Csatlakozz hozzánk

Hírek

Íme az új Yamahák, köztük az MT-10 – videókkal

Bemutatták Milánóban a jövő évi Yamaha újdonságokat, melyek között egy R1-blokkos bombameglepetést is prezentáltak, az R3 blokkos és az MT-09 erőforrással szerelt nóvumokon túl

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Az MT-10-et ügyesen tartotta titokban a Yamaha, nagy meglepetést okozott a hangvillások naked kínálatának új zászlóshajója. Nem csak a blokk, hanem a váz és a futómű is az új generációs R1-esből származik, így el tudjuk képzelni, mire képes Japán legsötétebb oldala…

Akárcsak korábban az FZ1, az új MT-10 is R1 alapokra épült, tehát bigbang blokkosként jól illeszkedik az MT-filozófiába

A CP4 nevű elfokolt főtengelyű R1-blokk 164 lóerőt teljesít a meztelen változatban, amely háromfokozatú kipörgésgátlót, csúszókuplungot és rajtprogramot is kapott. Mindezek az információkat teljesen LED-es kijelzőn keresztül ellenőrizhetjük. A dizájn elég bátor lett, leginkább az MT-09 Tracer (teszt) szögletes vonalaira emlékeztet, amely ugyanolyan látványos, mint amilyen megosztó.

Az MT-03 már nem az az MT-03, ami az emlékezetünkben él: 660 köbcenti (XT blokk) helyett maradt 321, viszont még egy henger nőtt a másik mellé. Persze, nem erről van szó, hanem az YZF-R3 sport(os)motor (premier teszt) blokkját kapta meg – és vázát, és futóművét, és fékét, és műszerfalát, és…

MT-03: logikus lépés volt az R3 nakedesítése – a kérdés már csak az ár

A pörgős kis sorkettes köré tehát most divatos MT-karosszériát építettek – az ízléses dizájn például LED-es nappali világítást is kapott, de a zárófény is fénydiódás.

Az új MT-03 kisebb, de kéthengeres lett – balra az új, jobbra a korábbi névrokon

A modell sikerét illetően a kulcskérdés az árképzés, ami a legutóbbi modellek esetében nem sikerült kedvezőre: az MT-125 másfél, míg az R3 kétmillió forintba kerül.

A Yamaha puskaporos hordójában maradt még annyi anyag, hogy a korábban bemutatott, MT-07-re épülő XRS700 koncepciót átültesse a nagy testvérre, megszületett hát az XSR900, az MT-09-ből. A “neo-retro” stílusú motor (ők hívják így) egyszerre kínálja a modern technikát a klasszikus életérzéssel.

XRS900: az MT-09-ből épített retró gépben Roland Sands és Kenny Roberts keze is benne van

A – méltán népszerű – technikai alapok nyilván változatlanok, a küllem kialakításában pedig a világhírű, és a Yamahával szorosan együttműködő Roland Sands Design működött közre. A fényezés pedig a Yamaha GP legendája, Kenny Roberts tiszteletére lett KR-replika – meg mert nagyon látványos, a mai napig.

Izgalmas koprodukció, itt is az ár dönti majd el, hányan teszik le a voksukat a net-retro mellett.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending