Persze szép műfaj az egyedi motor építés, de azért nincs mindenkinek otthon egy kompletten felszerelt garázsa, ahol az igazán durva átépítéseket véghez lehetne vinni. Na meg az se árt, ha az embernek van érzéke, illetve ideje hozzá, ezek nélkül ugyanis felesleges hasonló BMW építésbe kezdeni.

Időjáráshoz illő háttér
Franciaországból, szeretettel
Itt jön képbe a lyoni székhelyű BAAK Customs, akik apró, de annál ízlésesebb módosításokra szakosodtak, nem is akárhogy. Ezúttal egy BMW R nineT típust vettek kezelésbe és a végeredmény egy egész ízléses, bobber hangulatú gép lett. Ráadásul akkor sem kell kétségbe esni, ha valaki pont egy ugyanilyen motort akar építeni magának, hiszen minden egyes kiegészítő nemsokára rendelhető lesz és a módosításokhoz még csak flex sem fog kelleni.

Azért zöldben szebb lenne a háttér
Ehhez csak annyit kellett tenni, hogy a széria legcsupaszabb változatát használják, amin az extrák hiánya pont elég helyet ad a fantáziának. Elnézve az összképet, ez sikerült is, saját elmondásuk szerint az építők fő célja az volt, hogy ”lelket” adjanak a BMW-nek. Előtérbe került a motorozás lehető leginkább letisztult formája, hogy a legális sebességhatárokat betartva is maradandó élmény legyen minden egyes motoron eltöltött perc.

A kiindulási pont
Az alapokhoz nem nagyon nyúltak, hiszen már alapból is tökös kis gépről beszélünk: a fékek harapósak, a blokk dinamikus és nyomatékos, a futóműre sincs panasz és mindezt egy megbízható csomagban tudja együtt a BMW. Maga a tervezés a szokásos módon zajlott: készült pár dizájn szkeccs az összképről, aztán pedig neki láttak az egyes alkatrészeknek. Ezt 3D tervezéssel, aztán pedig 3D nyomtatással csinálták, a véglegesítés előtt minden egyes elkészült alkatrész verziót rápróbáltak a motorra, így garantálható volt a lehető legjobb végeredmény. Ehhez persze kellett jó pár óra szemlézés, a létező összes szögből.

Ebből volt pár verzió a végleges előtt
Az összképhez kellenek a finom részletek
A kerekeket 17-ről 16 colosra cserélték és készítettek egy pár egyedi szelepdeknit is, de a farokidom is hegyesebb a gyárinál. A kipufogó végét kicsit összehúzták és a hátsó rugóstag is oldalra került, ezzel megidézve a BMW R 80 szellemét. A részletekben is el lehet veszni, sőt érdemes. A bőrülést duplán színezték természetes és egy enyhe króm színhatással, így még ha el is kezdene kopni, azzal csak javítana a megjelenésen.

Már messziről igényes munka
A sárvédők persze hogy rozsdamentes acélból készültek, és a biztonság kedvéért tükörsimára lettek polírozva. A kormánykiflit és a hengerfejet mart aluból alkották, és némi fekete festékkel érték el végleges színűket. A szívósor és az említett farokidom is egyedi, házon belül készített munka.

A mokány szó az, amit kerestél
A BAAK célja nem az volt, hogy egy igazán feltűnő, extravagáns gépet építsenek, hanem inkább az, hogy ha az ember leül a motor mellé, akkor akár órákig is csodálja az apró finomságokat, módosításokat. Elnézve az ízléses végeredményt, szerintünk ez sikerült is!