Csatlakozz hozzánk

Hírek

Itt az új V-Strom 1000 (videóval és kibővitett szöveggel frissítve!)

A franciaországi Le Mans versenypályán lehullt a lepel az új, nagy V-Strom-ról. Ha legalább olyan jól sikerült, mint a 650-es legutóbbi kiadása, akkor nem nagyon van félnivalója a Suzukinak…

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

A Suzuki mindenkit sokáig várakoztatott a frissítéssel, mielőtt a tavalyi Intermot show-n végre leleplezték a V-Strom 1000 koncepciót. Nagy változásokat ígértek és a Suzuki beváltotta az ígéretét, megjelent a V-Strom 1000, hogy 2014-től a folyton bővülő kaland-túra szegmensben sikerrel növelje a cég piaci részesedését.
Az új motornak újratervezett erőforrása és kipufogó rendszere van, ami javítja az erőleadást az alsó és a középső tartományban.

Az új V-Strom 1000 új 1037 cm3-es V2-es motorja (a furatok 2 mm-rel nőttek) erősebb mint az elődjéé. A hengereket, a hengerfejeket, a dugattyúkat, a dugattyú gyűrűket, a hajtókarokat, a főtengelyt, a kuplungszerkezet és a hűtőt mind áttervezték, hogy javuljon a teljesítmény az alsó- és középtartományban.
Az újratervezett lendkerékről az mondják, hogy a „nagyobb tehetetlenségi erő” segít növelni kontrollt az alsó teljesítménytartományban. A Suzuki Dual Throttle Valve rendszere (Kettős fojtószelep rendszer) megköveteli az égés hatékonyságának a növelését és egy fejlettebb a motorvezérlő elektronikai rendszert, ami tovább optimalizálja a gyújtást és a befecskendezést. A 32-bites vezérlőegység segíti a precízebb motorvezérlést, javítja a motor gazdaságosságát és az egyenletesebb gázreakciót.

Eiji Sasaki a Suzuki motorokért felelős mérnöke azt mondta az új V2-esről:

”A V2-esek egyedülállóak az alacsony fordulati viselkedésükkel és a magas fordulaton leadott teljesítményükkel.

„Ezért fejlesztésünk fő iránya az volt, hogy ezt simábbá tegyük az alsó- és középtartományban az utazáshoz, de közben megtartsuk a pörgős természetét a magas tartományban. A motort eredetileg sportmotorokhoz tervezték ezért természetes, hogy pörgős karakterű a magasabb tartományban. Szóval a fókuszunkban az volt, hogyan tudjuk a motor karakterét könnyebben kontrollálhatóvá tenni az alsó- és középtartományban, amit a motoros a napi szinten használni fog.”
„Tovább finomítottuk a befecskendező beállítását, tökéletesítettük az égést, két gyújtógyertyát alkalmaztunk és újraterveztük a gyújtómágnest. Tulajdonképpen majdnem az összes belső alkatrészt jelentős mértékben újraterveztük, aki ismeri a régi erőforrást az úgy érzi majd, hogy ez egy teljesen új motor.”

A V-Strom 1000 váltóját is módosították, a sebességi fokozatokat a megváltozott specifikációjú motorhoz igazították. Az új Stromot is felszerelték a „Suzuki Clutch Assist” rendszerrel, amely két módon végzi a munkáját, először mint egy csúszókuplung segíti a simább lefelé váltást, másodsorban pedig segít, hogy a kuplungkart könnyebben be lehessen húzni.


Az új ezresnek alumínium öntvény váza van, amelynek megnövelték a tengelytávolságát. A szélvédő magasságát és szögét is három-három irányban lehet állítani, előre hátra egy érdekes mechanizmussal pillanatok alatt, le és fölfelé pedig csavarkulcsok segítéségével.

A kipufogógázok az újonnan tervezett kipufogócsövön távoznak és a Suzuki Kipufogó Tuning rendszere egy pillangószelepet alkalmaz a csőben, amely segít optimalizálni a kipufogó nyomást és segít növelni a nyomatékot alacsony fordulaton és javítja a gázreakciót. A 2014-es motor kapott egy új katalizátort és O2 szenzort és így teljesíti a Euro3 emissziós standardot.
„A kipufogócső fejlesztése volt a legnehezebb rész”- mondta Sasaki. „Egy V2-es elrendezésű motornál a legnehezebb dolog a kipufogó hosszának és kialakításának a megtervezése. Az alacsony- és középtartományi nyomaték növelésére sokkal jobb egy hosszabb kipufogónál. Viszont ha figyelembe vesszük a hátsó futómű elrendezését és a has magasságot, akkor nem sok hely marad ezt a hátsó hengernél kialakítani.”
„Ezért a kipufogónak nagyon bonyolult formája van. Hogy minimalizáljuk a kipufogódobok súlyából adodó befolyását a vezethetőségre ezért a két oldali kipufogót egyre cseréltük, így megspóroltunk pár kilogrammot ezzel is.”

A V-Strom 1000 megkapta a Suzuki első szériában alkalmazott kipörgésgátló rendszerét, amelynek a működését az alábbi kisfilmben megfigyelhetitek. A Suzuki Advanced Traction Control system figyeli az első és hátsó kerekek sebességét. A rendszer része egy a gázkar helyzetét és a főtengelyt figyelő szenzor, továbbá a váltót figyelő szenzor is, ami segít szabályozni a motor teljesítményleadását úgy, hogy befolyásolja a gyújtásidőt és a levegő mennyiségét. A kipörgésgátló rendszernek két állása van. Az egyik helyzetben kismértékben engedi a kerék kipörgését, a másik helyzetben minimális kipörgést sem enged. A vezető azonban teljesen ki is kapcsolhatja a rendszert. Ez egyedülálló még a mai technikában.

A Suzuki teljesen állítható aranyszínű anodizált 43mm-es fordított villát kínál a 2014-es modellhez. A hátsó rugó előfeszítése egy könnyen hozzáférhető tárcsával állítható. A radiális négydugattyús Tokico monoblokk nyergek 310 mm-es tárcsákat fognak közre elől, amíg hátul egydugattyús féknyerget és egy 260 mm-es tárcsát találunk. Az ABS alapfelszerelés.

A alumínium ötvözet váz a lengőkarhoz csatlakozik és a tengelytávolságot 60.4 inchről 61.2 inchre növelték. A Suzuki állítása szerint az új modell 6,4 kilogrammal könnyebb, mint az elődje volt. A súlycsökkenés részben annak is köszönhető, hogy a kedvezőbb fogyasztás miatt majdnem 2 literrel csökkenhetett az üzemanyag tartály kapacitása.

A 2014-es V-Strom 1000 kinézetében átvesz a Suzuki első nagy off-road modelljének az 1988-as DR750S-nek a hangulatából. Amelyről gondoltátok volna, hogy az volt az első csőrös nagyendúró? Nem pedig a BMW…
Ennek ellenére mégis a kaland-túra szegmens „nagykutyája” a BMW GS lett, de most a Suzuki újra tudtára adja, hogy a V-Strom jövőre felveszi a kesztyűt.

A műszeregység is megújult. Egy analóg fordulatszámmérő mellett digitális kijelző informál minket az üzemanyagról, a sebességről, a rendelkezésre álló üzemanyaggal megtehető távolságról, a kipörgésgátló módjáról, az akkumulátor feszültségéről, a hűtőfolyadék hőmérsékletéről, a megtett távolságról és az aktuális fokozatról.

A műszeregységben helyet kapott egy analóg fordulatszámmérő, digitális váltófokozat kijelző, sebességmérő, kilométer számláló és napi számláló, óra, a kipörgésgátló állásának visszajelzője, üzemanyagszint- és üzemanyag fogyasztás mérő. Tájékozódhatunk a rendelkezésre álló üzemanyaggal megtehető távolságról, a hűtőfolyadék hőmérsékletéről és az akkumulátor feszültségéről. LED indexvisszajelző, fagyásra figyelmeztető jel, fényszóró visszajelző, ABS lámpa és vízhőmérséklet visszajelző is helyet kapott, amely a fönti kisfilmen is jól látszik.

Teljes harci díszben

A kalandot kedvelő motorosok választhatják az opcionális három részes táska rendszert, amely egy 29 literes baloldali, egy 26 literes jobboldali és egy 35 literes felső dobozt tartalmaz. Mindhárom segédeszköz nélkül eltávolítható és a tartó keretek is leszedhetők a motorról. Az indítókulcs mindhárom dobozt nyitja.
Ahogy már feljebb is írtuk, a szélvédő magassága és dőlésszöge is három irányban állítható. A dőlésszöget egy racsnis rendszeren keresztül lehet állítani, ami lehetővé teszi a motoros számára, hogy szerszám nélkül állítsa be.
Gyári kiegészítők szép számmal készültek hozzá az oldalsztender végétől elkezdve a bukócsőig minden megtalálható hozzá, amelyre egy kalandmotorosnak szüksége lehet.

A sajtóanyag 4 színről tesz említést: Candy Daring Red, Glass Sparkle Black, Glass Desert Khaki and Pearl Glacier White

Egy gyári hangulatkeltő videó is elkészült hozzá, amely valamit elárul menet közben is a gépről, de élőben valószínűleg ennél mozgalmasabb élményre számíthatunk…

  A helyszíni bemutatóról egy rövidebb anyagot is készítettünk  

Dióhéjban a pálya széléről: friss a dizájn, amely tiszteleg a V-Strom tradíciói és sikerei előtt. Az új 1000-es a könnyű súly (228kg menetkészen) és az erőteljes nyomaték (103Nm 4.000-es fordulaton) kombinációja, ami a gyártó szerint az ideális egyensúlyt jelenti, legyen szó mindennapi városi közlekedésről, vagy hosszú hétvégi túrákról.

Kicsit részletesebben: az 1037 köbcentis, V2-es erőforrás 100 lóerős (@8.000 ford./perc), amely a konkurenciát tekintve elsőre nem hangzik túl soknak, de majdnem biztos, hogy a V-Strom felhasználóknak bőven elég lesz – előre borítékolhatóan egy igen kifinomult blokkal lesz dolgunk.

Kapható még fehérben és egy homokszínű verzióban is. A kulcskérdés az ára: 3,8 MFt körül lesz regadóval

A felszereltség tekintetében azonban felzárkózott a Suzuki, hiszen három fokozatban állítható kipörgésgátlót, blokkolásgátlót, négydugattyús, radiális, monoblock féknyergeket, teljesen állítható fordított villát, de még csúszókuplungot is találunk az új kalandmotoron.

Továbbá – túragéphez illő módon – informatív, multifunkciós műszerfalat és 12V-os csatlakozót is találunk az új V-Stromon – a szélvédő pedig háromféle pozícióban állítható. A DL1000 mellett a frissített 125-ös és 200 Burgman robogókat is bemutatták a 24 órás verseny szomszédságában, ahol egyébként ismét világbajnok lett a Suzuki csapata.

A gyári fogyasztási adat mindössze 4.8 liter 100 kilométerenként



ALPINESTARS OFF ROAD
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending