Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Az egyszerűség gyönyörködtet – Husqvarna Svartpilen 401 – teszt

Utcai géppel támadja a még csak A2-es jogsival rendelkező fiatalokat és az élménymotor kategóriát kedvelő idősebbeket a Husqvarna, amely a KTM Duke alapjaira épül

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Az egyszerűség gyönyörködtet – tartja a mondás – amely ebben az esetben fokozottan igaz is lehet a fekete nyílra (a Svartpilen svédül fekete nyilat jelent).

A Svartpilen 401 azt az egyszerű szellemiségét foglalja magába, amely attól válik vonzóvá az utcai motorkerékpárban, hogy teljesen le van csupaszítva a funkcionális elemeire. Nincs rajta sallang, extravagáns dísz, kizárólag a motorozás valódi izgalmát nyújtja. Úgy tűnik. a Husqvarna ebben a klasszikus, mégis progresszív külsejű városi gépben látja a jövőképet az utcai motorkerékpárok terén.

A Svartpilen 401-ben összegyúrták az ikonikus Husqvarna motorkerékpárok funkcionális egyszerűségét a modern KTM technikával, beledobták a legmodernebb dizájnt, és a legkiválóbb minőségű hardvereket. Ebből született ez az egyszerű motor, ami tiszteleg az ősei által bejárt út előtt, és mindenféle kompromisszum nélkül a valódi utcai motorozás élményét nyújtja modern felszereltségével és a funkcionalitás kényelmével.

Nem mondom azt, hogy ebben az elegáns gépben most megtaláltad az igazit, mert egyszer majd úgyis továbblépsz valami nagyobbra és erősebbre, ugyanakkor kezdő motornak feltétlen ajánlott, vagy akár egy nagy motor mellé is érdemes betárazni egyet városi rohangálósnak!

Az A2-es jogsival vezethető 401-es egyhengeres, négyütemű, hat sebességes 373 cm3 motorral hajtott kis feketeséggel élvezettel fedezheted fel a várost és a puhább futómű még abban is segít, hogy lágyabbnak érezd Budapest utcáit, vagy akár a nem túl vad földutakat. A padkákra úgy tudsz vele felmenni, hogy szinte észre sem veszed! Ennek a puha futóműnek a hátrányát akkor érzed csak, ha fokozott tempóban szeretnél vele kanyarogni egy szerpentinen, vagy például a kakucsi gokartpályán. Erről jut eszembe, hogy idén még egy alkalommal lesz tréningünk ott július 25-én. Ha szeretnél egy jót motorozni és sokat tanulni, akkor gyere! Itt tudsz jelentkezni!

Autópályára is alkalmas, mert ötödikben 160-nál tilt le és akkor még ott a hatodik fokozat is, amelyban akár 170 fölé is tudod tornázni a végsebességet. Azt már nem fogod úgysem szeretni rajta, mert felépítéséből adódik, hogy a menetszél nem lesz a haverod. Utazótempója 130-140 km/h, amely bőven elég szinte mindenhová. Fogyasztását remekül 4 liter /100km körül lehet tartani.

A karcsú 401-es króm-acél vázkeretét fekete porfestéssel hintették be, de a hegesztéseken és az öntött részeken látszik a tömegtermelés kidolgozatlansága és hogy nem ez a KTM gyár zászlóshajója. 


Ezt olvastad már? Pozsonyban is jártunk a kelet európai Husqvarna bemutatón

Melyiket kéred a Husqvarna új Pilenjei közül?


A modern futóműtechnika, a kovácsolt alumínium kormány és teleszkópbefogó biztosítja a kiegyensúlyozott rugózást, bár a kormányszarv nem enged pihenni. Folyamatos ‘könyököt fel’ üléspozícióra késztet, mert szinte teljesen egyenes a két vége. Én ezt azonnal cserélném erre a kicsit kényelmesebb kéztartást lehetővé tevő Gilles Tooling kormányra, de aki a tesztnapunkon kipróbálta (jó sokan voltak) azok közül senkit nem zavart ez az egyenes kormány, úgyhogy lehet, hogy velem van a baj. 🙂

Kényelmes rugózásra hangolt a központi rugóstag

…és kényelmesre hangolt az első White Power fordított teleszkóp is. Sajnos nem állítható sem a csillapítás, sem az előfeszítés sem

Az első és hátsó fékek Bosch ABS-szel működnek, határozott nyomásponttal és ebbe a kategóriába megfelelő fékerővel rendelkeznek. Hátra kifejezetten sok is a fékerőből, mert szinte minden féktávon bekapcsol az ABS, amelyet sajnos nem tudsz kikapcsolni úgy, mint a KTM 390 Duke-on, amelyre ez a motor épült. Sajnos az elektronikai csomag nem olyan fejlett, mint a Duke-on, a műszerfal sem olyan okos, -viszont nagyon stílusos,- de a design oltárán áldozni kell néha a funkciókból.  

7000-nél még nagyot robbant az egyhengeres blokk, 11000-nél szabályoz le, amelyről egy piros lámpa is figyelmeztet a műszerfalon. Van még fokozatkijelző, üzemenyagszint és vízhőfokmérő, időt mutató óra a napi és össz kilométerszámláló. Sajnos az ABS-t nem lehet kikapcsolni úgy, mint a KTM390 Duke-on, hogy csak az első kerékre hasson. Pedig akkor aztán tényleg igazi rosszalkodós gép lehetne és keresztbe csúszva lehetne megérkezni a kanyarokhoz.

A LED-es első lámpa méretének köszönhetően a tompított és távolsági fényszórói kiválóan bevilágítják az előttünk álló utat, a hátsó helyzetjelző kellemes mattos fényt nyújt, remélhetőleg aki mögöttünk jön, ő is jól látja.

A kormánykapcsolók jelei este is világítanak, így kényelmesebben ki lehet igazodni, ha az ember még nem szokta meg, hogy mi merre található a motoron. Mivel felegyenesedve ülünk és sok terhelés jut az alfelünkre ezért az ülés párnázása nem igazán alkalmas nagyon hosszú túrákra. Kétszemélyes utazáshoz sem ajánlanám, úgyhogy ha a párunkkal szeretnénk motorozni, jobban tesszük, ha neki is veszünk egyet, mivel úgysem drága. 😉 1.970.000 Ft az ára, amelyre rájön még a regadó és a forgalombahelyezés, de még így is 2.2 Mft alatt lesz a végeredmény. Ennyiért ilyen stílusos és nagyon jól használható gépet nem lehet kapni manapság, ezért szerintünk nagyon jó vétel a Svartpilen és a Vitpilen is, amelyről hamarosan jön még egy teszt.

A 44 darab paci bőséggel elég a városban mindenféle előzésre vagy lámpától való kiugrásra, miközben a hosszú első fokozat lehetővé teszi az autósorok között való szlalomozást. A váltó persze nem olyan finom ennyi pénzért, mint a komolyabb motorokon, de együtt lehet élni a kissé kemény kapcsolási érzettel. 

A kormány magas és szinte teljesen egyenes, amely igazi vagány kéztartásra késztet. A kapcsolók melletti kis ikonok pedig fehéren világítanak

A már említett Vitpilenhez képest emelt kormányrúd és az egyenes üléshelyzet pedig az egész városi közlekedést egy nagyon kellemes élménnyé varázsolja, és ha úgy döntünk, hogy mégis kidugnánk a fejünket a nyüzsgésből és békésebb vidéki kanyarokat szelnénk, ott is remek társunk lesz. A 90-es, 110-es tempó meg sem kottyan neki, ráadásul kiválóan dönthető a kanyarokban ezzel a terepes Pirelli gumival is, amelyek 17 colos küllős felniken feszülnek.

A gyári kipufogó magasabb fordulatokon igazán kellemes röfögő hangot ad és simán teljesíti az Euro 4-es normákat, ha valaki mégis többre vágyna, a külön hozzá gyártott gyári Akrapovic egészen elképesztő szólamokat hoz elő a motorból. 

Rosszalkodásból jeles. Egykerék és erőcsúsztatás aszfalton és terepen is megoldható vele

A Pilenekkel kapcsolatban nem szabad a kategórizálás hibájába esni „hogy ezek csak divat motorok és jól néznek ki” – hiszen mind a jó hírnevű KTM Duke 390 és 690 alapjaira épültek. Értelem szerűen a 401- esek a kicsik, a 701-es Vitpilen pedig a 690-es Dukeból készült.

Aki hatalmas élvezetre vágyik és mindezt ráadásul stílusosan, próbálja ki ezeket a gépeket és rá fog jönni, hogy a Pilen család most tényleg mindent vitt. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy képességeik és kinézetük mellett az áruk is rendkívül csábító. Akár a Husqvarna Svartpilen 401, akár a Vitpilen 401 jön be valakinek, garantáltan kiváló élmény-faktorral gazdagodhat mellettük.

Nagy reményekkel állunk hozzá, hogy ezek a motorok segítenek a kiöregedő motoros társadalmon és sok fiatalt vonzanak majd be a kétkerekűek csodálatos világába. 

Hogy hol vásárolhatod meg ezeket az utcai Husqvarna motorokat? Természetesen Budapesten itt meg is nézheted és meg is rendelheted őket! 

Ha Husqvarnat szeretnél, a 1026 Budapest Szilágyi Erzsébet 17-21-ben fasorban tudsz rendelni magadnak. Info.: 06.20.9888.235

A tesztben segítségünkre volt: Kardos Dániel

 

MentésMentés

MentésMentésMentésMentés

MentésMentésMentésMentés

MentésMentés

  • 10/10
    Külső - 10/10
  • 10/10
    Motorblokk - 10/10
  • 8/10
    Váz / futómű - 8/10
  • 8/10
    Fék - 8/10
  • 7/10
    Üléspozíció - 7/10
  • 10/10
    Élvezeti érték - 10/10
  • 10/10
    Ár / Érték arány - 10/10
9/10

TM Értékelés

A puha futómű kényelmes ugyan, de minden terhelésváltáskor úgy érzed, mintha hintalovon ülnél, sajnos nem kikapcsolható az ABS és mivel minden súly nagyon hamar előre terhelődik, így a hátsó kerék ABS-e nagyon hamar be is kapcsol. Mondjuk ez lehet jó tulajdonság is, de ha valaki rosszalkodni szeretne egy kicsit, akkor az ABS megöli az élményt, viszont biztonságossá teszi a féktávokat.
Az üléspozícióval mindössze annyi bajom volt, hogy a kormány egyenessége miatt folyamatosan a könyököt fel stílusra kényszerít, különben hamar elfárad az ember csuklója, ha lógatja a könyökét. Viszont a jó hír, hogy ettől még a vállizom is folyamatosan erősödik menet közben. 🙂 Az ülés párnázása kemény, így sokat kell mocorogni rajta.

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna

Trending