Csatlakozz hozzánk

Hírek

Ismét olasz kézben az MV Agusta

Szűk kétévnyi amerikai “kaland” után, a legendás márka ismét visszakerült a régi olasz vezetés birtokába

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Szöveg és képek: MotoRace.hu

Szűk kétévnyi amerikai “kaland” után, a legendás olasz márka ismét visszakerült a régi olasz vezetés birtokába, miután a Harley-Davidson “többmárkás terve” nem alakult a várakozások szerint.

Az MV Agusta elnökét immáron ismét Claudio Castiglioni-nak hívják, aki fiával, Giovanni-val együtt irányítják a jövőben az olasz márkát. A pletykák szerint meglehetősen előnyös üzlet köttetett, állítólag Castiglioni jelképes 1€-ért „vette át” a márkát a H-D-től, akik az utóbbi időben igencsak meg lehetnek szorulva (gyárbezárási pletykák, Buell leépítése, stb.). Castiglioni mellett a vezetésben Massimo Bordi is részt kap majd, aki a Ducati-nál már a 916-os fejlesztésében is közreműködött. Szintén csak a pletykák szerint, de a H-D annyira meg szeretne szabadulni az MV-től, hogy még az adásvétellel kapcsolatos költségeket is átvállalta.

A Harley-Davidson 2008-ban vásárolta meg az MV Agustát, amikor az akkori (és új) elnök Castiglioni adta el a patinás céget, mintegy a Harley-Davidson csoport tagjává válva. Az amerikai cégvezetés – feltételezhetően a gazdasági válság H-D-t igencsak megtépázó hatásai következtében – úgy döntött, hogy visszatérnek az alapkoncepcióhoz: a Harley-Davidson márkára fognak koncentrálni, nyilvánvalóan annak megmentése az elsődleges cél, ennek érdekében pedig minden „felesleges” költséget le kell faragni. Miután ez a hír felmerült, Castiglioni azonnal bejelentette vásárlási szándékát, az üzletet pedig immáron nyélbe is ütötték.

Az MV Agusta a továbbiakban elsődlegesen a fejlesztésekre kíván koncentrálni, legutóbbi modelljük a Brutale Cannonball jövőre várható, de egy 675 köbcentis jövevény is szerepel a tervekben, amit leginkább F3 néven emlegetnek.

„Az MV Agusta az olasz motorkerékpár-gyártás gyöngyszeme, nagyon boldog vagyok, hogy ismét meg tudtuk szerezni a márkát. Massimo Bordi-val együtt úgy gondoljuk, hogy folytatva a hagyományokat, a világ legszebb motorjait szeretnénk gyártani – lelkendezett Castiglioni, de a jövőbeni tervek árnyoldalairól is beszélt.

„Amikor Harley-Davidson vezetése bemutatta a jövőre vonatkozó (az MV Agusta nélküli) terveit, nehéz helyzetben voltam. Egyszerűbb lett volna lemondani róla, de erre még gondolni is fájdalmas volt, mivel az MV Agustát szinte a gyermekemnek tekintem. Attól tartottam, hogy esetleges az első „készpénzes” vásárlónak odaadnák a márkát, amely érzésem szerint annak végét is jelentette volna. A megvásárlást követően azonban sajnos fájdalmas döntéseket is meg kell hoznunk a túlélés érdekében. Ezek között sajnálatos módon szerepel a jelenleg 240 fős létszám csökkentése is, de ezekben a nehéz időkben ilyen lépéseket is meg kell tennünk azért, hogy hosszútávon élve maradhassunk. Mindezek mellett a jövő évre tervezett új, háromhengeres blokkal szerelt modell fejlesztése igen jól halad, és bizton állíthatom, hogy ez a gép mérföldkő lesz a márka életében.”

Massimo Bordi elmondása szerint: „A tulajdoni viszonyok rendezését követően a cég működését teljesen átvizsgáljuk és átszervezzük annak érdekében, hogy az MV Agusta ismét komoly tényezővé váljon a felső kategóriás motorkerékpárok piacán. A márkának minden esélye megvan erre, mivel mind a jelenlegi modellek, mind a fejlesztés alatt álló gép egyedülálló megjelenéssel és innovatív technikai megoldásokkal rendelkeznek, amelyek méltán helyezik az MV Agustát a világ legismertebb motorkerékpárjai közé.”

Bízzunk benne, hogy az elmúlt évek hányattatásai után az olaszok tényleg jól jönnek ki a kátyúból, és nemcsak mint a gazdasági válság újabb áldozataként fogunk emlékezni rájuk, hanem hallhatunk még eldübörögni mellettünk az utakon jó pár négycsöves (vagy háromcsöves?) kipufogóval szerelt remekművet. Legalábbis ha igazak a pletykák, a feltételezett vételáron megspórolt összegből kell jutnia az MV Agusta talpra állítására.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending