Csatlakozz hozzánk

Hírek

Honda VTR250: Európába jön

A Honda a kezdőket és a spórolni vágyókat célozza meg. Videónk is van!

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A Honda mostanság egyre komolyabban veszi a zöldséget. Mármint nem a piacon vásárolnak többet, hanem a környezetvédelemre helyeznek mind nagyobb hangsúlyt, és a marketingrészlegük ezt rendesen meglovagolja. Most például épp a VTR250 európai bemutatása kapcsán vették elő a zöld jokert.

A helyzet a következő: egyrészt adott egy 1997 óta, azaz 12 éve gyártott modell, amely az eltelt időszakban műszakilag ugyan finomodott, de alapkoncepciójában változatlan maradt. Másrészt adott az európai motorpiac, ahol most, amikor gazdasági válság van és amúgy is trendi ökotudatosnak lenni, várhatóan megnő a kereslet a kis fogyasztású, könnyen kezelhető, olcsó motorok iránt. Tádáámm, a megoldás a VTR250 képében megérkezett! Fogyasszák egészséggel!

Nem akarunk bántani senkit és semmit, az ötlet valóban jó, mi is csak támogatni tudunk minden olyan elképzelést, amely több embert ültet motorra (főleg a városokban). Kisebb fogyasztás, kevesebb károsanyag, csökkenő költségek, gyorsabb közlekedés, javuló hatékonyság, kevésbé terhelt úthálózat, egyszerűbb parkolás – kapásból felsoroltunk hét érvet, és valószínűleg találnánk még néhányat, ha egy kicsit gondolkodnánk. Csak az a szomorú, hogy az ökológiai összeomlás fenyegetően valóságos rémképe és egy nadrágaszíj-összehúzó pénzügyi óriáskátyu kellett ahhoz, hogy elkezdjünk az ilyen, kevésbé pazarló megoldásokon gondolkodni.

De hagyjuk az elmélkedést, nézzük inkább a kis VTR-t! Pofás, vagány moci, meg kell hagyni, sokak számára valószínűleg ismerős is, hiszen jónéhány használt példány került Magyarországra. Negyedliteres létére igazán nagyfiús: aprócska V2-es blokkjának hengerei 90°-os szöget zárnak be egymással, a gázcseréről két felül fekvő vezérműtengely (DOHC) és hengerenként 4 szelep gondoskodik. Az üzemanyagot 32 mm torokátmérőjű PGM-FI befecskendező adagolja, a megfelelő hőháztartásról az erőforrást körbeölelő vízköpeny gondoskodik. A VTR250 csúcsteljesítménye 30 lóerő 10 500-nál, a nyomatékgörbe pedig 2000 fordulattal alacsonyabban, 22 Nm-nél tetőzik. Az erőt többtárcsás, olajfürdős kuplung, ötgangos váltó és lánc juttatja a hátsó kerékhez.

A kis Honda térhálós acél csővázban hordja a szívét, ehhez elöl 41 mm-es teleszkópok csatlakoznak, hátul pedig egyszerű lengőkar és egy előfeszítésben állítható központi rugóstag. A tengelytáv 1405 mm, szóval nem is olyan mütyür a gép, viszont az ülés mindössze 775 mm-re van a talajtól, amit nagyra értékelnek majd a kezdők, a hölgyek és általában minden kurta lábú motoros. A súllyal sem kell majd küzdeni, a VTR250 teletankolva is csupán 161 kg-ot nyom a mérlegen. A fékrendszer a szokásos egyszerű, de megbízható összetevőkből áll: elöl 296 mm átmérőjű tárcsából és kétdugattyús nyeregből, hátul 220-as tárcsából és egydugós nyeregből. A gumik szerencsére nem illúzióromboló virslik, elölre 110/70-es, hátra 140/70-es került, és a 17 colos, öntött alufelnik sem olcsójános holmik, hanem szép ötküllős darabok.

Honda VTR250 gyári videó

A praktikum jegyében a nyereg alatt apró tárolót alakítottak ki, a csomagok rögzítését oldalanként két-két kampó segíti, és van zárható sisaktartó fül is. A VTR250-et Európában piros, fekete és fehér fényezéssel kínálják, a képeken látható kék és sárga változat tudomásunk szerint csak Japánban kapható.

A csomag tehát vonzó, de ahhoz, hogy a VTR nálunk is teljesítse a neki szánt nemes küldetést, igen jó árat kell kalkuláljon hozzá a hazai importőr. A CBF125-öt sikerült „jóárasítani”, hiszen csak 578 ezer forintba kerül; ha a VTR megállna egymillió környékén, akár nagy siker is lehetne belőle.


MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending