Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Honda V4: háromhengeresként is működhet?

Egyet fizet, hármat kap – állítólag ez vár az új VFR és az új Pan vásárlóira.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Műszaki sziporkázás, technikai tűzijáték –  állítólag ez várható a Honda új V4-es blokkjával felszerelt modellektől, azaz a következő VFR-től és Pan-Europeantől. A főként a Motorcycle News (MCN) által terjesztett pletykák igazi high-tech masinákról regélnek, az angolok legfrissebb értesülései szerint a négyhengeres erőforrás nemcsak sorkettesként, hanem V3-asként is üzemelhet majd!

Az MCN a Honda japán tesztelőire hivatkozik, akik a felkelő nap országában az utolsó simításokat végzik a hamarosan bemutatkozó mocikon. A hírek szerint azért van szükség a háromhengeres üzemmódra, mert nélküle túlságosan nagy lenne a különbség a sorkettes és a V4-es konfiguráció között, nem lehetne kellően finom átmenetet biztosítani. Emellett a három különböző üzemmódnak köszönhetően pontosabban lehet igazítani a motor a működését az aktuális közlekedési helyzethez. Az új blokk valószínűleg automatikusan, a terhelés függvényében választja majd ki, hogy épp hány hengert szeretne dolgoztatni, de elképzelhető, hogy a pilóta is dönthet majd arról, hogy két, három vagy négy dugattyú duruzsolását szeretné hallgatni.

A korszakalkotó erőforrást állítólag már két éve tesztelik CBR1100XX vázakba szerelve, az egyik legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a konstrukciónak bírnia kell a V3-as üzemmódban fellépő asszimetrikus erőhatásokat. Az MCN idézi az egyik tesztelőt, aki szerint a gép

„nagyon-nagyon különleges lesz”

, a blokk

„karakteresebb az R1 vagy bármelyik most futó Honda motorjánál, sokakat nagyon meg fog lepni.”

A hengerek lekapcsolásával kapcsolatban új információ, hogy a deaktivált dugók állítólag vákuumban mozognak majd. (A Honda V4-esének műszaki megoldásiról már írtunk korábban, a cikket itt olvashatjátok.)

Az MCN a duplakuplungos sebességváltóról is megtudott néhány új információt. Korábban azt mondták, hogy a félautomata erőátvitel a VFR1200-hoz és a Pan-Europeanhez is rendelhető leszt, most viszont csak ez utóbbi modellel kapcsolatban írnak róla. A váltónak három, kormányról kapcsolható üzemmódja lesz: Drive, Manual és Sport. Drive-ban teljes mértékben az elektronikus agy irányít és igyekszik minél gazdaságosabban üzemeltetni a gépet: hamar felkapcsol, illetve sorkettes és V3-as módban tartja a blokkot ameddig csak lehet. A Manual mód ennek pont az ellentéte, a pilóta itt kedvére játszadozhat a fokozatokkal. Sportban ismét az elektronika veszi át az uralmat, de ezúttal azért, hogy a lehető legjobb teljesítményt préselje ki a szerkezetből.

A Honda fejlesztői azt is elárulták az MCN-nek, hogy az új VFR és az új Pan-European csupán a kezdet, a tervek szerint a V4-es blokk illetve annak változatai számos motortípusban megjelennek majd az elkövetkező években. Ez az információ összhangban van a Honda Europe ügyvezető igazgatójának, Shigeru Takaginak a korábbi kijelentéseivel. Takagi szerint az új VFR

„korszakalkotó masina lesz, az alapját adó V4-es konstrukció pedig később más típusokban is megjelenhet.”

Kémfotók és rajzok az új VFR-ről és az új Pan-Europeanről

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending