Csatlakozz hozzánk

Hírek

Ilyen egy olasz hatszázas: MV Agusta F3

Az F4-eshez hasonlóan gyönyőrű lett a háromhengeres 675-ös!

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Az MV Agusta F4-et már párszor megválasztották a világ legszebb motorjának, egyes változatai múzeumok és megszállott gyűjtők féltett kincsei. Ahogy a hivatalos bemutató előtt közzétett gyári fotókon láthatjuk, az új F3-mas nagyon hasonlít a díjnyertes nagytesóra, ami igen jól hangzik. Ahogy az is, hogy a háromhengeres 675-ös valószínűleg az F4-esnél is jobban használható majd az utcán.

Újabb olasz dívával lesznek gazdagabbak a jövő évi motor katalógusok, méghozzá a gyártó számára egy új fejezeten belül, hiszen a hatszázasok között készül lecsapni a vadiúj MV Agusta F3-mas. Egészen pontosan nem is szólhat bele a japán hatszázas sportmotorok küzdelmébe, hiszen nem volna sportszerű 675 köbcentivel benevezni a mezőnybe. Az utca emberét, a hobbi pályázókat, az olasz sportgépek rajongóit és a műgyűjtőket azonban ez egyáltalán nem érdekli – annál inkább a három henger hangja.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Az a hang, amely – az F4-essel megalapozott tradícióknak megfelelően – ezúttal három csövön keresztül jut a külvilágba, az “orgonasípok” azonban leköltöztek a lábtartó mellé. Ettől függetlenül vérbeli MV-nek mondható az F3 is, hiszen a márkától megszokott igényességgel készült és mondjuk ki: egyszerűen gyönyörű. Nehéz is lett volna elrontani, hiszen a forma alapjául az iparművészeti remekműként emlegetett F4-es szolgált, mégis egyedi benyomást kelt. El lehet veszni a lenyűgöző részletekben (a felnik, a lengőkar, a váz, az idomok formája…) ugyanakkor teljesen harmonikus összképet alkot a vas. Ez már tényleg művészet, amihez a csizmalakók mindig is értettek. Hogyha már szóba kerültek a részletek, a pontos infókat a géppel kapcsolatban milánói motorkiállításon árulják majd el, de a madarak 135 lóerőről csicseregnek. A még ennél is fontosabb számok az árcédulán láthatók majd, amit 9 és 11.500 euró (2.5 – 3.1 millió forint) közöttire saccolnak a bennfentesek, ami olasz viszonylatban egyáltalán nem hangzik ijesztően – egyúttal azt is jelentheti, hogy nem a legcsúcsabb anyagokból és alkatrészekből építkezik az F3-mas.


Bárhonnan nézve találni izgalmas megoldásokat az olaszok 675-ös sportgépén


A hengerek számára utaló három kipufogó és azok elhelyezése abszolút egyedi részlete az F3-masnak

A 675-ös háromhengeres koncepcióról eddig egy másik vas jutott az eszünkbe. Igen, az angolok Triumph Daytonája is egy igazi kuriózum, amely a “kategóriatársaihoz” (japán sornégyesek) viszonyítva összehasonlító tesztek tucatjait nyerte meg kellemesen nyomatékos és kiválóan használható blokkjával. Ennek fényében kíváncsian várjuk, mit főzött ki az MV az olasz recept alapján, milyen menettulajdonságok társulnak a mesés külsőhöz. A gyártó szerint ilyen “hihetetlenül” rövid és keskeny blokkot még nem látott ez a géposztály, amelyet Ride by Wire, “vezeték nélküli” gázkarral szabályozhatunk, sőt, gyújtástérképet is választhatunk a körülményeknek megfelelően. Továbbá a napjaink sportmotot-trendjének számító kipörgésgátló sem maradt ki a csomagból. A váz az acélcsövek és az alumínium elemek gyönyörű kombinációja, a szintén látványos félkarú lengővilla Sachs hátsó rugóstagon támaszkodik. Az eleje Marzocchi villán pihen, amelyre radiális Brembo féknyergeket csavaroztak, a főfékhenger pedig Nissin gyártmányú. A minőségi alkatrészek gyűjteménye nem szorul magyarázatra, ha jól is dolgoznak együtt, vagyis ha az F3-mas úgy is megy, mint ahogy kinéz, akkor nyert ügye van az MV Agustának – de lehet, hogy anélkül is.


Gyönyörű részletek: megjelenés tekintetében már most megnyerte a kategóriát az MV


Milánói Multimédia cikkünkben videót is találsz (az összes gyári képpel) az F3-masról!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending