Tesztek

Interjú: id. Tóth Imre

A MotoGPHírek telefonon kereste fel a Team Tóth csapatnfőnökét, hogy meséljen a múltról, jelenről és jövőről.
Euromotor2
MotoStar

A MotoGPHírek telefonon kereste fel a Team Tóth csapatnfőnökét, hogy meséljen a múltról, jelenről és jövőről.

Mivel az elmúlt hetekben igen nagy beszédtéma volt a MotoGP magyar rajongói között a Team Tóth sorsa, ezért úgy döntöttünk, hogy ez ügyben telefonon próbáljuk meg utolérni a lehető legalkalmasabb személyt, aki nem más, mint maga a csapatfőnök, Id. Tóth Imre. A csapatvezető is tisztában volt vele, hogy bizonyára rengeteg kérdés merül föl a szurkolók háza táján a Team Tóthot illetően, ezért mintegy válaszként a következőket nyilatkozta oldalunknak.

„Elméletileg jövő héten vasárnap tudjuk majd meg, hogy rajta leszünk-e a Moto2-es nevezési listán. Elsőre felvettek minket, másodszorra Estorilban nem, de lesz még egy konferencia Valenciában szombaton, valamint az utolsó januárban. Jó lenne, ha jövő héten kiderülne, vagyis megkapnánk, mert ha tovább húzódik januárig a dolog, akkor nem érdemes megvenni a Moto2-es vázat sem, hiszen az egész egy lutri. A gyártókat illetően egyébként a Suter Technology-val egyeztünk meg, így ők szállítják majd nekünk a vázat, ha indulunk 2010-ben.”


A Team Tóth ért el szép sikereket az évben

“A nevezést egyébként a csapatok értelemszerűen lényegében aszerint kapják meg, hogy ki ment idén a 250-ben és ki nem. Tehát először azok az alakulatok kerülnek fel a listára, akik idén is szerepeltek, aztán jöhetnek csak az új csapatok. Korábban azt lehetett hallani, hogy Pasini Lüthi második számú motorjával megy, ami azt kell mondanom, hogy nem igaz, hiszen Mattia gépe az elsőtől az utolsó csavarig az a motor, amit mi fizettünk ki a gyárnak. Mellesleg Lüthi csapatában a főszponzor milyen apropóból engedélyezte volna, hogy Pasini megkapja a második számú motort. Pasininek most is ugyanaz a motorja van, amivel eddig is ment. Egyelőre sajnos többet nem mondhatok az ő ügyét illetően, majd esetleg Valencia után. A csapathoz visszatérve, mindenképpen el kell mondanom, hogy számomra elég érdekes, hogy jövőre lesz a Balatonring, de nem lesz Team Toth? Hogy lehet az, hogy lesz magyar pálya, magyar csapat pedig nem?”


Mattia Pasini

“Eddig volt magyar csapat, ring viszont nem, jelen állás szerint most pedig magyar alakulat nem lesz, mindez azért, mert Mattia Pasinit „kirúgtam”? Hozzá kell tenni, hogy ez nem igaz, mert ezt csak mások állítják, a valóságban ez az egész úgy történt, hogy megkértek engem, engedjem el őt. Úgy hiszem, a kettő között óriási különbség van. Én megtehettem volna, mint csapat, hogy nem engedem rajhoz állni, ugyanis több pontban is megszegte a szerződést, amit korábban aláírtunk. Itt nem Pasiniről van elsősorban szó, hanem a menedzseréről. Engem megkértek Portugáliában, hogy engedjem el Pasinit, én ezt meg is tettem, azonban arra egyáltalán nem számítottam, hogy ezért cserébe így viselkednek majd velünk. Tehát félre ne értse senki, itt nem Mattia a hunyó, hanem egy menedzser és az Aprilia.”

“Tulajdonképpen, ha nagyon hasonlítgatni akarok, akkor azt is mondhatnám, hogy ez az egész minket illetően olyan, mint most a Danubius Rádió helyzete. Az Aprilia igazgatója például kijelentette, hogy csinál egy csapatot a Moto2-ben, azt viszont még nem tudni, hogy honnan szerez szponzorokat és egyebek, de azért az ő nevezésüket elfogadják. Most akkor ez úgy van, hogy aki nyolc éve itt van, akkor azt elutasítják, aki pedig újonnan jön, azt elfogadják egyből, mert ő ilyen meg olyan igazgató? Vagy ott van például a Fontana Racing. Már csak Corsival mennek, mert a másik versenyzőt nem tudták tovább szponzorálni, tehát azért pénzhiányuk van, mégis ott vannak a nevezési listán. Akkor kérdezem én, hogy őket miért fogadták el. Mert olaszok? De mondok másik példát is: A MotoGP-ben ha leszerződik egy csapat, akkor annak végig is kell csinálnia az adott évet. A Team Tóth ezt meg is tette és teszi is. A Gibernau csapat abbahagyta a szezon felénél mégis jövőre ott lesznek. Akkor ez hogy lehet? Nem csinálja ezt az évet, mert anyagilag nem bírja, a következő szezonra meg felveszik. Elég érdekes.”


“A Balatonring az én ötletem is volt”

“Véleményem szerint Gibernau elég nagy sztár Spanyolországban, ehhez képest, ha úgy nézzük, akkor a csapata lejáratta őt. Most akkor mi is lejárattuk Pasinit? Van ugyanis olyan, aki ezt állítja. Sajnos egyelőre még nem minden információ publikus, de persze azért annak is el fog jönni az ideje, amikor az lesz. Mindenesetre elég furcsa lenne, ha nem lenne Team Toth, mivel azt gondolom, hogy az elmúlt nyolc év során azért elértünk egy s mást, illetve rengeteget dolgoztunk. Ezen felül azért megjegyezném, hogy a Balatonring az én ötletem is volt. Nem egyszer tárgyaltam a Sedesa elnökével és még sorolhatnám. Most pedig nemhogy a pályában nem vagyok benne, de még azt sem engedik, hogy induljunk jövőre. Semmit nem tudnak indoknak mondani, csak azt, hogy Pasinit kirúgtam, ami mellesleg nem is igaz, de ezt már korábban elmondtam.”


ifj. Tóth Imre

“Ezen felül talán még annyi, hogy nem fizettem ki az Apriliát. Legalábbis ők ezt állítják. Addig becsülettel ki lettek fizetve, ameddig használtuk őket, de tovább nem. Pasini motorja ki van fizetve a teljes évre, viszont Imi gépe, csak addig, amíg azzal ment. Ők azt hajtogatják, hogy a Tóth Imre motorja nincs kifizetve. Kérdezem én, hogy hová fizessek, ha nem is használta/használja. A szurkolók is sokszor megkérdezik, hogy miért jártatom a számat, ha nem fizettem. Nos, azért jártatom a szám, mert én béreltem valamit, és nem azt kaptam, amiért fizettem. Én ezért többször is szóltam, de ezt ők nem vették jónéven, mert úgy voltak vele, hogy fizessen a Team Tóth és kész. Na most ez nem egészen így van, mivel én nem azért vettem két RSA-t, hogy az én gyerekem ne kapja meg ennek ellenére sem.  Mindig csak más magyarnak járjon az RSA.”


“Imi a 2001-es géppel ugyanannyit megy, mint a “gyári” motorral”

“Én ezen kicsit besokalltam és megfogadtam magamban, ha kell, akkor összeveszünk az Apriliával. Össze is vesztünk velük, és ha kell, akkor nem fogunk menni jövőre és kész. Úgy vagyok vele, hogy engem nem fog hülyének nézni egy Aprilia gyár. Szerintem senki más nem fizetne olyanért, amit meg sem kap, illetve ha nem azt kapja, amiért fizet. Imi most egy 2001-es géppel megy ugyanannyit, mint a „gyári” motorral, sőt Malajziában nagy valószínűséggel pontszerző is lett volna, ha blokkban nem törik el az a bizonyos csavar. Emellett viszont 24km/h-val kevesebbet megy a motorja, mint a többieké. A lényeg viszont, hogy limitet lehet vele futni, hiszen a futómű terén például egészen jó tulajdonságai vannak.”

“Ha tehát jövő héten szombaton nem kerülünk fel a nevezési listára, akkor fogok pár lépést tenni, mindenestre még mindig lesz egy esélyünk január elején. Jobb lenne viszont most pontot tenni a dolgok végére mivel különben nem tudjuk megrendelni a vázat, kifizetni meg pláne nem, mivel ez esetben nem tudni, hogy mi lesz januárban. Azonban a Moto2 tényleg lényegesen olcsóbb lesz, mint a mostani géposztály. Úgy körülbelül azt mondám, hogy a negyede a jelenlegi költségeknek. Egyébként nyitottak vagyunk a kétversenyzős felállásra is, de az sem baj, ha csak az Imit tudjuk indítani. Mindent összegezve csak azt tudom mondani, hogy nagyon sok a furcsaság, én is várom a fejleményeket és bízom benne, hogy az illetékes személyek józanul tudnak majd gondolkodni.”


Apa és fia

“Ha nem segítettem volna többek között a Balatonringben és sok másban, akkor azt mondanám, hogy nem szólok egy szót sem, mert nem ismer minket senki sem. Viszont ez nem így van. Rengeteg úgymond kulisszatitok van, amik elég furcsák és egyben érdekesek is, de sajnos ezeket bizonyos okoknál fogva nem minden esetben lehet felfedni. Ilyen például az is, hogy írják nekem, hogy ennyi eszem van, hogy aláírtam a szerződést az Apriliával? Most erre nem tudok mit mondani, hiszen ha az ember aláírja a kontraktust, akkor kap motort, ha pedig nem, akkor nem. Kész. Miért nem megyek bíróságra? Mert ott kezdődik, hogy 30.000 euró a bíróság Svájcban, ami benne van a szerződésben. Egy gyár ezt megteheti, mert több milliárdja van, de a Team Toth sajnos nem.  Portugáliában például az Aprilia azt ígérte, hogy Imi mehet a Pasini motorjával. Ehhez képest mit csináltak? Elvették mind a két gépet.”

Comments

comments