Valljuk be, napjaink egyik legkívánatosabb bringája az MV Agusta F3. A megjelenés szubjektív, de az új háromhengeressel (és persze az F4-es előddel) kapcsolatban elég nagy az egyetértés: kevés embernek nem illik bele az esztétikai értékrendjébe. Ugyanakkor nem csak emiatt tenné rá a mancsát boldog-boldogtalan, hanem mert egyutcai használatot sem megvető, viszonylag jól használható blokkal szerelt guruló szoborról beszélünk. Az F3 iránt érzett birtoklási vágyunkat tovább erősíti az alábbi videó, amely megszellőzteti, hogy hogyan is születik a remekmű a varesei gyárban.
Korábbi bemutató cikkünkben a következőt írtuk az F3-ról:“a márkától megszokott igényességgel készült és mondjuk ki: egyszerűen gyönyörű. Nehéz is lett volna elrontani, hiszen a forma alapjául az iparművészeti remekműként emlegetett F4-es szolgált, mégis egyedi benyomást kelt. El lehet veszni a lenyűgöző részletekben (a felnik, a lengőkar, a váz, az idomok formája…) ugyanakkor teljesen harmonikus összképet alkot a vas. Ez már tényleg művészet, amihez a csizmalakók mindig is értettek. Hogyha már szóba kerültek a részletek”:a 173 kilós alap-F3-as térhálós vázában megbújó 12 szelepes, 675 köbcentis blokk a 127 lóerős teljesítményét 14.400-on adja le, 71Nm-nyi maximális nyomatéka pedig 10.600-as fordulaton jelentkezik.
MV Agusta F3 a gyártósoron
Ez a darab a 200 tagot számláló, limitált szériás Serie Oro sorozat tagja