Csatlakozz hozzánk

Vezetéstechnika

Ismét nőtt a motoros balesetek száma

Napjainkban egyre elterjedtebb Európában és ezen belül természetesen Magyaroszágon is a motorozás. Évről-évre növekszik az újonnan forgalomba helyezett motorkerékpárok száma, sajnos viszont ezzel együtt a motoros balesetek száma is nő. Itthon és külföldön egyaránt. Az ETSC (European Transport Safety Council – Európai Közlekedésbiztonsági Tanács) elemezte a motoros baleseteket.

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS
A statisztika szerint 2006-ban legalább 6.200 motorkerékpáros és segédmotor-kerékpáros vesztette életét az Európai Unióban. 2006-ban a 39.200 haláleset közül az összes áldozat 16 százaléka motoros volt. Ez az arány igen magasnak mondható, hiszen motorkerékpáron megtett kilométer mindössze 2%.

Egymilliárd vezetett km-re jutó motorkerékpáros és segédmotorkerékpáros halálos áldozatok száma az EU tagállamaiban 2006-ban
1Md vezetett km-re jutó motorkerékpáros és segédmotorkerékpáros halálos áldozatok száma az EU tagállamaiban 2006-ban

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV
 

A motorkerékpáron utazók baleseti kockázata átlag feletti. Fő oka a passzív biztonsági eszközök hiánya, mint például biztonsági öv, légzsák, energia elnyelő zónák.

Európában egy motorkerékpáros halálozási kockázata átlagosan 18x!!! nagyobb, mint egy autósnak. A halálozási kockázat mértéke azonban országonként eltérő. Ebben a tekintetben legkisebb a kockázat Norvégia, Svájc, Dánia és Finnországban mérhető, míg átlag feletti a motorkerékpárosok halálozási kockázata a Közép- és Kelet-európai országokban.

a motorkerékpárosok és segédmotor-kerékpárosok halálozási kockázatának aránya a személygépkocsi vezetőkhöz képest, egymilliárd km járművezetésre vonatkoztatva
a motorkerékpárosok és segédmotor-kerékpárosok halálozási kockázatának aránya a személygépkocsi vezetőkhöz képest, egymilliárd km járművezetésre vonatkoztatva

Magyarországon 2001-ben 495 személyi sérüléses motorkerékpáros baleset történt, 2007-re ez a szám már 869-re nőtt. A növekedés mértéke 56,5 %-os. Tavaly 83 motorkerékpáros vesztette életét országunk közútjain, ami azt jelenti, hogy majdnem minden negyedik napon történt egy halálos kimenetelű motoros baleset.

A növekedés legfőbb oka a helytelen járművezetői magatartás. A motorkerékpározás elterjedése – különösen Budapesten, a főváros környékén és a nagyobb városokban összefügg a nagyvárosi közlekedés zsúfoltabbá válásával, s az átlagosan lassúbb haladási sebességgel. Sok a gyorsabb előrehaladás érdekében a sorozatos, szándékos, és sokszor igen durva szabálysértések elkövető motoros. A motorkerékpáros balesetek és tragédiák legfőbb oka a nagy sebesség. Az összes baleset 50%-a gyorshajtásra vezethető vissza. Második helyen az irányváltoztatás, haladás és kanyarodás szabályainak be nem tartása (kb. 18 %), míg harmadik helyen 11-12%-kal a szabálytalan előzés szerepel. Elgondolkodtató tény, hogy a motorkerékpáros balesetben meghalt, ill. megsérült személyek (vezető és utas) több mint 70 %-a nem töltötte be a 35.!!! életévét.

A 2001 és 2006 közötti statisztikák szerint míg a forgalomba helyezett motorkerékpárok száma 40%-al, addig a halálos balesetek száma 44%-al nőtt. Pedig a motorkerékpárok átlagéletkora csökkenő tendenciát mutat, bár az még így is 14,7 év volt tavaly.

Mivel a tények nem hazudnak érdemes mindezt átgondolni mielőtt útnak indulunk. Próbáljunk úgy közlekedni, hogy a jövő évi statisztika javuljon illetve a motorozás élvezet legyen és ne öngyilkosság!

Ehhez kívánunk nektek kellemes nyarat és széles utat!

A Tesztmotor.hu csapata

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending