Csatlakozz hozzánk

Hírek

Ismét Németh-bravúr: Balázs a tizedik

WSSP: Portimaóban Balu 10., Imi technikai K.O. – versenybeszámoló, évértékelővel!

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Forrás: Team Hungary Toth

Ambivalens érzésekkel fejezte be a 2011-es szezont a Team Hungary Toth. Összességében nagyon pozitív évet zártak, hiszen Németh Balázs a 15, míg Tóth Imre a 19. helyen végzett a bajnokságban. Viszont a zárófutam körül kialakult bonyodalmak és a nem várt technikai hiba végül elég keserédessé tették a finálét.

Szerencsére a logisztikai problémákon átlendülve vasárnap már kizárólag a versenyzésre koncentrálhatott a Supersport VB magyar csapata. A warm up-on is sejteni lehetett, hogy az időjárással nem lesz gond a dél-portugáliai Algarve versenypályán. Sőt, Németh Balázs eredményéből azt is sejteni lehetett, hogy valami nagy dolog van készülőben a Team Hungary Toth istállója táján.

A szombati időmérőn a 17. helyre kvalifikáló motoros ugyanis könnyedén melegítette be Honda CBR600RR típusú versenygépét a 13. helyre. A szezon korábbi futamain az állandó problémát a kvalifikáció okozta Balázsnak, aki jellemzően a mezőny hátsó fertályáról volt kénytelen elrajtolni. Ez a rossz széria az előző Magny Cours-i futamon megtörni látszott, hiszen a pontszerzéstől mindössze egyetlen helyre sikerült kvalifikálni a magát a motorosnak. A francia futamon azonban nem tudta kihasználni ennek előnyeit. A rajtnál jelentősen visszacsúszott és a 21. helyről kezdte meg hajráját, ami egészen az öt vébépontot jelentő 11. helyig repítette (lásd a link – a szerk.). Nem kevesebb sikernek könyvelték el tehát a magyar csapatnál a mostani 17. rajtkockát. Balu azt mondta, hogy kétszer nem hibázhat a rajtnál és ennek fényében bizony be is robbant a pontszerző helyre, amikor a piros lámpa elaludt.


Remek a hangulat a magyar csapat háza táján – nyilván ez is hozzájárult a szép eredményekhez

Az első körben már a 13-ként haladt át a célegyenesen. A második körben megelőzte Praia-t, aki valamit nagyon elszúrhatott a rajtnál, hiszen jelentősen visszacsúszott. A kilencedik körre utolérte az előtte haladó Foret-Ianuzzo-Quarmby-Tamburini négyest, akik mögé kemény támadóként állt be ötödiknek. Komoly csata folyt közöttük, sorrendjük körről-körre változott, miközben a kamera is rájuk szegeződött. A kvintettre aztán megérkezett Praia is, aki szintúgy beszállt a küzdelembe. Balázs hajmeresztő előzéseit több ízben mutatta a TV-közvetítés, melyekkel – rövid időre ugyan – de még a 8. helyre is feljött. A célegyenesben szemmel látható volt, hogy – a többiekkel ellentétben – a magyar istálló versenyzője alatt nem rakétaként funkcionál a motorja… Technikás pálya lévén azonban Balu tudta tartani a többiekkel az iramot, sőt komolyan bele is tudott szólni a küzdelembe. Bár a verseny felétől sorrendjük folyamatosan változott, az igazi izgalmak hat körrel a leintés előtt kezdődtek, amikor is Balu épp Foret-val küzdött.


Németh Balázs több alkalommal, látványos motorozással (felzárkózással) bizonyította tehetségét a szezon során

Végül Foret győzedelmeskedett, aki aztán simán előzte meg Ianuzzot. Közben a küzdelembe beszállt Praia is, aki Balut is és Ianuzzot is maga mögé parancsolta. A sorrend szinte kanyarról-kanyarra változott, majd egy előzést követően Balu külső ívre szorult, minek következtében visszaesett a boly végére, a 12. helyre. A következő körben aztán visszaelőzte Ianuzzot, viszont a korábbi manőver miatt kissé leszakadt a Foret-Leonov-Praia trióról. Ekkor a 11. helyen állt, de Foret hibázott, így visszacsúszott Balázs mögé. Balu a korábban említett erőhátrány miatt a célegyenes ráfordító utáni kigyorsításnál nem tudta megfogni Leonovot, aki mögött tényleg egy hajszállal, egész pontosan 2 századmásodperccel lemaradva a 10. helyen ért célba. Ezzel újabb hat VB-pontot gyűjtött, ám hiába előzte meg a versenyben Ianuzzot, összetettben nem sikerült leküzdenie 3 pontos hátrányát. Természetesen így sincs oka csüggedni, sőt!


“Balázs hajmeresztő előzéseit több ízben mutatta a TV-közvetítés”

Tóth Iminek nem alakult ilyen jól a napja. Mint az a futamhétvége első napján megírtakból ismeretes, komoly gonddal vágott neki a csapat az utolsó futamnak. A frissen tuningolt blokkok ugyanis nem érkeztek meg időben az istállóhoz, így Imi pénteken egy teljesen standard blokkal rótta a köröket… Mire megérkezett a hőn áhított technika, már vége volt az első időmérőnek is, ahol a 25. provizórikus helyet szerezte meg a pilóta. Nyilván már ez is rányomta bélyegét az elvárásokkal teli hétvégére, ahol Imi abszolút célja a pontszerzés volt, hogy összetett helyezését 18-ra javíthassa, ám ez elúszni látszott.

A sors iróniája, hogy végül az a blokk fosztotta meg a lehetőségtől, amire annyira várt. „A reggeli warm up-on érezhető volt, hogy valamivel gyengébb a technika, de én magamra fogtam az egészet, mert eléggé kizökkentett ez a szállítási hercehurca. Igaz, a csapatvezetés feladata megoldani az ilyen gondokat, de érthető okból nem tudok teljesen elhatárolódni ezektől. A futam előtt, mikor melegítettük a Hondám, hallottunk ugyan némi furcsa zajt, de akkor már nem lett volna idő komolyabb beavatkozásra, így azzal gurultam ki a rajtrácsra. Nem is kellett sokat várni, hogy beüssön a krach, még a felvezető körben hallottam egy csattanást és meg is állt alattam a motor. Még a futam alatt szétszedtük és kiderült, hogy a hengerfejszelep ment tönkre, ami ráadásul elég szép roncsolást végzett az egész blokkban. Iszonyú mérges vagyok az egész hétvége alakulása miatt. Egyetlen pont választott el az összetett 18. helytől, amit mindenáron meg akartam szerezni! – bosszankodott Imi.


A végeredmény tekintetében Balu 42 ponttal a 15, míg Imi 13 ponttal a 19. helyen végzett a világbajnokságon

„Az egyik szemem sír, a másik nevet, hiszen Balázs fantasztikus fináléval zárta az idei évet, míg Imi idei teljesítményéhez méltatlan volt ez a befejezés. Kár arról beszélnünk, hogy mi lett volna ha, de az emberben mégiscsak felmerül és bosszantja. Ha a FedEx időben szállít, már tegnap megállt volna a motor. Ezzel szemben viszont nagyon büszke vagyok Balázs teljesítményére, hiszen a szezon végére már fixen a középmezőny elején járt, értékes pontokat hozva ezzel magának és a csapatnak. A mai teljesítménye kimagaslóan jó volt és nagyon büszke voltam a csapatra, amikor percekig minket mutattak!” – nyilatkozta id.Tóth Imre csapatfőnök az idei utolsó futam után.


Hamarosan bővebben is beszámolunk a Tóth-csapat 2012-es terveiről, előtte azonban jöjjön az évértékelő
A versenyzők és a csapatvezető évértékelése

Németh Balázs „A csapat teljesítménye felülmúl minden előzetes elvárást. Szakmai berkekben mindenki elismerően nyilatkozik eredményeinkről. Nekem személy szerint a silverstonei futam sikerült a legjobban. A 21. rajtkockából indulva hetedikként értem célba. A negyedik körtől szinte minden körben gyorsabb voltam, mint a dobogós helyezettek valamelyike. A győztes Davies legjobb köridejétől 0,66 mp-el, a második helyezett Salométól mindössze 0,32 mp-el maradtam el. A verseny után sok elismerő vállveregetést kaptam. Ha nem büntetett volna a technika ördöge, Imolában megismételhettem volna ezt az eredményt. Nagyon sajnálom, hogy ismert okok (? – a szerk.) miatt nem lehettem ott Brnóban, mert ezt a pályát ismerem legjobban, és nagyon hiányoznak nekem és a csapatnak is összetettben azok a pontok, melyeket itt megszerezhettem volna.

Büszke vagyok az Assenben, Nürburgringen és az itt, Portimaóban elért 10. helyezésemre is! Úgy gondolom, hogy az idei évünk mindenkit meggyőzött, hogy csapatunk kiváló eredményekre képes. A 2011-es év nagyon jó alap a továbblépéshez. Egy ütőképes team kovácsolódott össze, melyben mindenki jól végzi saját feladatát. Nagyon jó a hangulat a boxban, kiváló kapcsolat alakult ki a csapattagok között. Ha a 2012-es szezon előtt megfelelő mennyiségű tesztlehetőséget kapunk, illetve hozzájutunk a alapvető versenyfelszerelésekhez, stabilan az első tízben lehetünk. Kis szerencsével dobogós helyezések is összejöhetnek. Én titokban erről álmodom!

Tóth Imi “Összegezve az évet, szerintem nagyon jók voltunk! Büszke vagyok Apura, hogy az anyagi nehézségek mellett ilyen jó csapatot hozott össze. A saját teljesítményemmel is elégedett vagyok, bár azt tudom, hogy több jó lehetőséget szalasztottam el a szezon alatt, amelyekkel még több pontot gyűjthettünk volna! Balázsnak gratulálok az elért helyezéséhez és remélem, hogy sikerül így együtt, ízig-vérig magyar csapatban folytatnunk jövőre is! Nagyon jól összeszoktunk, a hangulat felhőtlen a boxban és nem utolsó sorban, kiváló szakemberekkel dolgozunk! Ha jövőre meglesz a megfelelő anyagi háttér, akkor meglesz a megfelelő technika is és akkor ott a helyünk az első 10-ben!”

id. Tóth Imre “Összegezve az idei évet úgy gondolom, hogy kimagasló teljesítményt nyújtottunk a sokkal komolyabb büdzséből táplálkozó csapatok között. Egyetlen magyar istállóként szinte a legbiztosabb teljesítményt nyújtottuk, négy alkalommal kettős pontszerzésünk volt, és a legmagasabb volt a befejezett versenyeink száma. Hál’ Istennek keveset buktunk és technikai gondunk sem volt olyan sok. És nem utolsó sorban versenyzőink a 15. és 19. helyeket szerezték meg a Világranglistán. Jövőre szeretném ugyanebben a felállásban, ismét a Supersportban folytatni, de konkrétumokról majd csak később beszélhetek. Egy biztos, ha sikerül folytatnunk, akkor további izgalmakkal teli versenyt ígérhetünk a csapat és a motorsport rajongóinak és nem titkolt célunk elérni a dobogóig! Reméljük, összejön!”

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending