Csatlakozz hozzánk

Biztonság

Jobban odafigyelnek már az autósok a motorosokra mint régen?

Csörgő László vezető instruktorral és Hajas Lászlóval beszélgettek a témáról a FEM3 CAFÉ-ban, olvasd el, vagy hallgasd végig a riportot kedved szerint

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

(A leírt szöveg az olvashatóság miatt nem egyezik a videóban szereplővel, de tartalmilag ugyanaz.)

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV
  • Fejlődött az utóbbi időben az autós-motoros kultúra? Az autósok jobban odafigyelnek a motorosokra mint régen?

Igen, pozitív irányba változott ez az elmúlt időszakban, az autósok sokkal jobban figyelnek. Ez megmutatkozik abban is, hogy a városban sokkal többen veszik észre ha motoros közelít felé, és abban is, hogy autósok lehúzódva, mondjuk úgy: kettényílva, utat engednek nekik.

Magyarországon és Budapest útjain egyre több motoros van, hiszen lassan autóval már nem lehet normálisan közlekedni, ezért sokan ülnek inkább motorra, hogy gyorsabban eljussanak egyik helyről a másikra.

  • Nincs olyan reakció már akár autósként, akár motorosként, hogy mindenki hülye csak én nem? Ő miért lassú, ő miért gyors, ő most miért indexelt, ő most miért nem? Nincs egymásra köpködés?

Van, de már sokat javult a helyzet. Vannak kiugró esetek, mikor egy autós direkt nem engedi el a motorost, hogy az előre tudjon menni, de ez már ritka. Az autósok 91 %-a teljesen jó arc.

  • Van-e abban veszély, hogy sok ember nem gyerekként kezd el motorozni – végigjárva a szamárlétrát – , hanem 35-40 éves korában dönt úgy, hogy ő most motorozni fog?

Igen, valóban veszélyesebb mikor az ember idősebb korban kezdi el a motorozást hobbiból, mert éppen akkor jött rá, hogy milyen jól néz ki egy motoron, és milyen menő dolog a motorozás, csak azt nem kéne elfelejteni, hogy az A kategóriás jogsi megszerzése után nem válnak profivá, az élet nem áll meg.

Ezért is javaslom mindenkinek, legyen az autós, vagy motoros, rutinos vagy rutintalan, hogy tessék elmenni vezetéstechnikai tréningekre, mert a tudást folyamatosan fejleszteni kell. Van aki télire (vagy esik két csepp eső) leteszi a motort, így a 12 hónapból 3-4 hónapot motorozik, a maradék idő pedig kiesik. Ilyenkor az ember ellustul, felejt, úgyhogy nem vicc, mindenkinek ajánlatos ezekre a tréningekre elmenni.

Még Talmácsi Gábor is tanult újat a Hungaroringen megrendezett Pest Megyei Rendőr-főkapitányság által tartott Közlekedésbiztonsági Tréningen. Persze azt se felejtsük el, hogy a Magyar Rendőrök BAJNOKOK motorozás terén!

Motoron teljesen másképpen gondolkodik az ember.
Motorosként sokkal figyelmesebben kell betartani a szabályokat, nem mehetnek bele kétes kimenetelű előzésbe, nem válthatnak olyan bátran sávot, nem mindegy hova néznek.

Amikor az ember elkezd motorozni, nem hogy saját magát, a környezetét is sokkal jobban, tudatosabban figyeli. Nekik a többi közlekedő hibáját kell keresni, két lépéssel előbb kell járjon gondolatban,

előre látni merre tud menni, és állandóan áthelyezni a nézőpontját. Mert tudja jól, ahova néz, oda megy. Nem az autót nézi, hanem az autó mellé néz. Sokkal jobban kell vigyáznia, hiszen őt nem védi meg egy kaszni.

A motorozás lényege nem az, hogy gyorsabban tud menni a többi közlekedőnél, hanem a haladás, a forgalommal együtt lüktetés, a ritmus.

  •  Az autósok figyelmét mostanában észrevehetően leköti a telefonjuk. Akár dugóban, vagy araszolgatás közben látható, ahogy kézbe veszik, esetleg használják is a készüléket. Ilyenkor sokszor előfordul, hogy átgurulnak a másik sávba, és ezzel nem csak a motorosokat, vagy más gépjárműveket de önmagukat is veszélybe sodorják.

Igen, ez a XXI. század szenvedélybetegsége, amiben nem az jelenti a legnagyobb veszélyt, hogy a telefont kézbe veszik, hanem a figyelemelterelés, a vakvezetés. Ilyenkor az ember egy másik univerzumba kerül, ergo nem tartózkodik ott.  Ugyanez vonatkozik a (jobb esetben) kihangosítóval telefonálókra. A figyelmük abszolút elterelődik a forgalomról.

Ebben az a legveszélyesebb, hogy egy motoros sokkal kisebb mint egy autó, aminek ráadásul holttere van, s ha egy visszapillantós ellenőrzés során a motoros pont abban tartózkodik, észre sem veszi, hogy egy pillanat alatt a motoros már mellette van.

Holttérben

  •  Azok az autósok, akik motoroznak is, jobban figyelnek a motorosokra?

Igen, bár az autóban másképpen gondolkodunk.

  •  Érdemes szülőként átadni a motoros tudását a gyermekének?

Egy szülőnek nyitottnak kell lennie, s ha a gyermekének van erre indíttatása, és szeretné csinálni, és még a lehetőség is adott, mindenképpen engedni kell. Gyermekkorban sokkal könnyebben tanul az ember, mint felnőtt fejjel. Minél korábban tanulja meg az alapokat, sokkal hamarabb kifejlődnek azok a készségek, ami a motorozáshoz szükséges. Érdemes ezért akár iskolába is elvinni. Egyetlen dologra hívnám csak fel a szülők figyelmét, mutassanak példát, és neveljék bele gyermekeinkbe a biztonság, avagy a megfelelő védőfelszerelés hordásának fontosságát!

CL4 Offroad Motorosiskola – https://cl4.hu/

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending