Miután 1986-ban a svéd Elektrolux-konszern a Husqvarna motorkerékpár-részlegét eladta a Cagiva csoportnak, 1988-ban öt egykori Husqvarna-munkatárs a Husaberg-félszigeten megalapította a hasonló nevű céget.
A műhely termékeinek piaci fogadtatása sikeres volt. 1995-ben végül a Husaberg céget megvásárolta a KTM Sportmotorcycle AG, de a két vállalat külön utakon járt. 2000-ben a KTM már meg akart válni a Husabergtől, az osztrákok ugyanis csak saját terjeszkedésükre koncentráltak, s fektettek bele energiát.
2004 közepétől kezdve a Husaberg-gépeket szigorú minőségi szabályok között a KTM műhelyeiben szerelik.
A Husaberg név eredete:
A Husaberg motorkerékpár első nyilvános megjelenése egy Skillingarydban megrendezett enduró versenyen volt Dél-Svédországban. Tomas Gustavsson, a Husaberg fejlesztőmérnöke és a cég agya egy eddig ismeretetlen, névtelen motort tolt a műszaki átvételt végző kollégák elé. A gépre kikerekedett szemmel bámultak a szervezők, hiszen műanyag kanna volt a tankja helyén, és műszakilag is elképzelhetetlen megoldásokkal volt tele, de működött. Csak a kézvédő műanyagon volt márkajelzés: HMA (Husaberg Motor AB). Mikor a verseny szervezői a motor márkája felől érdeklődtek, Gustavson megpróbálta elmagyarázni a szituációt, de azok nem voltak túl megértőek. Választás elé állították a pilótát: vagy mond valami márkanevet, vagy nem versenyezhet. Mivel arról szó sem lehetett, hogy ne versenyezzen, a Husaberg Motor AB-t íratta be. Így lett a Husaberg az új motorkerékpár hivatalos márkaneve.
(Forrás: TB.)

Modell: FS 400 E
Gyártási év: 2001
Teljesítmény: 17 LE
Lökettérfogat: 399 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű
- Husaberg FS 400 E
Endurók és crossmotorok gyártójaként a Husaberg az új évezred kezdetén egy supermoto-változattal jelentkezett. A terepmotorokhoz képest annyi volt a különbség, hogy az FS 400 E 17 colos kerekeket és közútra alkalmas gumiabroncsokat kapott. A 400-as változatba egy új fejlesztésű motort építettek, vibrációcsökkentő kiegyenlítőkkel. A gépet önindítóval lehet indítani.

Modell: FC 470 E
Gyártási év: 2002
Teljesítmény: a gyár a versenygépek teljesítményéről nem közölt adatokat
Lökettérfogat: 472 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű
- Husaberg FC 470 E
A crossmodellsorozat a Husaberg cégnél az FC jelzést kapta. A karcsú – feltöltetlen állapotban 110 kilós – FC 470-es súlyát az önindító elhagyásával további hat kilóval sikerült csökkenteni, s ez mindenképpen figyelemreméltó egy 500 cm3-es crossmotor esetében. A gépet a 2002-es szezonra még részleteiben finomították. A képen látható modell 550 cm3-es változatban is készül, közúti közlekedésre azonban egyik sem használható.

Modell: FS 650 E
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 15 LE
Lökettérfogat: 501 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű
- Husaberg FS 650 E
A spportmoto-versenyek rendkívül látványosak. Rendszerint egy gokart pályán zajlanak, ahol a versenyzők elemi erővel dübörögnek végig a pályán. A Husaberg csúcsmodelljének géptípusa egyhengeres, 112 kilós súlyával leginkább egy lövedékhez hasonlítható. A felépítmény-elemeket nem takarja burkolat, így azok jól láthatók: az FS 650-es rugózása a White-Powertől, az első fék a Beringertől, a hátsó a Brembo cégtől, a felnik a Behrtől és az alumíniumból készült kormány a Magurától származik.

Modell: FE 550 E
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 15 LE
Lökettérfogat: 549 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű
- Husaberg FE 550 E
Az FE 550-es az 501-es modellt követte. Az FE 550-es 60 LE-t teljesített, ebből viszont a károsanyagok kibocsátását és a zajszintet szabályozó rendeletek betartása után 15 LE lett.
Forrás: 1000 motorkerékpár
– Az Adler története
– Az Aermacchi története
– Az AJS története
– Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
– Ariel – tradíció és extravagancia
– AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
– Benelli – egy legenda visszatér
– Betamotor – versenygépek Toscanából
– Bianchi – egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
– Bimota – különlegességek Itáliából
– BMW – egy német sikertörténet – első rész
– BMW – egy német sikertörténet – második rész
– BMW – egy német sikertörténet – harmadik rész
– BMW – egy német sikertörténet – negyedik rész
– BMW – egy német sikertörténet –ötödik rész
– Brough Superior – mindenből a legjobbat
– BSA – a birminghami legnagyobbak
– Buell – amerikai sportgépek Harley-szívvel
– Bultaco – mindent a sportért
– Cagiva – a Castiglionik öröksége
– CCM – a Clews-féle versenygépek műhelye
– CZ – a cseh „népmotorok”
– DKW – a kis csoda
– Ducati – az olasz sportszellem – első rész
– Ducati – az olasz sportszellem – második rész
– FN – a belgák között a legnagyobb
– Gilera – világbajnokok Olaszországból
– Harley Davidson – egy amerikai legenda – első rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – második rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – harmadik rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – negyedik rész
– Henderson – négyhengeres monstrumok az USA-ból
– Hercules – a motorkerékpárok évszázados története Németországban
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – első rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – második rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – harmadik rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – negyedik, egyben utolsó rész
– Horex – az egyszemélyesek királynője