Csatlakozz hozzánk
Fantic caballero

Blog

Az AJS, amit nem tudnak újraéleszteni

Az AJS története

Közzétéve

ekkor

GRINGO Kicsi
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Az angol Stevens Screw Company története 1897-ben egy négyütemű motor megépítésével kezdődött. A négy Stevens-testvér a megfelelő időben fejlesztette ki a megfelelő terméket. Az egyhengeres, vízhűtéses motort sok motorkerékpár-gyár rendelte meg, hogy beépítse saját járműveibe. Jack Stevens 1909-ben alapította meg az AJS céget, mivel az volt a szándéka, hogy komplett motorkerékpárokat építsen. Egy szolid, egyszerű, oldalvezérelt 300 cm3-es jármű lett az eredmény.

A Wolverhampton városában bejegyzett márka akkor vált népszerűvé, amikor 1919-ben a Tourist Trophy győztese lett. A húszas években aztán újabb nagyszerű győzelmek születtek.
Az AJS bővítette a közúti közlekedésre szolgáló motorkerékpárjainak választékát, majd a cég kiskocsikat, rádiókat és egyéb termékeket is gyártani kezdett, s végül felvásárolta a Matchless.
Az AJS motorokat innentől a Matchless londoni üzemében szerelték.
Nagy elismerést szerzett az AJS 500 cm3-es, négyhengeres V-motorral hajtott versenygépének bemutatásával, amelybe – már a világháború kitörése előtt – kompresszort építettek.
1956-tól kezdve a Norton is az Associated Motorcyclesnek (AMC-nek) nevezett csoportosuláshoz tartozott. Az AMC egyre-másra szüntette be az AJS márkanév alatt futó termékek gyártását,
míg 1967-ben az AJS hagyományos négyütemű gépei véglegesen kikoptak a piacról.
Az AJS felélesztésére utoljára a hatvanas évek végén történtek kísérletek.

 

Modell: 7R
Gyártási év: 1961
Teljesítmény: 41 LE
Lökettérfogat: 348 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

  • AJS 7R
    Az AJC 7R minden bizonnyal a legismertebb angol motorkerékpárok közé tartozik. A szép vonalú, 350 cm3-es versenygép nagyban hasonlít a Matchless G50-eséhez, bár ez utóbbi 500 cm3-es motorra épült. Egyik márka sem nyert világbajnokságot, de tehetséges magánzók által sokszor okoztak meglepetést a világháború utáni évek versenyszervezőinek. A magnéziumból készült motorház, az alumíniumból készült benzin- és olajtank lehetővé tette, hogy az „utánpótlás-versenygépnek” (boy-racer) nevezett motor lényegesen könnyebb legyen konkurenseinél. A felül elhelyezett lánchajtású vezérmű növelte a motor teljesítményét, s biztosította a stabil fordulatszámot.

 

Modell: 18
Gyártási év: 1961
Teljesítmény: 25 LE
Lökettérfogat: 497 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

  • AJS 18
    A háborút követő években készült egyhengeres, műszakilag a harmincas évek modelljeit követi. Az „optikai modernizáció”, a szilárd kétszálas alváz és az akkumulátorral segített gyújtás ellenére: ez a modell konzervatívnak nevezhető. 350 és 500 cm3-es változatban került piacra, túra és verseny változatban.

Modell: 33
Gyártási év: 1965
Teljesítmény: 55 LE
Lökettérfogat: 745 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű

  • AJS 33
    Miután a Norton-Villiers Konszern átvette a Matchlesst és az AJS-t, az egyes márkanevek gyakran olyan „hibrid” konstrukciókat jelöltek, amelyek a legkülönbözőbb gyártó cégek alkatrészeiből álltak össze. Így aztán az AJS 33-ba például egy ikerhengeres motort építettek, az alvázat és a tankot az AJS-20 ikerhengeres géptől kölcsönözték, míg a villa és a kerekek ismét csak a Norton raktárából érkeztek. A Matchless hasonló modelljét G 15-nek, a Nortonét N15-nek nevezték.

Modell: Double T Racer
Gyártási év: 1967
Teljesítmény: 32 LE
Lökettérfogat: 247 cm3
Motortípus: egyhengeres, kétütemű

  • AJS Double T Racer
    1967-ben a Norton-Villiers Konszern egy kétütemű szériához használta ismét az AJS márkanevet. A Villiers Starmarker 250 cm3-es, majd később 350 cm3-es egyhengeres kétüteműje egy kis sportgépet hajtott. A modellt Doble T Racer és Alamos Scrambler változatban kínálták a piacon. 1969-ben aztán a Starmaker és a Y4 fejlesztett változatai váltották fel a nagy hagyományokkal rendelkező AJS márkanév alatt megjelent utolsó motorkerékpárokat.

Forrás: 1000 motorkerékpár

– Ismertebb motorkerékpár-márkák – Az Adler története
– Ismertebb motorkerékpár- márkák – Az Aermacchi története

 

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Trending