Csatlakozz hozzánk

Hírek

Husqvarna SM 630

A Supermoto Világbajnokságon remeklő Husqvarna egyetlen, kifejezetten utcai modellje

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A Husqvarnánál sosem viccelnek, amikor motorjaikat tervezik. Nem készítenek középszerű, vagy egyenesen gyenge képességű motorokat, csak azért, hogy némi profitra tegyenek szert. Egyetlen modell szerepel csupán a kínálatukban, ami nem kifejezetten versenycélokra épült: az SM 610. A 2009-es supermoto kínálat legnagyobb darabjánál az 510-es, és 530-as, de talán még a 450-es SM is nagyobb csúcsteljesítményű, cserébe ez a modell az, amelyik az elmúlt kilenc esztendő alatt bebizonyította, hogy egy Husky is lehet kevésbé szervizigényes. Kár hogy elszállt felette az idő.

 

2010-től új jövevényt üdvözölhetünk az SM 610 helyén, az SM 630-at. A típusnévben szereplő szám csalóka, hiszen a hengerűrtartalom valamivel kevesebb, most nőtt 576 cm3-ről kerek 600-ra, a két milliméterrel nagyobb furatnak köszönhetően. Az újítás nem csak ebből áll, hiszen több alkatrészt átdolgoztak. Módosult a váz, új a fényszóró, ledes a hátsó lámpa, mások az idomok, immár két kipufogó durrog alatta, és ami a legfontosabb: a blokk egy helyett két vezérműtengelyes, és ez jelentős teljesítménynövelésre adott lehetőséget. A korábbi 55 helyett 20%-kal több lóerőt ígérnek, ami komoly fejfájást okozhat akár a fordulatszáméhes KTM 690-eseknek is.

Az SM 630-at elődjéhez képest még inkább közúti felhasználásra szánják. Az ülés szélesebb és vastagabb, ráadásul két egészséges felnőtt ember is elfér rajta, és az utas már meg tud kapaszkodni az idomba mélyesztett kapaszkodókban. Érdekes, hogy a hátsó lábtartó csak az extra kiegészítők között található meg. A kiváló Marzocchi/Sachs (elöl/hátul) futóművet szerencsére meghagyták, az első féknyerget radiális Brembóra cserélték. A módosítások hatására a motor pár kilót felszedett, így 158 kilóra „hízott” (szárazon). Az SM 610 két színvariációban lesz kapható, egy fehér-alumínium színű elegánsabb, és egy fekete-fehér sportosabb, agresszívabb stílusúban.

Tudtad-e?

A Husqvarna márka több mint 300 éves! A benzinmotor feltalálása előtt fegyvereket gyártottak a svéd hadsereg számára, napjainkban fűnyírókat, láncfűrészeket és motorokat forgalmaznak. Első motorkerékpárjukat 1903-ban készítették el, 1930-tól pedig aktív és sikeres résztvevői a világ off-road versenyeinek. Az eredetileg svéd motormárka 1986-ban olasz kézbe került, 2009-től pedig már a BMW fennhatósága alá tartozik. Történelme során a Husqvarna 16 motocross, és 20 enduro, valamint az utóbbi években 5 supermoto világbajnoki címet szerzett, a legutóbbit éppen tegnap.


Adrien Chareyre (középen) FIM Supermoto S2 világbajnok 2009

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending