Csatlakozz hozzánk

Hírek

Ismét vége egy Talmácsi-évnek

A Talmácsi-évzárón és a TesztMotor Kupa díjátadón jártunk, ahol Gáborral is beszélgettünk

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Képek: Kissné Kerék Anikó (Ancsy #9)

A Talmácsi Motorsport Egyesület egy kellemes estével köszönte meg partnereinek, támogatóinak és barátainak az egész éves segítséget, illetve együttműködést. Mind Gábor Moto2-es szereplése, mind a Talmácsi Motorsuli működtetése szempontjából, hiszen mindkettő nagyon fontos a már nemzetközi szinten is elismert magyar motorsport számára.

A jó hangulatú rendezvényt egy “mesebeli kerek erdő közepére”, az inárcsi Kerpner Udvarházba szervezték, amely nem messze található Hernádtól, ahol a Talmácsi-féle utánpótlás nevelés, pontosabban a TalmácsiRing honol. A Talmácsi Motorsporttal közösen szervezett TesztMotor Kupánk révén szerkesztőségünk is meghívást kapott az évadzáróra, amely az említett versenysorozat díjkiosztója is volt.

Ez a négyfordulós Kupa egyedülálló kezdeményezésnek mondható Magyarországon, hiszen bárki, az utca motorosa is mindennél egyszerűbben érezhette meg a vérbeli versengés ízét – igaz, csak kicsiben. Persze ez a futamok “izgalmi indexéből” mit sem vont le, úgy küzdöttünk a pöttöm Yamahákon, mintha az életünk múlna rajta – vagy legalábbis a világbajnoki cím… Bár igazából az eredmény teljesen lényegtelen volt, nem csak azért, mert a Talmasuli partnerei jóvoltából minden nevező kapott ajándékcsomagot, hanem mert a hátsó traktus is ugyanúgy vigyorgott a futamok után, mint az élmenők.


Talmácsi István a szponzorok és partnerek mellett az ifjú versenyzőket is megszólaltatta

Ha már a legjobbaknál tartunk, érdemes volt minden fordulón részt venni, hiszen az összetett elsők – a kicsiknél és a nagyoknál egyaránt – egy robogót nyertek, melyeket Talmácsi István ez alkalommal adott át a győzteseknek. A “PW-menőknek” elkeresztelt Talmasulis kicsik közül – nagy csaták után – Tomes Patrik neve mellett volt a legtöbb pont az év végére, míg a “PW GP”-ben, azaz a nagyoknál Kiss Viktor bizonyult a legjobbnak. “Vitya” nem sok lehetőséget adott a fődíj megszerzésére a versenytársaknak, hiszen a négy versenyből hármat megnyert, de azért a harmadik fordulóban Rizmayer Gáborral ő sem bírt…

MPS Turismo
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

A TesztMotor Kupát a kicsik között Tomes Patrik, a nagyoknál pedig Kiss Viktor nyerte – jutalmuk egy-egy robogó

Tulajdonképpen ez az egész este olyan volt, mint maga a TesztMotor Kupa: senki sem ment haza üres kézzel. Talmácsi István az Egyesület minden partnerének és szponzorának nyújtott át valami ajándékot, valamint megköszönte az egész éves munkát. Ahogy tette ezt fia, Gábor támogatóival és segítőivel is, akik nélkül valószínűleg nem végzett volna Talma ilyen előkelő helyen ebben a kiélezett Moto2-es mezőnyben. Az est azonban nem a szponzorok ünnepe volt, hanem egyrészt Gábor hatodik helye, másrészt a Talmasuli ifjú növendékeinek, pontosabban tehetségeinek gálája. A Talmácsi Sport Video (vagyis Talma Gergő) jóvoltából kisfilmeket láthattunk a hernádi “bajnokképző” fiatal motorosairól.


A kép jobb oldalán együtt a Talmácsi család

Videókat nézhettünk – a teljesség igénye nélkül – Babonics Márkóról, Pleizer Dominikról, Laczkó Mátéról, Tarjányi Ádámról és a TM Kupa győztes Tomes Patrikról is, amelyek leginkább a szülők számára voltak kedvesek, de igazából mindenki szájtátva figyelte a gyerekek gyönyörű motorozását. Jó volt látni, hogy ennyire fiatalon megadatott nekik egy ilyen profi szintű motorozás, és hogy van olyan hely és egyesület, ahol erre lehetőség van. Ezért is fontos köszönetet mondani a szponzoroknak, hiszen a motorsport igen drága hobbi, illetve vállakozás, amely nem valósulna meg nélkülük. Ezen a Talma Napon a másik felet is megszólaltatták, vagyis a támogatók is értékelték az elmúlt esztendőt egy-egy mondatban, valamint maga Talma is mikrofont ragadott, és megköszönte mindazok segítségét (legyen az egy komolyabb összeg vagy csak egy bíztató szó), akik nélkül lehetetlen lett volna a világ élmezőnyében végezni az egyik – ha nem a – legnehezebb motorverseny sorozatban.


Kiss Viktor nyereményrobogója nagy népszerűségnek örvendett…


Együtt a TesztMotor Kupa, illetve a Talmácsi Motorsuli mezőnyének egy része – no meg egy Moto2-es versenyző

Interjú Talmácsi Gáborral

TM: Gábor, nem sokkal az idei Moto2-es szezon előtt találkoztunk, és akkor arra a kérdésemre, hogy hova várod magad az új motorral és csapattal az új kategóriában, azt válaszoltad, hogy rendszeresen a dobogós helyekért fogsz küzdeni. És bár volt rá több példa is az idény során, de ennek fényében csalódás, hogy csak egyszer sikerült felállnod a pódiumra?

TG: Ahhoz képest, persze, csalódás. Beleéltem magam a szituációba, de akkor, amikor ezt mondtam, összeszedtem magamban, hogy mik a képességeim és mik az ígéretek. Ugye először Aprilia gyári támogatásról volt szó, ami nem valósult meg, majd később még egy csomó nehézséggel találkoztunk…

TM: De amikor a holtszezonban beszéltünk, már tudtad, hogy a SpeedUp-al fogsz versenyezni.

TG: Akkor már tudtam, hogy ez lesz az új csapatom, de akkor is hittem a dobogóban, mert általában én pozitív versenyző vagyok és azt éreztem, hogy a MotoGP-ből, azokkal a királykategóriás tapasztalatokkal visszamegyek a Moto2-be, akkor könnyebb dolgom lesz, de nem így történt. A csapat nem úgy működött, ahogy szerettem volna…

TM: Akkor a körülményekhez képest nem vagy csalódott az év végi eredményeddel?

TG: Így, a szezon végén egyáltalán nem vagyok csalódott, viszont akkor, ahhoz képest igen (az előszezon kilátásaihoz viszonyítva – a szerk.). Most, hogy ilyen kemény mezőnyben hatodik lettem, olyan dolgokkal együtt, hogy szponzor kiszállt, meg ugye az Aprilia kiszállt meg három versenyen rossz vázzal versenyeztem… Szóval a peches év, a csomó negatívum ellenére nagyon-nagyon jó a hatodik hely. Egyfajta lelki békét, megnyugvást ad, hogy én megtettem mindent – és magáért beszél ez az eredmény.

TM: Említetted ezt a váz problémát, ami ugye annak a kellemetlen manővernek köszönhető, ami a dobogós helyed után, a boxutcában jött össze. Ezzel magyarázható az ezt követő három verseny mélyrepülése, de az aragoni harmadik hely előtt mi volt az oka a – relatív – sikertelenségnek, akkor mi nem állt össze? Mert ez nem is volna annyira érdekes, ha csapattársad, Iannone nem ment volna annyira jól.

TG: Az Iannone motorja szerintem más volt, mint az enyém, az ő mérnöki csapata jobban dolgozott, mint az enyém. A csapat ugye a Campatella Racing Team-ből állt össze, a régi Campatellából, Luca Boscoscuro és a Fimmco hozta a pénzt, de a legdominánsabb ember az a Iannone főmérnöke volt, és ez a mérnök Iannonénak akart jót, és nem nekem… Szóval annyira domináns személy volt, hogy rajta múlt minden, magyarán ennyit számítanak a mérnökök.

TM: Az idei utolsó versenyek környékén már olyan rémhíreket is hallottunk, hogy talán abbahagyod a pályafutásodat. Ezek után nagyon jólesett hallani, hogy biztos helyed van a Banderas csapatában. Amikor volt ez az ominózus Banderas-os baki (azt hitték a Stefivel, hogy a spanyol világsztárral beszélgetnek, de csak egy hasonmás volt…), akkor azért akartatok vele haverkodni, mert tudtátok, hogy lehet valamiféle közös jövőtök?

TG: Nem, nem, akkor még nem, ez ettől teljesen független volt. A pályafutásom befejezésére visszatérve, itt semmiféle “feladásról” nem volt szó, csak azt gondoltam, hogy akkor hagyom abba, hogyha nem találok olyan csapatot, ami az én hírnevemhez, vagy inkább képességeimhez méltó. Azért, hogy – némi túlzással – motorozzak az utolsó helyen… Akkor inkább azt mondtam volna, hogy nem. De nem azért, mert nem szeretek motorozni, vagy nincs bennem elég erő és kitartás, hanem azért nem mindegy, milyen helyen megyek.

TM: Antonio Banderas neve jelent egy kis előnyt?

TG: Nagyon sokat. Én se teszem mindenhova a nevemet, Banderas sem adja mindenhez a nevét, ő bízik ebben a projektben, ez az év egy tanulóév volt a számukra, de jövőre akár egy top-csapat is lehet.

TM: Szerinted új csapatodnál jobb lesz a technikai színvonal az ideinél, vagy ezt még nagyon nehéz lenne megmondani?

TG: Előre bármit nehéz megmondani, szerintem jövőre a Moto2 még nehezebb lesz, mint idén, tehát arra kell számítani, hogy – az ideihez hasonlóan – a következő idény sem lesz egyszerű.

TM: Kicsit könnyedebb bulvártéma: nem láthatunk esetleg Banderas által  egy kis hollywoodi epizódszerepben, mert például az Üvegtigris 3-ban is vállaltál szerepet 🙂

TG: Ez nem szerepel a szerződésemben…

TM: És azt el tudnád képzelni, hogy még valaha újra a királykategóriában versenyezz?

TG: El tudnám képzelni, de egyelőre a Moto2-ben látom a jövőt.

TM: Superbike VB-s szerepléshez adnád a neved?

TG: Nem, a Superbike-hoz nem.

TM: Úgy hallottuk, komoly felkészülés vár rád, de előtte még alaposan kipihened magad. Otthon, Hernádon töltöd a szabadságodat, esetleg elutazol valamerre a kedveseddel?

TG: Erre még nem tudok válaszolni, nemrég ért véget az idény, igazából még nem gondolkodtunk rajta, majd kialakul…

TM: Ezen az estén igazából Téged, a Te hatodik helyedet ünnepeltük, de az édesapád vezette Talmácsi Motorsuli, és annak tehetségei is kiemelt figyelmet kaptak. Aktív pályafutásod után Te is tervezed, hogy komolyan foglalkozol majd a kicsikkel?

TG: Már most is foglalkozom velük, amikor besegítek apunak, de ha több időm lesz, még jobban figyelek majd rájuk.

TM: Szóval számíthat Rád a jövő generáció…

TG: Így van, így van.

TM: Mi is számítunk Rád, Gábor, ami az következő szezont illeti, amihez sok sikert kívánunk, addig is jó pihenést!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending