Csatlakozz hozzánk

Műhely

Itt egy bitangul megépített BMW R80G/S, egyenesen Fokvárosból!

Úgyis nemrég ért véget a Dakar Rally, így még aktuálisnak mondható egy ilyen ihletésű BMW, ami elég dögösre sikerült!

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Mondjuk 1978 óta elég sok minden változott, köztük a célra használt eszközök is. Mára a Dakar motorok könnyű és modern, ugyanakkor elég bonyolult felépítésű gépek és maximum 450 köbcentisek. Bezzeg régen, amikor még olyan böhöm nagy motorok vágtak át a sivatagon, mint ez az R80G/S!

A kiállásával nincs baj

Ezt az 1982-es modellt a BMW rajongó valamint egyben tulajdonos Mark Johnston építette újjá, nem kevés munka után. Nem ez az első és nagy valószínűség szerint nem is az utolsó építése, újított már pár bajor kétkerekűt, többségük elég jól sikerült.

Az előző munka is igen jól sikerült

Mark élőben nem is látta a motort mielőtt megvette, csupán képeken. Mondjuk ez nem is jelentett akkora problémát, mivel a gyári alkatrészek nagy része úgyse élte túl az átalakítást. A blokk azért megmaradt, viszont Mark el is küldte Volker Schroer-hez, hogy találjon benne még pár lovat. Ez sikerült is, a hengerűrtartalmat 1,000 köbcentiig fúrták fel, a hengerfejet portolták és új szelepeket is kapott, amelyek jobban passzolnak az ólommentes benzinhez. A kipufogó végdobot az Akrapovic szállította, a leömlő viszont egyedi megoldás, amit a Scorch Design munkája.

Volt benne munka, de ez meg is látszik

Amíg a blokk nem volt a közelben, Mark nekiállt a futóművön dolgozni. Kezdésnek szedett egy 48 mm-es USD telót egy KTM 525 EXC-ből, amit újjáépített, némileg feszesebb rugókkal. Ehhez persze már nem passzolt a régi villa híd, így abból is újat kellett csináltatni, ezért Ian Ketterer volt a felelős. Nehéz lenne megmondani, hogy nem gyári alkatrész, annyira profi munka. Az első kerék egyedi elképzelés, de új rajta a fék munkahenger, valamint a főfékhenger is cserés volt.

Rendeltetésszerű használat közben

Azért hátul is történt némi változás, hiszen a hátsó lengőkar vagy 5 centivel hosszabb lett, valamint úgy alakították át, hogy egy 140-es gumi is beférjen. A hátsó rugó is egyedi munka, a helyi MP Custom Valve műhelye pakolta össze. Gondolom nem mondok újat azzal, hogy a segédváz se maradt gyári, már csak egyszemélyes és kapott egy fix táskatartót is. A gyári ülés maradt is, meg nem is: kicsit meg lett kurtítva, Mark gyurmázott kicsit vele, tett bele némi zselét, majd elküldte újra kárpitozásra. A benzintank se úszta meg, egyenesen Németországból jött a helyére egy HPN rally tank, ami kapott egy korhű Marlboro dekort.

Építő és tulajdonos

A fényszóró maszk a BMW gyári raktárából származik, de kicsit át lett alakítva, hogy pár könnyed mozdulattal el is lehessen távolítani ha a szükség úgy hozza. És akkor ezek még csak a feltűnőbb változtatások. Új ugyanis a kitámasztó, a lábtartók, a szívató karja lekerült a karburátorokhoz, de difi és a váltó is egyedi szellőztetőt kapott. A műszerezés hangulatra maradt gyári, pár aprósággal kiegészítve, mint egy Acewell kilométeróra, egy ProTaper Evo csutka kormány páros, behajtható tükrök és Barkbuster kézvédők. Pofás kiegészítő még a kimart, GS felirattal ellátott dekli védő is.

Apró, de pofás kiegészítő

Saját elmondása alapján álomszerűen viselkedik a motor, hiába múlt 37 éves. Ennyi módosítás után nem is csoda, igazából egy új motorról beszélünk. Az azért mindenképp elmond valamint, hogy emberünk már több mint 4,000 km-t csavart bele az afrikai terepen, különösebb gond nélkül.

Jól áll neki a környezet

Többet már nemigen fog tudni, mivel habár nem így tervezte, de már el is adta a BMW-t. Eddig csak hobbiként űzte az ipart Mark, de a látva a sikert meg is alapította gyorsan saját cégét, a Johnston Moto-t, így nem kizárt, hogy a jövőben több BMW építéssel is jelentkezni fog.

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna

Trending