Csatlakozz hozzánk

Hírek

Ilyen az EICMA – beszámoló Milánóból

Jövő évi modellek, új koncepciók, fejlesztések, alternatív megoldások – no meg a csajok

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Másodszor voltam Milánóban: először a válság előtt, 2007-ben és idén. Hogy mi változott azóta? Nagyobb lett az egész, kicsit több a kínai, rengeteg a kiállító és megjelentek az elektromos meghajtású járművek. A válságnak nyoma sincs, hacsak a nagy gyártók kínálatát nem nevezzük annak…

A nagyok közül a Honda mutatta be a legtöbb gépet, de a Ducati, az Aprilia, a KTM, a BMW és a Piaggio is hozott pár új modellt. A japánok közül a Suzuki épphogy csak egy tanulmányt mutogatott érdekességnek (bár ők már Kölnben ellőtték a puskaport), a Yamahánál is mindössze egy kis elektromos robogó volt a “szenzáció”, viszont a Kawasaki újra kihozta a KLX450R-t, amit aztán jól titokban is tartott, mert eddig szinte semmit sem lehetett hallani róla, pedig ott állt teljes életnagyságban. A BMW-nél a Concept C mellett az R1200R, ennek Classic változata és a G650GS volt a nagy durranás.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Egyérteműen körvonalazódik, merre tart a kétketekű iparág. Az elektromos hajtás egyre nagyobb szeletet hasít a motorkerékpár gyártás tortájából. Igaz, még csak a kisebb gyártók jelentek meg ilyen-olyan elektronzabálókkal, de már a nagyoknál is láthattunk a standokon ilyen új hajtásrendszerrel ellátott gépeket. A Yamahánál például ez volt a fő attrakció, de a Hondánál is megjelent egy kisvárosi robogó. A Suzuki is kiállította az üzemanyagcellás Burgmant és egy tanulmányt, ami Crosscage néven vált ismertté és az oldalán ott virított az Intelligent Energy felirat.


Ilyen gyönyörű párosítások sokaságát (is) jelenti a milánói motorkiállítás
Csajok és motorok – EICMA 2010

A pavilonokon kívül is rengetegen suhantak észrevétlenül ilyen elektromos járgányokkal a kiállítás területén. Vannak ígéretes, kiforrott példányok már, ilyenek például a Brammo gyár termékei, de vannak ultragagyi kínai cuccok is. Láttam elektromos Honda Zoomer replikát, ami „majdnem” olyan volt, mintha, csak mindenhol sütött róla, hogy made in gagyi… A másik nagyon fejlődő iparág a motorozás berkein belül a biztonsági felszerelések gyártása. Majd’ minden pavilonban volt gyártó, aki légzsákos kabátot készít mindenféle neveken. Ki is lehetett próbálni néhányat: ha felvett valaki egy felfújt mellényt, baseball ütővel vágták hátba rendesen többször is – és a tesztalany ezt nevetve viselte mindvégig.


Az elektromos hajtású vasak egyre nagyobb teret kapnak a kiállításokon is…


További milánói életképekért kattints IDE!


…de azért szerencsére “normális” motorokból sem volt hiány

A kiegészítőket tekintve természetesen Milánóban is jelen voltak a nagy nevek. A Brembo is beszállt a kabátok gyártásába, a Spidi csak a safety labort hozta el bemutatni, az Alpinestars is kidolgozta a maga légzsákos megoldását, de a legnagyobb „durranás” a Dainese standon várt ránk, ahol bemutatták a MotoGP-ben fejlesztett bőrruhát. A D-Air ruhákban is van légzsák, de nem egyszerűen egy „kirántható kanóccal” hozhatjuk működésbe, hanem a motorra felszerelt GPS-es jeladó aktivizálja a patront, amikor arra a legnagyobb szükség van. Ezt tavaly a gyárlátogatáson láttuk is még fejlesztés közben, most pedig itt a megvásárolható változat, ami 2700 euróba kerül. Szerintem az egyik legjobb befektetés ez, ha biztonságban akarjuk magunkat érezni motorozás közben. A ruhában található légzsák a mellkast, a kulcscsontokat, a vállat, a nyakat és a gerinc fölső részét védi. Öt videót találtok róla a youtube.com/tesztmotor csatornánkon működés közben!

Így lép működésbe a Dainese D-Air

Természetesen a motorok és a felszerelések mellett rengeteg modell is a látványosság részét képezi egy ilyen kiállításon. Mondanom sem kell, a lányokkal fotózott motorok sokkal népszerűbbek mindenhol – erre a tényre próbált a Honda most rácáfolni. A „macsósabb” motorokon most nem kislányok ültek, hanem fiúkra bízták a bemutatást, amivel azt szeretnék elérni, hogy a  vagány srácok magukat lássák a motoron és így próbáljanak meg új vevőket szerezni… A modell fiúk elég vagánynak néztek ki, de hogy valóban azok-e, azt azért megkérdőjelezném… Nekem mindenesetre jobban tetszenek a lányok a kiállításokon: össze is szedtem egy nagy csokorral a jobbakból, amit alul a galériában egytől-egyig láthattok is. Lapozgassátok végig a galériát, amiben több, mint 100 képet találtok.
Volt egy meglepetés is az egyik pavilonban. Magyar kiállítóval, a Mugen Race motoros felszerelések forgalmazójával találkoztam. Havas Péter és Majzik Ibolya képviselte a márkát, akik elmondták, hogy a hazai érdekeltségű márka exportálásától várnak jó eredményeket.


A jobb oldali kép bizonyítja, hogy videóztam magam is, de sajnos “a fényviszonok nem voltak megfelelőek” és nem látszik semmi a felvételből.. 🙂 szerencsére…


Ilyen az EICMA…

Galéria:

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending