A Honda a héten tartotta Barcelonában az Integra elnevezésű, soros kéthengeres, duplakuplungos maxirobogójának menetpróbáját. A 700-as újdonság technikai finomságait már a modell megjelenése előtt bemutattuk, most pedig lássuk, miként prezentálták az aranyszárnyasok új reménységüket.
A Honda új, alacsony fogyasztású, 700 köbcentiméteres blokkot fejlesztett ki a középkategóriás motorkerékpárokhoz, amelyet három modellben is használ: egyrészt a forradalmi Integra robogóban, másrészt egy naked (NC700S) és egy túraendúrós (NC700X) modellváltozatban – utóbbi kettő már “motorkerékpárosabb” felépítésű bringa. Ezzel a blokkal egy időben a vállalat egy második generációs (a VFR1200F-é volt az első), duplakuplungos váltót is megalkotott.
Az új erőforrást alacsony és közepes fordulatszámon egyaránt nyomatékosnak ígérik, mindezt igen takarékos és környezetbarát jellem mellett. Az említett duplakuplungos váltómű röviden a DCT nevet kapta (Dual Clutch Transmission) és kizárólag ezzel felszerelve lesz kapható az Integra.
A vízhűtéses sorkettes az Európában népszerű középkategóriához (500–750 cm³) tartozik. A motor pénztárcabarát fogyasztását alátámasztja a 27km/l-es (gyári) érték,ami a középosztályban jelenleg a legjobbnak számít – és megközelítőleg 40 százalékos javulást jelent ugyanennek a kategóriának a többi sportmodelljéhez képest (Honda kalkuláció).
Az új Yamaha Tmax-nak kemény konkurenciája lehet az Integra
A könnyű, kompakt DCT a gyártó szerint zökkenőmentes, közvetlenül érzékelhető és tökéletesen hatékony erőátvitelt jelent, ezen kívül a manuális váltást is lehetővé teszi. Az új modell megjelenése a 2010-es EICMA-n (milánói motorkiállításon) bemutatott New Mid Concept robogón alapul.
A Honda ezt az új motorblokkot egy olyan “új irányelven alapuló motorkerékpár-család számára” fejlesztette ki, mely a középkategóriás motorok között egyedülállóan takarékos, ugyanakkor kellemes nyomatékot biztosít (normál tartományban) a túrázáshoz és a városi közlekedéshez egyaránt (az alábbi hivatalos videó ezt igyekszik demonstrálni).