Nyilván mindenki a teljesítmény adatokra kíváncsi, főleg mivel egy kompresszoros Kawasaki blokkról beszélünk.

Elsőre kicsit meglepődik az ember, persze ez attól függ, hogy mihez viszonyítja a számokat. Az Aprilia 173 lovához és 120 Nm nyomatékához képest erősebb a Kawasaki Z H2, a Ducati Streetfighter V4 viszont szívó blokkal tud 208 lovat, de a nyomatéknál ő is lemarad a zöldség 136 Newtonjától.

Maga a blokk megegyezik a H2 SX 998 köbcentis soros négyhengeres erőforrásával, viszont középen kicsit izmosabb lett, ahogyan az egy naked motornál megszokott. Egy 2019-es csúcsmotortól elvárható módon itt is egy Bosch IMU felelős a kipörgésgátlóért, vezetői üzemmódokért, kanyar ABS-ért, gyorsváltóért, tempomatért, egykerekezésgátlóért meg még egy rakat elektronikai extra funkcióért.

Első értesülések szerint 239 kilós súllyal kell számolni a leendő tulajoknak, ami azért jelentősen nehezebb mind a Ducatihoz, mind pedig az Apriliához képest, de hát valószínűleg ezért is kapta az extra nyomatékot. Van még természetesen színes TFT kijelző, Bluetooth párosítási lehetőséggel valamint LED fényszórók, Showa futómű és Brembo fékek, de hát ezen kár is lenne meglepődni.

A külsőről még megemlítenék pár szót, mert hát elég megosztók tudnak lenni az új Kawasakik. Folytatódik a Z1000-el még 2014-ben megkezdett ’sugomi’ dizájn és nyugodtan elmondhatjuk, hogy jelenleg itt is teljesedik ki. A ’sugomi’ jelentése talán úgy adható vissza magyarul, mintha egy éppen vadászó ragadozó állat lelkéről lenne szó, ami éppen készül lecsapni áldozatára. Ha nem is a szép a legjobb szó rá, az agresszív mindenképpen illik rá. Olcsó valószínűleg ez a motor sem lesz és túl sok sem fog szembe jönni velünk itthon, de sebaj. Nektek hogy tetszik az új legerősebb Z modell?
