Csatlakozz hozzánk

Blog

Ariel, az elfeledett márka

Ariel – tradíció és extravagancia

Közzétéve

ekkor

MotoStar

A brit Ariel cég a motorkerékpárok történetében az elsők közé tartozik:
1898-ban gördült ki az első motorizált kerékpár a gyár műhelyéből.
A francia DeDion-Bouton motorokkal hajtott kerékpárok után 1902-ben jelentek meg az első modern – Kerry motorokkal épített – motorkerékpárok.
A húszas években az Ariel a Val Page tervezőmérnök által fejlesztett egyhengeresekkel foglalkozott.
Az igazi nagy dobást a Square Four túragép jelentette, amelyet egy kompakt négyhengeres motorral építettek.
Edward Turner négyzetalakban rendezte el a hengereket, s két forgattyústengellyel tervezte a motorjait. Az ötvenes években a 250 cm3-es Leaderekkel az Ariel ismét nagy – és megfontolt – lépést tett előre.
Ez a párhuzamos elrendezésű kéthengeres kétütemű motor komoly fejlődést jelentett a konkurencia konzervatív modelljeihez képest. A hatvanas években az értékesítés drámai mértéken visszaesett, s a takarékossági intézkedések sem voltak elegendők ahhoz, hogy megakadályozzák a márka kimúlását.

Modell: VH Red Hunter
Gyártási év: 1938
Teljesítmény: 28 LE
Lökettérfogat: 497 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

  • Ariel Red Hunter

    Az Ariel egyhengeres modelljei robosztus és nagy teljesítményű gép hírében álltak. Mind a 350, mind az 500 cm3-es változat kiválóan szerepelt az exportpiacokon (is). A háború után a Hunter modellsorozatot felfrissítették, de még mindig a Val Page által fejlesztett egyhengeres, felülszerepelt motort használták.

Modell: Square 4 MK II
Gyártási év: 1959
Teljesítmény: 42 LE
Lökettérfogat: 995 cm3
Motortípus: négyzetesen elhelyezett, négyhengeres, négyütemű

  • Ariel Square Four

    Az egyedülálló Square Four választ adott arra a kérdésre, hogy miként lehet egy négyhengeres motor ugyanakkora, mint az egyhengeresek. Az 1930-ban bemutatott 500 cm3-es négyhengeres motort nehézség nélkül fel lehetett szerelni az egyhengeres Arielek vázára. Az új négyhengeres vezérműtengelye már felülre került. A világháború után az 1000 cm3 változat újjászületett.

 

Modell: Square Four 1000
Gyártási év: 1956
Teljesítmény: 36 LE
Lökettérfogat: 995 cm3
Motortípus: négyzetesen elhelyezett, négyhengeres, négyütemű

  • Ariel Square Four/Stoye

    Az Ariel Square Four 1000 cm3-es, négyhengeres változata megfelelő teljesítménnyel rendelkezett oldalkocsi vontatásához. A 36-40 LE-s gép könnyedén vitte az egész családot, csomagokkal együtt.
    A képen látható Ariel Square a Stoye cég karcsú pótkocsiját szállítja, amelynek utasterét be lehet fedni.

Modell: Arrow
Gyártási év: 1961
Teljesítmény: 18 LE
Lökettérfogat: 247 cm3
Motortípus: kétütemű, kéthengeres

  • Ariel Super Sports Arrow

    A hatvanas években az Ariel beszüntette a négyüteműek gyártását, és saját fejlesztésű, sajtolt fémvázaira, modern kétütemű szériamotorokat épített. Az Arrow sportváltozata feltűnő színe miatt kapta a „Golden Arrow” elnevezést. Porlasztója nagyobb volt mint a standard változaté, egy kicsit laposabb sportkormány és a szériatartozékként szerepelt szélterelő nem csekélyt szerepet kaptak abban, hogy az arany változat elérte a 130 km/h sebességet.

Forrás: 1000 motorkerékpár

– Ismertebb motorkerékpár-márkák – Az Adler története
– Ismertebb motorkerékpár- márkák – Az Aermacchi története
– Ismertebb motorkerékpár-márkák – Az AJS története
– Ismertebb motorkerékpár-márkák – Az Aprilia – és az olasz versenyszellem

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending