Hírek

Iannone és Rins tesztelte az új GSXR1000R-t

A Suzuki sajtótesztjére a MotoGP versenyzők is hivatalosak voltak, íme a véleményük

Nemsokára indul a Phillip Island-en a második MotoGP teszt, ahová a Suzuki két új versenyzője kicsit hamarabb érkezett. Az új GSX-R1000R volt a bemelegítő gépük a GSXRR helyett, amelyet már ezen a héten szerdán használatba is vehetnek újra.

A rossz időjárás ellenére alig várták, hogy a gyári versenyzők, hogy kipróbálhassák az új gépet a legendás pályán. Azt is elárulták, hogy nagyon könnyen kezelhető az új gép, amely magában hordozza a versenymotorok DNS-ét.


A két gép nagyon hasonlít egymásra, mivel a kidolgozott technológiát a MotoGP inspirálta. A két gép olyan, mintha testvérek lennének. 
A Suzuki GSX-R1000R számít most az egyik legjobb vételnek a nagy szériában gyártott ezres sportmotorok piacán, mivel “csak” 5 millió Ft alatt kezdődik az ára. A gép egy 1000 köbcentis soros négyhengeres konstrukció 202 lóerővel 13.200-as fordulatszámon. Ez az erő, kombinálva a 203 kg-os teletankolt súlyával amely 203 kg, teszi az első olyan sorozatgyártású motorrá, amelynek 1: 1 arányban van a teljesítmény-súly mutatója.
Már így magában is nagyon hasonlít egy MotoGP-motorhoz, de az R változata a GSX-R1000-nek, amit Iannone és Rins tesztelt, fel van szerelve kétirányú gyors váltóval, rajt elektronikával, kipörgésgátlóval és ABS által ellenőrzött IMU-val (Inertial Measurement Unit), valamint a Showa BFF első teleszkópvillákkal és a BFRC rugóstaggal.

Összehasonlítás képpen jobbra láthatjátok a 2014-es modell adatait, amely már akkor is 203 kg-os volt, csak elektronikával nem volt felszerelve és némileg kevesebb lóerővel büszkélkedhetett.


Andrea Iannone:
“Ez GSX-R1000R nagyon mély benyomást tett rám. A motor nagyon erős, de a teljesítmény-leadás könnyen kezelhető és biztonságos tapasztalatlan motorosok, de ugyanakkor elég agresszív a képzettebb vezetők számára is. A kezelhetőség kiváló. Ismét Suzuki bebizonyította, hogy nagyon jól készít olyan motorkerékpárt, amelyet könnyű vezetni. A leginkább figyelemre méltó dolog volt kanyarsebessége, amely emlékeztetett, a GSX-RR MotoGP gépemre. És nagyon tetszett még a fimoman működő váltó amely lehetővé teszi a kényelmes vezetést versenytempóban is.”

Alex Rins:
“Ennek a GSX-R1000R-nek a kezelése lenyűgöző. Nagyon könnyű gyors tempóban vezetni bárki számára, főleg akkor ha bízol benne. Ha pedig csak egyszerűen jól akarod érezni rajta magad lassabb tempóban motorozva, akkor arra is jó.
A motor teljesítménye fantasztikus, de ugyanakkor nagyon sima és könnyen kezelhető. Összességében motorkerékpár reakciói elég kiszámíthatóak és hatékonyak. Ez tényleg olyan, mint egy versenygép – nagyon stabil féktávokon is. Kiemelném a többi remek képessége közül a nagy kanyarsebességet, amellyel igazán élvezetes a motorozás pályán.”

Azt hiszem Ti is látjátok mi a hiba a képen 🙂 …
Szerencsére a rossz (hideg) időjárás nem vette el a kedvét a versenyzőknek a teszttől, így hiteles forrásból tudhatjuk, hogy az új GSXR k..v@ jó lett

Comments

comments

About the author

Benkő Zsolt

Amióta az eszemet tudom mindig minden motort ki akartam próbálni. Emlékszem még apám 350-es oldalkocsis Jawa motorjára, amikor kb 3 éves voltam azzal vitt sokszor. Ott csípődött be nekem a motorozás. Azóta mentem már szinte mindenféle motorral még Noriyuki Haga Superbike VB-s Yamahájával is Mugellon.
2003-óta vagyok motoros szakújságíró és több, mint 1000 motort teszteltem, így nagy meglepetés már nem érhet egyiken sem.
Kedvenceim városban a robogók, nagymotorok közül pedig az ezres Superbike-ok.