A nagy motorgyárak – a legtöbb világcéghez hasonlóan – külön fejlesztőközpontokat és gyárakat működtetnek az egyes földrészeken, amelyekben az adott országok igényeinek megfelelő mocikat készítenek. Pontosabban olyanokat, amelyek szerintük megfelelnek az igényeknek, mint például a Honda brazil részlege által nemrég bemutatott CB300R és XRE300.
A CB300R egy belépőszintű naked, amely a Brazíliában CBX250 Twister, nálunk CBF250 néven árusított modell utódjának tekinthető. A kis egyhengeres a jelenlegi 600-as Hornet formavilágát örökölte, de maradt ugyanaz az egyszerű, robosztus masina, mint elődje volt. A lökettérfogat 249-ről 291,6 cm3-re nőtt, a karburátort pedig PGM-FI elektronikus befecskendező váltotta fel. A gázcserét négy szelep végzi, amelyeket két felül fekvő vezérműtengely irányít, a váltó ötfokozatú. A CB300R legnagyobb teljesítménye 26,53 lóerő 7500-as fordulaton, a nyomatékgörbe pedig 6000-nél éri el a 27,55 Nm-es csúcsot.

A dupla bölcsővázhoz elöl hagyományos teleszkópok, hátul központi rugóstag csatlakozik, és a fékrendszer is hasonlóan egyszerű kivitelű, elöl 276 mm-es tárcsát és kétdugattyús nyerget, hátul apró, 130 mm átmérőjű dobféket helyeztek el. A kerekek 17 colosak, elölre 110/70-es, hátulra egészen férfias, 140/70-es gumi került. A műszerfal a bátyót idézi, a nagy, analóg fordulatszámmérőt kis LCD kijelző egészíti ki. A 1402 mm tengelytávolságú motorka 143 kg-os száraztömegének és 781 mm-es ülésmagasságának köszönhetően az (újra)kezdők és a lányok kedvence lesz. A 18 literes tanknak és a feltételezhetően alacsony fogyasztásnak köszönhetően a kis Honda hatótávja 300 km-nél is több lehet.
Bemutató: Honda CB300R és XRE300
Szintén újdonság a CB300R testvérmodellje, az XRE300 enduró, amely az XR250 helyét veszi át a Honda dél-amerikai modellpalettáján. A kimondottan formás gépben ugyanaz a blokk dolgozik, mint a CB-ben, a különbség annyi, hogy hajszálnyival kisebb a teljesítménye (26,1 lóerő). A típus jellegéből adódóan keskenyebb kialakítású a benzintartály, így csak 12,4 liternyi nafta tölthető bele, a tengelytáv – feltehetően a laposabb szögben álló teleszkópok miatt – 15 mm-rel nagyobb, mint a naked esetében. Természetesen hosszabbak a rugóutak is, a szabadmagasság pedig 183 helyett 259 mm. A nyereg 860 mm-re van a talajtól, a szárazsúly 144,5 kg. A lassítáról elöl 256 mm-es tárcsafék és kétdugós nyereg gondoskodik, és hátra is tárcsafék került (220 mm, egydugattyús nyereg).
Reméljük, hogy a Honda hamarosan Európában is forgalmazni kezdi ezeket a csinos jószágokat – szerintünk errefelé is lenne rájuk kereslet.
Galéria: Honda CB300R





Galéria: Honda XRE300





Honda márkakereskedések / szervizek
{modulebot:134}