Hírek

Hoppá: az Aprilia GP motorja is megvásárolható

Vennél egy pneumatikus szelepvezérlésű MotoGP motort? Jön az Aprilia RSV4 FW-GP
Euromotor2
MotoStar

Azt tudtuk, hogy megéri motorkedvelőként is milliomosnak lenni, ám
sokáig még a felső tízezer sem álmodhatott arról, hogy igazi MotoGP
versenymotor kerülhessen a garázsba. Persze néha napvilágot lát néhány
régi versenymotor, amik aranyáron kelnek el árveréseken, ám ma már akár a
gyártóktól is rendelhetünk versenytechnikát.

Először a Ducati rukkolt elő a Desmosedici utcai változatával, akit évekkel később a Honda követett az RC213V modellel. Mindkét MotoGP alapú modell limitált példányszámban vált elérhetővé a nagyközönség számára, akik utcai forgalomban is meghajthatták a brutális V-négyes erőforrással szerelt karbon idomos vasakat. Nemrégiben a KTM is csatlakozott a brigádhoz, ám az osztrákok elzárkóztak a közúti használattól, és kizárólag pályamotorként kívánják jövőre értékesíteni az RC16 modelleket.


Egy évvel ezelőtt az Aprilia is előállt hasonló versenymotorral, amikor limitált példányszámban piacra dobták a Superbike vb versenymotorhoz igencsak közel álló modellt. Noalében azonban továbbgondolták a dolgot, és a jövő évtől elérhetővé teszik új nagyágyújukat, az RSV4 FW-GP névre keresztelt verziót, ami már a MotoGP versenygéphez fog közelebb állni!

Az RSV4 FW-GP 250 lóerőt ígér, amit főként a pneumatikus szelepvezérlésnek köszönhet – ilyet még a Honda sem mert meglépni az utcai motor esetében! A gép szíve konkrétan a 2015-ös RS-GP 15 versenymotor erőforrásából lett továbbfejlesztve, ám a motor többi része is versenytechnikának számít.


Az Aprilia olyannyira komolyan veszi a gépek beállításait, hogy az új modellek vásárlói egy pályanap erejéig versenymérnökök segítségével szabhatják magukra a modelleket. Az RSV4 FW-GP ára, és a tervezett gyártási darabszám egyelőre ismeretlen. Emellett semmi konkrétum nem árulkodik arról, hogy a motor utcai forgalomba is helyezhető lenne, így minden bizonnyal a KTM RC16-hoz hasonlóan csak pályahasználatra lesz alkalmas.

Comments

comments