Csatlakozz hozzánk

Blog

Ilyen volt 2013: a szezon kedvencei

Visszatekintő 2013-ra: íme a számunkra legkedvesebb tesztmotorok, túrák, események, pillanatok, képek az elmúlt szezonból – és ebben a blogban Ti is szerepeltek! (videókkal)

Közzétéve

ekkor

tesztmotor hu 2013
Euromotor3

Szöveg: Benkő Zsolt, Kovács Tamás, Szikora Dominika
Képek: a szerzők, Kovács Norbert, Nagy Norbert, Borbás Bálint, Gémesi Balázs, Zsíros István

Mindenki a ruhájához illő gépen – hármunk 2013-as kedvencei következnek

> A legjobb tesztmotor

BenZso: A BMW HP4, bár csak utcán próbáltam, de ez egy igazi szörnyeteg, amitől tartani kell, bármennyire is tele van rakva mindenféle vezetéskönnyítő elektronikával….

HP4, egykerék, imádom!

KT: Megint az első kérdés a legnehezebb. Ha egyet ér választani, akkor aszerint tudok dönteni, hogy saját pénzen melyiket lízingelném… Azt hiszem, az együtt töltött élmények fényében (lásd eggyel lentebb) a Kawasaki Z800 lenne az, amely ugyan nem a legjobb ár/érték arányú vas az idei felhozatalból, viszont a formája még akkorra is über pengének számítana, mire kifizetném a részleteket…

A Z800-as tesztmotort idén több alkalommal is elkértük…

Domino: Idén is elég nehéz a választás, a Yamaha FJR1300, a Honda CRF250M nagy kedvenceim voltak, de mégis a legkisebb csodabogarat emelném ki, a Honda MSX-ét. Nem tud semmi különöset, semmi újat, mégis a legszerethetőbb gépként maradt meg az emlékeimben.

Haverok, buli, Honda: az MSX nem egy átlag (teszt)motor. Amilyen kicsi, olyan nagy feltűnést keltett

A legjobb 2013-as tesztmotorokat Ti is megválaszthatjátok Az év tesztmotorja szavazáson – amivel ráadásul 2014-es TesztMotor Tréning részvételt nyerhettek a KakucsRingre!

> A legjobb motoros élmény

BenZso: A Yamaha MT09-re élmény volt mindig ráülni. A gusztustalanul erős gázreakciói, az állandó egykerekezés és a hihetetlenül jó fordulékonyság mindig mosolyt csalt a képemre…

Az MT-09-cel könnyen ment az egykerék…

KT: A legjobb élményem az idei gyorsulási sportolásomhoz kapcsolódik, méghozzá úgy revansot venni az augusztusi Kunmadáron CT-n a Z800-zal, hogy júliusban 15 ezreddel vert meg a Z750-nel a Public954-ben (a lentebbi videón már az elveszített döntőt látjátok). Az igazi élmény mégis az amatőr versenyzés volt, úgy egyáltalán – de jó volt a születésnapomon dobogón állni is.

De említhetnék sokkal szimplább példát is a szezonból, hiszen a nyáresti, naplementés, repcsilesős ferihegyi BMW filmforgatás is emlékezetes maradt, már csak azért is, mert videó lett belőle – a spontán bulik a legjobbak! (itt még nem a végleges verziót, hanem a zene nélkülit láthatjátok, mert ez szerintem sokkal jobb lett) 😉

Domino: Az összes motokrossz verseny egy élmény:) Kicsiny mezőny, „magyaros” körülmények ide vagy oda, én imádom ezt a sportágat, a futamok hangulatát; a porral keveredett tomboló nyarat, a kétütem illatát még ilyenkor, télen is az orromban érzem… Bár ez a videó 2012-es, de a fíling ugyanaz, erről van szó:

> A legjobb motoros esemény

BenZso: A Honda CB1100 és a CB500X spanyolországi menetpróbája egyformán profi esemény volt. Ezekért a külföldi menetpróbákért szeretem ezt a munkát ennyire. Ott nincs más dolgunk, mint a motorozásra és az adott motorra koncentrálni, így sokkal jobban rá lehet hangolódni egy új motor tesztjére. Itthon a napi teendők mellett már sokkal nehezebb a munka…

KT: Nem nehéz egyetértenem BenZsóval – a külföldi menetpróbák a legjobb bulik ebben a szakmában. Idén három modellt is próbálhattam ilyen fényűző formában, a Honda CBR500R és CB500F-et Barcelona, míg a Yamaha X-Max 400-ast Milánó környékén.

Bár a februári hondás teszten rosszabb idő volt (a jelszó mégis “no snow!”), mint hazánkban napjainkban (ami miatt a magyar delegáció minden tagja legalább egyszer megcsúszott “aztaqrv@”-módra), májusban Milánóban viszont tökéletes volt. Mi magyarok mégis eltévedtünk, de nem bántuk, mert – egészen véletlenül, civilben – Valentino Rossi főnöke a Yamahánál, a környéken lakó Marco Riva igazított útba minket 🙂

Domino: Minden verseny, motoros találkozó, összejövetel élményszámba megy, amin a – számomra mindig túlságosan rövid – szezon alatt részt tudunk venni. A kunmadarasi fesztiválok közül különösen az augusztusi sikerült jól, mikor tényleg komplett fesztiválhangulatot kanyarintottunk a Drag Aréna aszfaltjára. Itt KT kolléga döntője a Közönség kategóriából:

> A legjobb pályázás

BenZso: A kakucsi TesztMotor Tréningek. Nem is tudom, hány motorral mentem idén a Ringen, itt éppen azt láthatjátok, ahogy a BMW közepes túragépével, az F800GT-vel körözök. Röhögtök, de meglepődnétek, hogy milyen precízen kanyarodik! Engem is meglepett, teljesen jó volt erre a csíkra 🙂

KT: Én sajnos, ha akarnám, meg tudnám számolni, hány motorral mentem idén a Kringen. Sokkal kevesebbet köröztem az “ideálisnál”, de azért gyűjtöttem pár élményt. Többek között az alább is látható Honda CRF250M-mel, ami pont passzolt Kakucsra, és amivel felidéztem az egykori “zárás utáni ringezések” hangulatát (azért lett kissé sötét az onboard az “ideálisnál”).

Ja, és azt is meg szeretném említeni, hogy idén sikerült 2.03-at mennem  a Hungaroringen – a baj csak az, hogy nem magamtól, hiszen Bitti mögött ültem… 🙂 Illetve mondjuk úgy, hogy próbáltam a motoron maradni, és küzdöttem az életemért az utaskapaszkodó nélküli(!) ZX-10-esen, mint mindenki más, akit vitt aznap! 🙂 Ez volt az extrém sport, nem a gördeszka!

Domino: Bár csak nézőként voltam jelen, de még így is emlékezetes marad Bitti utasmotoroztatása a Hungaroringen… Lett volna alkalmam felülni Sándor mögé, de bevallom „férfiasan”, látva a többiek arckifejezését, inamba szállt a bátorság 🙂

Amikor a csík húzza a repülőt, azaz a versenyző tartja az esernyőt 🙂

> A legjobb túra

BenZso: Yamaha MT09 és Triumph Street Triple teszt Dobogókő felé: bár ez egy rövid, de élménydús túra volt a két csupasz motor és bizonyos Henry “Handsome” Taylor társaságában 🙂

Ilyen gépekkel csakis élvezetes lehet a sportos túrázás, azaz az egyenesek szigorú kerülése…

KT: Idén sajnos a “nagypályázásaim” mellé a nagy külföldi túrák is elmaradtak, de azért volt pár km-dús gurulás, pl. több alkalommal Kunmadárra vagy Szegedre. Ha ki kellene emelni egy napot, a Kawasaki Versys 650-es tökéletes motor volt megkerülni a Balatont, az Open Road Fest vasárnapja pedig tökéletes időpont – és az idő is tökéletes volt! Több ilyen tökély-napot szeretnék, Pestre érve a rekord-árvíztől eltekintve…

Az egyik legjobb kép a tókerülő túráról, nem a Kawa szépsége miatt 🙂

Domino: A Pilis környéki szezonvégi csavargásra, a TesztMotor Túrára idén is „megrendeltük” a jó időt, és ismét egy remek kis csapat gyűlt össze, így az egyik legjobb hangulatú gurulásként emlékszem erre…

Az idei TesztMotor Túra csoportképe. A GSX-R nem velünk jött, mégis minden állomásunkon ott volt 🙂

> A legjobb sportoló

BenZso: Sebestyén Peti. Mindig csodálkozom, hogy valaki hogy tudja előteremteni ezeken a külföldi sorozatokon induláshoz szükséges összeget. Ez Petiéknek mindig egy ilyen művészien kivitelezett, utolsó pillanatban megoldódó kérdés, de a motorozás szeretete valahogy mindig megoldja a dolgot.

A másik legjobb Bitti, aki idén már menedzsereként is segíti Petit. A harmadik Bódis Ricsi, akinek a stílusától és gyorsaságától egy kakucsi edzésen esett le az állam (onboard videó lentebb!). Az, hogy az EJC-ben egyik fiatalunk sem tudott diadalmaskodni, semmit nem von le az érdemükből. Hajrá Peti és Ricsi! Nekem ők hárman voltak idén a legjobbak…

Petiről egyik kakucsi edzésén lőttük ezt a képet: CBR125-össel gyúrt a CBR500-as futamokra

KT: Megint csak egyet kell értenem BenZsóval, mert egy másik kakucsi bámészkodásom alkalmával öröm és élvezet volt nézni, ahogy Peti és Ricsi edzés címszóval kergetik egymást és centikre fordulnak a másik mellett – különböző stílusban. A fiatalság rendesen “megcsinálta a kedvemet” a pályázáshoz, olyannyira, hogy még a helyszínen meg kívántam vásárolni SP motorját – nem sikerült.

És én is meg szeretném említeni Bitter Sándort, Az év visszatérőjét, ahogy a MAMS mondta (és díjazta) tavaly év végén. Igazuk volt, hiszen mostani Macau GP-s szereplésével tényleg komoly mélységekből kapaszkodott vissza utcai menőnk – én már csak tudom, mert 2012 tavaszán szakdolgozatot is írtam róla, pont amikor a gödör mélyén volt. Nincs még egy ilyen elszántságú versenyző Magyarországon, de a világon se sok.

Bittivel az évzáró vacsora után a Sunny Dinerben

Domino: Az idei Motocross of Nations-ön hazánkat képviselő mindhárom srác maximális elismerést érdemel: Szvoboda Bence, Németh Kornél és Firtosvári Gábor méltó módon képviseltek minket, nekik köszönhetően hosszú évek után végre ismét beszédtéma lett a magyar MX.

MX of Nations, Team Hungary – bár a top20-ba kerülés nem jött össze, mégis büszkék lehetünk rájuk!

> A legjobb tartóscucc

BenZso: A Nolan N44 sisakom az idén a legtöbbet használt bukóm, főleg az N-Com B1 kihangosító miatt, amely nagyon megkönnyíti a mindennapokban a közlekedést, amióta a mobiltelefont föltalálták… Végre nem kell percenként levennem a sisakot, ha csörög a telefon és még zenét/rádiót is hallgathatok benne, ha ahhoz van kedvem… Ja és a VR46-os Dainese kabátom, imádom…

Nolan N44, természetesen hasznosan rikító TesztMotor sárgában

KT: A kedvenc 2013-as tartósteszt felszerelésem az lett, amelyikre a leginkább “rá voltam szorulva”, nevezetesen a Scorpion EXO-750 bukóm. A feltűnő “TesztMotor-sárga” fényezés és a tükrös plexi egyaránt vonzza a tekintetet, ami határozottan használ a fővárosi forgalomban. Tényleg érezhető a különbség az előző fekete sisakomhoz képest, és persze nem csak ezen a téren: prémium kupak…imádom…

Scorpion EXO-750 tükrös plexivel, ahogy kell

Domino: A szerkesztőség férfi részlege agyon dicsérte, így aztán én is kipróbáltam a Mugen Race kevlár farmerét, természetesen az új, női szabású kivitelben – és azt kell mondjam, nekem is bejött. Nagy melegben, vagy egy rövid városi robogózáshoz ideális viselet.

> A legjobb kép

BenZso:
A Honda CB1100 premier teszt kezdőképe, a BenJoeBar Team – Fullgáz Eddie után szabadon! 🙂

BenZso túl sok Joe Bar-t olvasott anno…

KT: A Suzuki GSR750 teszt egyik képe, amit az őszi Népligetben a tesóm fotózott – a szuper színek és a mattfekete streetfighter kontrasztja:

Az eredeti képalá az volt, hogy: Idomok nélküli GSX-R? Nem, de a fíling olyan…

Domino: Egy igazi hangulatkép az esőben ázó „álomduónkról”, Gémesi Balázs – magyar Rossi-hasonmás – jóvoltából:

FZ800 a júniusi kunmadarasi esőben, a döntők előtt

+1, a fentebb említett balatoni túráról – a helyszín természetesen a helyi vagányok találkozóhelye, a kőröshegyi völgyhíd:

> Így mentek Ti

Ráadásként jöjjön pár felvétel Rólatok, akik miatt mi is azt csinálhatjuk, amit szeretünk. Sokat hangoztatott kakucsi TesztMotor Tréningeink visszatérő vendégei elég vállalhatóan mennek a CBR-ekkel: íme a felvidéki Krivocenko Dániel és Sarkadi Péter a nyugati végekről! 😉

Saresz lassan az instruktorokat is lenyomja 🙂

Az egyik Tréningen a szintén EJC-menő Bódis Ricskóra is tettünk egy kamerát meg némi telemetriát – érdemes megnézni 🙂

Ezek pedig újra mi vagyunk 🙂 Sikeres, boldog 2014-et még egyszer mindenkinek! 😉

Tartsatok velünk 2014-ben is!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending