Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Játssz Palát! Yamaha MT-07 Moto Cage teszt

A Yamaha némi piros festékkel és pár hasznos és kevésbé hasznos kiegészítővel bolondította meg 07-es sikermodelljét – vajon érdemes rámenni a Ketrec Harcosra?

Közzétéve

ekkor

yamaha mt-07 moto cage
GRINGO Kicsi
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Szöveg: Kovács Tamás Képek: Zsíros István, Ferenczi Péter, KT

Bírod a “streetfightereket”?! Kunmadáron a Stunt Aréna mellett ácsingózva nőttél fel?! Esetleg ETZ-vel próbálkoztál is a hátsó utakon – vagy valami idomjaitól “megszabadult” sportmotorral a körúton?! Kened-vágod az összes hazai stunt ridert?! Akkor ez a bringa Neked szól!

Ennek a nyergében egyenesen Palatinus Attilának, esetleg a Moto Cage-en ülve Nicolas Cage-nek is érezheted magad, akinek ugye “magyar hangja” Tápai Tomi stuntman-kaszkadőr, a Szellemlovas 2-ben – talán így is próbálkozhatnék eladni az MT-07-es “Ketrecharcos” változatát, ha én lennék a Yamaha marketingese.

Vadító a piros első kerék – ha a fék és a futómű nem is vadító, mindenképpen jó!

Szükség is lenne némi marketing-maszlagra a Moto Cage értékesítéséhez, mivel műszakilag tökéletesen megegyezik az MT-07 alapmodellel. Csupán a fényezésében és a plusz kiegészítőkben mutat eltérést, amikre a későbbiekben részletesen is kitérünk – mivel a modellt magát már alaposan kiveséztük: volt átfogó premier és pályateszt is.

Nagy a csábítás, hogy írjak róla pár sort, és elmenjek sörözni – azt hiszem, valahogy így fogalmazta meg Iván kolléga a Totalbike-nál a tényállást, és ennél jobban én sem tudnám. Más a fényezés, van bukócső, fejidom, hűtővédő, kartervédő, élvédők, kézvédők, bukógombák, csúszásgátlók és racsnis hátsó ülés – sziasztok!

Jól látszik, hogy mind a tankra ragasztott smirgli, mind a gumi tankvédő, mind a gyári matrica eltérő árnyalatú…

Na de menjünk inkább végig mindenen, szépen sorjában – annál jobban esik majd a sör. Az új fényezés, azt kell hogy mondjam, teljesen rendben van. A piros első kerék és a hasonlóan rikító bukócső “viszik” a koncepciót, amelyek az MT-alapszínnek tekintető szürkén igencsak mutatnak. A hátsó kerék felnicsíkja is igényes, és tényleg stuntmotor hatást kelt, hogy különböző színűek a felnik.

A bukócső esetében azonban többen feltették a kérdést, hogy “ez vajon ez mennyit véd?” Ha többen is emlegetik, akkor a kérdés jogos lehet. A bukókeret eléggé belesimul a formavilágba, tehát egyáltalán nem rondít az összképen, sőt. Szóval nem egyértelmű, hogy teljesen megvédi-e a blokkot a “Paláváválás” gyakorlása közben – nem próbáltam ki, szerencsére.

A műszerfal pont bepasszolna a fejidom mögé – és akkor legalább a Cage-n nem kéne folyton magunk alá nézni

Pedig próbáltam Palatinus Attilává avanzsálni legalább egy kép erejéig – szerencsére a 07-es örömmotor maradt, mint volt, de miért is lenne ez másképp? A nyomatékos – elfokolt főtengelyű – sorkettesnek hamar elkönnyül az eleje. A hátulja már nem annyira, közbeszól az ABS, amikor igazán stílusosan akarunk a féktávon érkezni…

Szerencsére erre is van megoldás, de nem gombnyomásra, hanem lógatásra: előbb egykerekezni kell egyet ahhoz, hogy a rendszer összezavarodjon, és megszűnjön a blokkolásgátlás. Az ABS ugyanis a két kerék sebességkülönbségéből számol, így ha az első megáll (vagy eléggé lelassul), akkor beáll a “kék halál”, és szabadon randalírozhatunk.

A hűtővédő laposvas sem aratott osztatlan sikert: egyesek szerint sufni, mások vagánynak vélték

Először rendesen meg is lepődtem, amikor elindult kifelé a hátulja – végre “stuntosak” lehettek a megfordulások. Ettől a ponttól kezdve egyébként sztopizni is lehet próbálkozni – a fékek tudják, a jól bevált (elég erős és jól adagolható) Sumitomo nyergeken nem fog múlni.

A motor könnyű, kicsi, és mindenképpen harcias jellege egyébként is csábít a “stuntolásra”, ami mezei szinteken a “próbáljunk úgy kigyorsítani, hogy az eleje a levegőben legyen”-től a tisztességes lógatásig bármit jelenthet. Ezek az egészséges kigyorsítások – lehetőleg keresztbetett kormánnyal – igazi antidepresszánsok: bármi problémád van, ne orvoshoz fordulj, próbáld ki ezt! Más kérdés, hogy az utca népe ettől függetlenül orvoshoz küldene…

Palatinus Attila Stuntrider másodvéleménye az MT-07-ről

Palatinus Attila a HealTech Electronics és a TesztMotor rikító színeiben versenyez a magyar bajnokságban, a HSRC-ben (idén összesítettben ötödik lett). Nem kellett neki kétszer mondani, hogy legyen szíves mutassa már be, hogyan illik egy ilyen “nyomatékmester” MT-vel motorozni.

Amikor a 07-essel begurultam a kunmadarasi Stunt Arénába, az első pár körben csak simán fordulgattam vele, majd abból kigyorsítások következtek… Ekkor világossá vált, hogy a motor nagyon könnyedén irányítható, és a kéthengeres blokk jól teszi a dolgát – már egész alacsony fordulatszám-tartománytól. Azt gondolom, ezek a tulajdonságok a városi közlekedésben igen jó szolgálatot tesznek. Az áttételt rövidre lőtték be rajta gyárilag, ami nekem speciel bejött, mivel szinte már álló helyzetből jött fel kerékre a motor 🙂

Az ABS kikapcsolható- igaz, nem gombnyomásra…

Véleményem szerint a fékek is rendben vannak rajta. Igaz, hogy az első nem túl harapós, de attól még könnyedén lehetett vele első keréken gurulni – és a hátsó fékkel is nagyon jól kontrollálható volt az egykerekezés. Mondjuk az első keréken gurulás ellen az ABS megpróbált „tiltakozni”, de miután inaktiválta magát a rendszer, már lehetett hosszabbakat is gurulni az elején 🙂 /Pala #55

Mi férne be a rendszám és a beton közé? Az ujjam nem, az biztos…

Ez megvédi az olajszűrőt egy padkázásnál? Jobb esetben igen

Folytatva a pirosas 07-es többlet-jóságainak a sorát, mindenféle védővel találkozunk a Cage-en. Ezek közül a krimó előtt a hűtővédő vasról beszéltek a legtöbbet az emberek, tehát ez a legmegosztóbb “extra”: a mai napig én magam sem tudom eldönteni, hogy jól néz-e ki – de mindenképpen hasznos lett volna, de “túl jól” sikerül a fotózás.

Az a helyzet, hogy a tank környékén amúgy is elég nagy a katyvasz: minden piros dolog olyan árnyalatú, amilyen anyagú. Anyagból van az említett fémen túl műanyag (matrica), gumi (tankprotektorok) és dörzspapír (igen, smirgli!) is – elvileg mind piros akar lenni, de valójában mind más színű.

A műanyag (nem fémvázas) kézvédővel szemlátomást foglalkoztak a tervezőasztalon

Utóbbi megoldás nagyon érdekes látvány a tankon – elvileg azt a stuntos megoldást hivatott érzékeltetni, amikor a figterek csúszásgátlót ragasztanak a (már általában szándékosan mélyített, behorpasztott) tartályra, a tankon ülős (meg már állós) mutatványokhoz. Ám az MT csúcsos gyári tankján fura, és mondjuk ki, csúnya.

Az első dolgom biztosan az lenne, hogy a hőlégfúvóval eltávolítanám – sajnos a fejidomon lévő matricának már a forró levegő sem kéne, ugyanis magától felbuborékosodott – gyári matrica pedig nem nagyon szokott. De mondok rosszabbat: a faridom elején lévő élvédő gumik is kívánkoztak már lefelé eléggé – de talán jobb is így…

A teljesen felesleges gumi élvédők gyári ragasztása nem bírt ki egy egész szezont…

A kézvédők vagányak, cserébe elég stílusidegenek, legalábbis a stunt motorokon nem “divat”, vagy mondjuk úgy, hogy nem szükségszerű – de ez egy utcai motornál nem valódi hátrány. Ha mutat, maradhat! A bordázott utasülés megint nem egyértelmű tétel, legalábbis az átlagember számára (akiknek ez a motor készül).

Viszont aki tud a hátsó ülésen állva egykerekezni, az sima talpú cipőben is teheti, mert nem fog lecsúszni róla a lába (a végén a kitüremkedésnek is hála). Mindenki másnak viszont semmi haszna – az utasom azt mondta, hogy egy idő után rendesen bizsergett a hátsója – még ha lány lett volna…

A racsnis hátsó ülés is igyekszik stuntos benyomást kelteni – nem egyértelmű sikerrel…

A végére is értünk a változtatásoknak, mehetek is sörözni – de azt azért még elmondom, hogy mi hiányzott még nagyon az MT Cage-ről: egy Akrapovic dob. Az akkorát dobott volna az egész (stuntos) fílingen, hogy tényleg másképp szálltam le róla, és a bukóban is nagyokat (nagyobbakat) vigyorogtam volna.

Így egy kicsit felemás a hatás, és nem az MT-07 össz-teljesítménye, hanem a Moto Cage sikere, a plusz (piros) cuccok minősége. Sikerről tulajdonképpen nem is beszélhetünk, mert “az emberek nem nagyon keresik”, ahogy a kereskedő mondta. Pedig stunt nemzet vagyunk, világbajnokokkal – azon nem múlik…

Ennyi kell még, hogy igazán élménymotorrá váljon (a smirglit a tankról ő már le is szedte):

Azon már sokkal inkább múlik, hogy a Cage 200 ezerrel drágább a sima (ABS-es) MT-07-nél: 2,398 millió forint, ami egy új motort, egy tényleg élvezetes közepes nakedet tekintve nem is sok – csakhogy ugyanezt az élményt megkaphatjuk 400 ezerrel olcsóbban is – és ott még az ABS-t sem kell egykerékkel kikapcsolni, mert nincs.

Kétmillióért nem nagyon jut eszembe (számomra) jobb motor; azt hiszem, ha saját pénzen muszáj volna – legalább ennyiért – valamit venni, ezt választanám. De 2,4-ért már jobban körülnéznék, hiszen annak idején az MT-09 ennyiért kezdték el osztogatni, ami pedig már a huligán iskola egy magasabb tagozata!

A bukócső látványos és igényes, de eléggé belesimul az MT vonalaiba – kérdés, mennyit véd?

Úgy hozta az élet, a sors, meg a pályanaptár, hogy még sohasem jutottam el az MT-07-tel pályára, pedig már vagy négyszer volt nálam (Kakucson). Ennek ellensúlyozására a nyáron megkergettem Ketrecet a Mátrában, ami nem volt éppen egy versenypálya minőségű menés: volt, hogy a szar aszfalt miatt egyszerűen elpattogott szegény az ívről, de a futóművel így is nagyon elégedett voltam.

Mondjuk úgy, hogy megtette a tőle telhetőt, még ebből a kátyúkerülgetésből is élvezetes kanyarvadászatot csinált a jó érzékkel hangolt  (se túl puha, se túl kemény) futómű. A fékek teljesen rendben voltak, a váltó is, a kuplung kicsit a gyengécske fajtából való (Yamahánál előfordul) és stuntmotor ide vagy oda, a kormány sem lett szélesebb – mert így jó, ahogy van. Egyszóval a MT-07 MC maradt, aki volt: egy könnyű és könnyen kezelhető, agilis kis (közepes) naked.

A gyári Akrapovic sportdob rettentően hiányzott a tesztmotorról… Járhatna a Moto Cage-hez!

TM Ítélet: A Moto Cage modellváltozat kiegészítőinek kidolgozása hagy kívánnivalót maga után, vagy mondjuk úgy, hogy a fele felesleges, de…de kibontva a sörömet, és hátradőlve a garázs végében lévő kanapén…határozottan tetszik! “Ez igen!” Feltéve persze, ha a garázs másik végében áll a motor; az összkép tényleg vagány, a részletekkel még lehetne (kellett volna) foglalkozni, kicsit összecsapott, vagy inkább erőltetett munka benyomását keltheti.

Ugyanakkor (szerintem) sima szürkében meg semmit “nem mutat” az MT-07, és egyszerűbb a Cage-ről leszedni pár fölös csicsát (amik maguktól is lejönnének..). Azt sem lehet rá mondani, hogy drága, de az igazi tuti üzlet akkor volna, ha a gyári Akrapovic is beleférne az árába. A Pala- vagy egyéb stuntrider fanoknak így is kötelező, de a felárat az alapmodellhez képest a szlovén kipufogórendszerre “könnyebb” elkölteni.

Előnyök / hátrányok – Yamaha MT-07 2015 (Moto Cage)

  • Vagány kinézet, sok extra (sokkal-sokkal mutatósabb, mint az ugyanilyen alapszínű MT-07)
  • A felemás színű felni nagyon stuntos
  • Alapáras ABS (ez nem hátrány inkább egy stunt motornál?)
  • A plusz kiegészítők egy része igénytelen, nem tartós, és a színek (árnyalatok) sem egyeznek
  • Egy gyári Akra még nagyon hiányzik róla…
  • …beleférhetne az árába 🙂
KT Palát próbálja utánozni… Az MT-07 Moto Cage ára 2.398.000Ft
Mutatós az összkép, de jól áll neki a 3 lépés…

Mitől lesz jobb az MT-07? Igor tudja…

Akrapovic ajánló: új kipufogórendszerrel (Racing Line) rukkolt elő a szlovén gyártó az MT-07-esre, gyönyörűen kidolgozott titánium palásttal, rozsdamentes acél leömlőkkel, és a gyártó szerint kiváló ár/érték aránnyal – ami a teljesítmény(növekedés), a megjelenés és a vételár egyvelegét illeti.


Akkor vegyük ezeket szépen sorjában: ezzel a megoldással közel 3 lóerővel tud többet a keresztsíkolt főtengelyű blokk 9.250-es fordulaton, és valamivel több, mint 3Nm a nyomaték-többlet 5.600-on (miközben a súlya 1,6 kilóval könnyebb lett a gyárinál). Ami a kinézetét illeti, a szűkítő két csöve utal a hengerek számára (ilyen megoldás a 09-esre is kapható, természetesen 3 “végcsővel”) – szerintünk vagány, de a furulya nélkül még jobb az MT morgós hangja…(vagyis úgy az igazi).

Még több Akrapovic kipufogó MotoPartsShop.hu webshopban!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No connected account.

Please go to the Instagram Feed settings page to connect an account.

Trending