áron kerül a kereskedésekbe, mint a meglehetősen drága F4. A spórolás jegyében valószínűleg egyszerűbb, kisebb átmérőjű teleszkópokat kap a gép (persze biztosan mindenfele állítható lesz ez is), hátul pedig a gyönyörű egykaros motyó helyett hagyományos lengőkar vezeti a kereket.

Na, ez az a pont, ahol szerintünk némileg megbicsaklik a történet, ugyanis a fotókon látható motor hátsó futóműve, kereke, sőt a kipufogója is szinte egészen biztosan a Yamaha R6-osról származik. Tessék csak összehasonlítani a modellfrissítésen átesett japán géppel! Ugye?

Úgy véljük, ez két dolgot jelenthet. Az egyik, hogy az MV Agusta még a fejlesztés korai szakaszában tart (a bemutató állítólag egy év múlva esedékes), és mivel nem akarják utcára küldeni a végleges formájú motort, egy öszvérbe szerelve tesztelik a háromhengeres blokkot. A másik lehetséges magyarázat, hogy valójában a Yamaha próbálgatja a 2010-es R6 európai verzióját, de átverték a kukkolókat: más teleszkópokat és fékeket szereltek elölre, illetve beszereztek néhány MV-s idomot és egy első felnit. Ja, meg egy bukót, hogy tökéletes legyen az illúzió!

Variációk egy témára: MV Agusta F3 rajzokon

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Trending