Csatlakozz hozzánk

Hírek

Itt az új Honda PCX125 – és 150

A közelmúlt egyik legjobban sikerült (és legsikeresebb) robogója még “finomabb” lett, de készült belőle egy valamivel “durvább”, 150-es kivitel is

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A közelmúlt egyik legjobban sikerült (és legsikeresebb) robogója még “finomabb” lett, de készült belőle egy valamivel “durvább”, 150-es kivitel is.

Eddig sem nagyon titkoltuk, hogy a Honda PCX nagy kedvencünk lett a robogók között, a szerkesztőségben bárki szívesen családtaggá tenné. Nagyon jól sikerült darab, amely olyan erényeket egyesít, amelyek tán még sosem voltak ilyen fontosak. Fürgeségénél, gazdaságosságánál és nem utolsó sorban minőségénél fogva az egyik legjobb alternatívája a városi és elővárosi közlekedésnek – ahogy azt már megénekeltük. Most úgy néz ki, hogy a jó még jobb lesz, ugyanis Hondáék tovább finomítottak a technikán… Ráadásul egyből kettő új PCX-nek örülhetünk, ugyanis a 125-ös vérfrissített változata mellett Magyarországra érkezik a 150-es verzió is. Ezekre a számokra akarva-akaratlanul is beugrik az “MZ-s korszak”, amikor szintén ekkora blokkal szerelt “csúzlik” közül lehetett válogatni. Az ETZ150 állítólag két lóerővel erősebb volt, ami azonos tehetségű “versenyzőknél” már egy “café racing” kimenetelét is befolyásolhatta, így hát mindenki a másfél decisre törekedett – a többieknek maradt a ‘huszonötös. A legszerencsésebbek pedig 250-essel büntették az utca népét – mit ne mondjunk, egy negyedliteres PCX-nek is örülnénk!


 +2LE, + 2Nm, +1kg – a PCX150-es számokban, a nyolcadlitereshez képest

A szoci mocikon randalírozva még elképzelhetetlennek tűnt, hogy nagyjából ugyanazt a dinamikát olyan kifinomultan is lehet tálalni, ahogy azt a PCX teszi. Most nem az “emberesebb” 250-es Etkóra gondolok; de a kis PCX nagyon könnyen lendületbe jön. Természetesen nem mindenkinek a huligánkodás volt a célja az MZ-vel, sokan “csupán” egyszerű és olcsó közlekedési eszközként tekintettek rá. Manapság pedig, mint olcsó közlekedési eszközt (de nem biciklit), jobbat keveset találhatnánk a PCX-nél. Persze, megvenni nem olcsó, de az egyik legjobb robogós élményt adja, viszonylag kevés benzinért, biztosításért, satöbbiért. Ráadásul most ezen tovább csiszoltak a szárnyas márka mérnökei, tető alá hozva egy “combosabb”, 150-es verziót is. Azonban a “régi”, 125-ös PCX-et is megpiszkálták, ami egy új generációs blokkot jelent: a továbbfejlesztett Smart Power (eSP) motor állítólag amellett, hogy még takarékosabb, erősebb (valamint halkabb és környezetkímélőbb) is lett. A továbbra is egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses, egy felső vezérműtengelyes (SOHC), kétszelepes motorban számos kis súrlódású technológiai megoldást alkalmazott a gyár a hatékonyság növelése érdekében – legyen szó a teljesítményről vagy a gazdaságosságról. Ráadásul a robogó tömegének és méreteinek csökkentésével létrejött szabad felületeken további tárolóhelyeket sikerült kialakítaniuk a mérnököknek, ami a mindennapi használatot tekintve szintén nem utolsó szempont.


 Még több PCX a pcx.tesztmotor.hu-n és a facebookon

A V-Matic fokozatmentes sebességváltó egy új, halk és ellenálló hajtószíjat működtet, amely rugalmas gumiból készült, hatékonyabb teljesítményleadást produkálva a hátsó keréken – ezáltal csökkentve az üzemanyag-fogyasztást. A Honda szerint a PCX125 egy liter benzinnel immáron 47,5 km/liter megtételére képes, így némi odafigyeléssel nem sokkal jár két liter fölött a fogyasztás… Ez azt is jelenti, hogy az 5,9 literes üzemanyagtartállyal megtehető távolság nem kevesebb, mint 280 km… Idén a PCX-paletta a frissített ‘huszonötös mellett a 150-es modellel bővül. A nagyobb kivitelt a Honda fentebb ecsetelt, továbbfejlesztett blokkjának 150 köbcentis változata hajtja. A “bikább” erőforrás fejlesztését a megfelelő teljesítmény mellett szintén a fokozott tartósság, halkabb működés, csökkentett károsanyag-kibocsátás és a megnövelt üzemanyag-takarékosság motiválta. A “megfelelő teljesítmény” a 150-es verzió esetében 13,5 lóerőt jelent, míg a nyolcadliteres 11 és fél lóerős – a differencia ugyanúgy két ló ereje, mint az említett ETZ-knél… A nyomatékot tekintve is 2Nm a különbség a 150-es javára (14), így érdemesebb lehet ezt választani, amennyiben ár-érték arányos árat szabnak rá a Hondánál.


A Candy Rosy Red szín a 150-es PCX mellett a kistesó ’12-es kiadásánál is megjelenik

Hiszen “ekkora” teljesítménynél ez a 2-2 egység komolyabban beleszólhat a dolgokba, mint gondolnánk – annál is inkább, hogy a 153 köbcentis modell egyetlen kilóval nehezebb a “B125-legál” kistesónál. Viszont valójában az árcédula határozza majd meg a sorrendet: vajon mennyivel kerül majd többe a 150-es ‘huszonötösnél? Utóbbi most 738.000 forintért vihető haza, ami ennyiért igen jól fogyott: 2011-ben a PCX125 volt “Európa legnépszerűbb motorizált kétkerekűje”: több mint 23.000 darabot értékesítettek belőle. Talán ez a válságos időkben igen jól csengő adat adta a bárorítást Hondéknak, hogy az öreg kontinensen is “benevezzenek” a 150-essel. Pedig errefelé már nem divat a kategórán belüli ugrálás, ami a hengerbe fúrt lyukak méretét illeti: 50, 125, 250 és így tovább. Az ETZ150 után az ugyanekkora PCX-é a lehetőség, hogy a hazai utcakép részévé váljon…

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending