Csatlakozz hozzánk

Hírek

Interjú: Tóth Imi Monza után

Tóth Imi SuperSport motoja nagyon gyenge. Többek közt erről mesél a Hondás versenyző.

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Forrás: MotoRace.hu
(2010.05.12.)

A Superbike világbajnokság monzai versenyhétvégéjét követően küldtük el kérdéseinket Tóth Iminek, aki ezúttal is készséggel válaszolt azokra és persze rengeteg érdekességgel is szolgált. Imi például részletesen elmondta, hogy min lehet, illetve úgymond min „kell” változtatni ahhoz, hogy egy utcai széria motorból egy világbajnoki színvonalú Supersport versenygép legyen. Habár nem akarjuk előre lelőni a „poénokat” azért annyit el kell még mondani, hogy Imi sajnos nem lesz ott Supersport vb következő versenyhelyszínén, Dél Afrikában. Hogy miért nem? Nos, a válaszért lejjebb tessék kutakodni.

Szia Imi! Olvastuk a monzai futamot követő nyilatkozatodat, vagyis, hogy sajnos továbbra is hiányzik jó néhány lóerő a motorodból. Ez azt jelenti, hogy nemigen sikerült az előző viadal óta tovább tuningolni a vasat?

Sziasztok! Nem, sajnos a gépem még mindig 113,8 lóerő! Annyiban haladtak előre a szerelőim, hogy kiderült, már biztosan az elektronikával van bajunk. Az olasz tuning cég és a Végh Jana féle blokkom is hajszál pontosan ugyanannyi lóerő és így más nem maradt, minthogy az elektronikával van valami. Tehát a blokkjaim erősek lennének, de most azon dolgoznak a Motec elektronika mérnökei, hogy megoldják a problémát, hiszen eddig akármerre állítottak semmiféle előrelépés nem történt.

Egyébként a Supersportban hogy működnek a dolgok? Gondolok itt arra, hogy egy futam, egy motorblokk, aztán kuka és jöhet az új, vagy netán meg van határozva, hogy mennyit kell kibírnia? Egyáltalán a szabályok min engednek változtatni? Például mi a különbség egy utcai és egy Supersport CBR között?

Nincs meghatározva hány blokkal lehet menni, itt az dönt, kinek mennyire van kihegyezve, mennyit bírjon, és mennyi pénze van cserélgetni a blokkokat. A miénk az egy közepesen jól „kihegyezett” blokk, amivel ha nincs gubanc, akkor 1000-1200 km-t lehet menni, vagyis majdnem három versenyt. Egyelőre az én gépem olyan erős, mint egy utcai, de a viccet félre téve az első versenyzőké kb.140 lóerő hátsó keréken. Súlyban kb. 30 kilót tudunk könnyíteni ezeken a motorokon. Az első futóműnek csak a belsejét lehet cserélni, a hátulja bármi lehet, (én Öhlinst használok), a fékek utcaiak, csak a betét és a tárcsa más (Braking), a kipufogó (Arrow) és az elektronika (Motec) is szabadon választható, a váznak standardnak kell lennie, ahogyan az idomnak is, persze lámpa nélkül. A dugónak homológnak kell lennie, a hengerfejtömítésnek meg van adva a pontos mérete, ahogyan a vezérműtengelynek is, a csapágyak pedig csak gyáriak lehetnek.

Említetted, hogy elképzelhető, miszerint elmarad a dél-afirikai verseny, amely egyébként a hétvégén kerülne megrendezésre. Végül is lesz futam? Ti mit tudtok? Ez ugyebár azért különösen fontos, mivel megjegyezted, hogy ott sem tudnátok még erősebb géppel pályára gurulni.

Futam végül lesz, de mi nem leszünk ott, mert ezzel a motorral nem láttuk értelmét. Sokkal többre vagyok képes és a motor is. Ha elmentünk volna, akkor csak találgatnánk megint és talán megcsinálnák- talán nem, miközben a blokk meg csak kopik, eredmény meg nincs. Apuval és a szponzorainkkal úgy döntöttünk, hogy Afrikát kihagyjuk és a motor addig lesz a szerelőknél fékpadon, amíg rá nem jönnek, hogy mi okozza ezt a 25-30 lóerőnyi veszteséget az elektronikában. Sajnos csak a fékpadon való tesztelés hozhatja ki a problémát ilyen rövid időn belül.

Mellesleg a monzai aszfaltcsík bejött neked? Korábban említetted, hogy kimondottan szereted a gyors pályákat, szóval gondolom igen. Nehéz volt a beállításokat megtalálni? Ezt azért kérdezem, mert ugye lényegében hosszú egyenesekből és tempós kanyarokból áll a pálya, mégis van három lassabb sikán is rajta. Kell ilyenkor kompromisszumokat kötni?

Nagyon tetszett a pálya. Kellett kompromisszumokat kötni, mivel kemény fotómű kell a gyors kanyarokra, ami a sikánokban nem a legjobb, de sikerült már az első nap beállítanunk, úgyhogy tetszett az egész. Vízen most mentem először négyütemű motorral és egyből gyors tudtam lenni a lassú géppel is. Végig 5 – 7. helyen álltam, míg fel nem száradt a pálya. Ebből is látszik, hogy ha végre rendbe hozzuk az erőhiányunkat semmi gond nem lesz az elsők között harcolni.

Kyalami után leghamarabb május végén, az Egyesült Államokban lesz futam. A két viadal között milyen változtatásokat terveztek a motoron. A Miller Motorsport Parkban már erősebb lehet a gép?

Utolsó esélyt kapták a szerelők és a mérnökök, úgyhogy mindenféleképpen erős motorral fogunk rajthoz állni a következő futamon, ami nekünk az amerikai lesz. Addig, amíg nem lesz erős a gép, egyfolytában a fékpadon tesztelik Olaszországban.

Versenyek között van/lenne lehetőséged tesztelni? Hogy vannak a Supersportban a tesztkorlátozások?

Lehet motorozni bármikor, csak a verseny előtt egy héttel nem lehet tesztelni ugyan azon a pályán ahol a következő verseny lenne.

Terveztek idén Team Tóth nyílt napot, akárcsak tavaly? Ha igen, akkor mikor és hol?

Egyelőre nincs tervben, de ha lesz, akkor biztosan csak az év végén.

Szeretnétek visszatérni jövőre a MotoGP-be, vagy most már a széria motorok világbajnoki sorozata a fő irányvonal?

Még elég messze van az év vége. Most teljes erőnkkel a Supersport világbajnokságra koncentrálunk, ezért sem tudok semmit mondani ezzel kapcsolatban.

MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending